موشک ایرانی نمایه حمله موشکی نمایه

آموس گیلعاد از مقامات اطلاعاتی سابق اسرائیل گفت: ١٥٠ هزار راکت و موشک دوربرد ایران در لبنان، همگی به روی اسرائیل نشانه رفته‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: به گزارش رادیو فرانسه، مسئولان پیشین سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل هشدار داده‌اند که ارتش این کشور باید به فورّیت خود را برای رویارویی نظامی احتمالی با ایران و گروه‌های نیابتی آن در منطقه آماده کند. 

آموس گیلعاد، رئیس‌پیشین دفتر امور سیاسی-نظامی وزارت دفاع اسرائیل، و سرتیپ یاکوف آمیدرور، مشاور پیشین امنیت ملی اسرائیل، با اظهار این مطلب در گفت‌وگو با نشریۀ «اسرائیل هیوم»  عنوان کردند.

آموس گیلعاد تهدید ایران را تهدیدی راهبردی علیه اسرائیل خوانده و گفته است: ایران منابع هنگفتی را به توسعۀ ظرفیت های تهدیدآمیز خود اختصاص می‌دهد. آموس گیلعاد یادآوری کرد: ایران در لبنان علاوه‌بر توانایی های تروریستی و سایبری دارای ١٥٠ هزار راکت و موشک دوربرد است که همگی به روی اسرائیل نشانه رفته‌اند.

به گفتۀ یاکوف آمیدرور، گزینه‌های دیپلماتیک در مقابل ایران به انتها رسیده‌اند و مقامات آمریکا تقریباً به هر قیمتی در پی دستیابی به توافق با ایران هستند. او سپس افزود: ایران در مقابل فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی عقب نشینی نخواهد کرد و هیچ وسیلۀ دیگری که شامل به‌کارگیری نیروی نظامی نباشد، نخواهد توانست حکومت ایران را از تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی بازدارد.

به گفتۀ آمیدرور این امر اسرائیل را ناگزیر از آماده کردن خود برای استفاده از گزینۀ نظامی در مقابل رژیم ایران می‌کند. وی در ادامه افزوده که اسرائیل نمی‌تواند به دلایل مختلف بدون هماهنگی با آمریکا به ایران حمله کند. یاکوف آمیدرور همچنین تأکید کرده که اسرائیل باید پیوندهای خود را با کشورهای غربی و کشورهای عرب منطقه تقویت کند و در عین حال از توهم ایجاد یک ناتوی منطقه ای پرهیز کند.  

همزمان یک مقام ارشد دولت اسرائیل خبر داد که این کشور و دولت آمریکا سرگرم تدارک ملاقاتی میان یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل، و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در بیستم سپتامبر آینده هستند. قرار است این ملاقات در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل و بعد از سخنرانی جو بایدن در این اجلاس صورت بپذیرد. قرار است پیش از این ملاقات رهبران دو کشور در روزهای آینده با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی نیز انجام بدهند.

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، در ملاقات با اعضای یک گروه مهم «اندیشه‌کده» در واشنگتن گفت متن توافق احتمالی با ایران نیازمند تغییرات مهم است. او پیشروی‌های اتمی ایران را در سال های گذشته در زمینه‌های دانش، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها مهم و بعضاً برگشت‌ناپذیر خواند و افزود: در پایان یک چنین توافقی، ایران قادر به تولید سلاح اتمی خواهد بود.

وزیر دفاع اسرائیل همچنین گفت: مستقل از سناریوهای آینده در  مقابل حکومت ایران، اتخاذ تدابیر علیه نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی که کل منطقه را تهدید می‌کنند ضروری است.

بنی‌گانتس در ملاقات جمعه گذشته با مشاور امنیت ملی آمریکا، جیک سالیوان، گفت که اسرائیل برای داشتن یک گزینۀ نظامی حقیقی علیه رژیم ایران به آمریکا نیازمند است.

وزیر دفاع اسرائیل در سفر خود به واشنگتن موفق نشد با همتای آمریکایی خود ژنرال آستین ملاقات کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    18 3
    اسم ایران شده بازدارندگی
    • DE ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      آنوس گیلغات از مقامات اطلاعاتی سابق اسرائیل گفت: ١٥٠ هزار راکت و موشک دوربرد ایران در لبنان، همگی به روی اسرائیل نشانه رفته‌اند. خیلی نامردیه بابا 1500 تا کافیه تا رژیم آپارتاید شیرازه اش از هم در بره 150000 هووو. مگه میخواهید نیم متر به نیم مترش را چاه بکنید .چتر آهنین بالا سرشون که سوراخ سوراخ شد حالا زیر پاشون را هم میخواهید سوراخ سوراخ کنید. موشه تو قبر پوشک لازم شده .
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    13 3
    انتقام طوری میگیریم که بازدارندگی ایجادکند
    • IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      4 3
      ميگيريد !
  • ناشناس IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    6 4
    این برای ایران یک فرصت است کشوری که سالها در مقابل سنگ جنگیده ذهنیتی بسیار ضعیف از جنگ تمام عیار با کشوری دارد که شروع کننده جنگ نیست اما اجازه پایان دادن به طرف مقابل را نمی دهد
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 2
    اسرائيلي ها باهوش هستند و دشمنشان را دست‌کم نمیگیرند، برعکس ما که با توهین و تحقیر طرف مقابل فکر می‌کنیم بزرگ شدیم
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    ایران چرا اگر سلاحی مربوط به مقاومت در لبنان باشد مربوط به حزب الله هست تازه اسرائیل که اجازه پرواز مگس نمیداد و مدعی حمله به محموله های تسلیحاتی ایرانی در سوریه هست چطور این ادعا را بیان کردند متوجه دشمنی نخ نما و سوءاستفاده هستیم
  • عزیزشاهی IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    ۱۵۰موشک به اسرایل چطور دزدید که هیجانی اسرایل خراب نشده خخخخخخخخخخخخخخخ
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    اشنباه بعرض رساندن ؛ اماری که اشاره کردید خیلی قدیمی و مربوط به قبل از راه افتادن کارگاههای تولید موشک و راکت حزب ا... است؛ هر چند رژیم اشغالگر قبل از بروز جنگ بعدی و با بادی بر باد خواهد رفت ان شاء ا..
  • محمد IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    اسراییل بدبخت فقط نیروهای نیابتی ایران ک از لبنان و عراق و سوریه و یمن و افغانستان ...هستن شما رو کافی است ک از روی زمین محو شوید امریکا هم خسته شده از وجود بی مصرف صهیونیست حتما اجازه جنگ خواهد داد نه بعنوان کمک بلکه بخاطر اینکه شرشون از امریکا جدا بشه
  • محمود IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    شما صهیونیستهای خبیث کودک کش از پس موشک‌های ساخته شده با لوله فاضلاب مجاهدان فلسطینی بر نمی آید چگونه می خواهید با ابر قدرت موشکی منطقه برآید.این بیانات همان لاف زدن در بازار مسگران هست تا به پشتوانه قدرت اسرایل
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 0
    بهترین کار برای صهیونیس ها ی کثیف و خونخوار و پست اینه که ، عین یه عاقل، فلسطین رو ترک کنه و دست از شرارت و خونریزی و نژاد پرستی و خود برتر بینی برداره و الا دست انتقام خدا اونا را به عذاب ابدی شان ملحق خواهد کرد.
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 1
    تعداد مهم نیست . اثر مهم است که خدا به اسراییل با گنید اهنین برکت داده است
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    5 0
    این عددکه تعدادموشکهای حزب الله راصهیونیستها اعلام میکنندهنوزکافی نیست،دوتانقطه دیگه جلوی این عدد۱۵۰٫۰۰۰،حزب الله لبنان بایدبگذاره که لازم هست،البته بردعملیاتیشون تافرانسه وانگلیس بهتر
  • DE ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    اسراییل به خوبی طی این سالها هم در درگیری های داعش و بعد از با حملات سنگین هوایی به سوریه زرادخانه موشکی رو عملا نابود کرده همین هفته قبل بیش از ۱۰۰۰ موشک زمین به زمین در سوریه نابود شد الان هم داره گرای اشتباه میده
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    150 هزار نشانه رفته.. ولی 145 هزارتاش رو میزنه... چندهزارتاش هم توی خود لنبان فرود میاد
    • DE ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 0
      عه عه عه حالم بهم خورد پاچه خواری صهیونیستها را میکنی . میدونی اونها خیلی سیر و عدس میخورند رگبار میزنند موقعی که از پاچه شون میخوری یک گیر لباس بزن به دماغت ....مائده از آسمان سر میرسید بی صداع و بی فروحت و بی خرید /در میان قوم موسی چند کس بی ادب گفتند کو سیر و عدس .....منقطع گشت...
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 0
    داره دنبال توجیه برای استفاده از سلاح هسته ای می گرده
  • ناشناس IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 0
    ایول ۱۵۰ هزار موشک یعنی به ازای هر۶۰ نفر یک موشک به امید نابودی این جرثومه فساد صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس