کد خبر 1412589
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
تایوان

منابع خبری از عبور کشتی‌های جنگی آمریکایی از تنگه تایوان پس از سفر رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان خبر دادند.

به گزارش مشرق، کشتی‌های آمریکایی امروز (یک‌شنبه) برای اولین بار پس از سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان از تنگه این جزیره عبور کردند.

به گزارش نشریه کایدو، نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «۲ کشتی جنگی آمریکایی از تنگه بین چین و تایوان عبور خواهند کرد و این اولین ترانزیت از زمان سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره در اوایل ماه جاری است.»

ناوگان هفتم آمریکا هم در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «دو رزمناو موشک هدایت شونده روز یکشنبه به وقت محلی از تنگه تایوان ترانزیت روتین خود را انجام می‌دهند و این نشان دهنده تعهد واشنگتن به یک اقیانوس هند و آرام آزاد و باز است.»

چین که تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، به طور حتم از این اقدام آمریکا باردیگر خشمگین خواهد شد و واکنشی به دنبال خواهد داشت.

پیشتر اوایل ماه جاری نانسی پلوسی پس از گمانه‌زنی‌های بسیار و بدون اعلام قبلی، در میانه سفر خود به آسیا، به تایوان هم سفر کرد. این اقدام پلوسی و به دنبال آن سفر هیئتی آمریکایی به تایوان باعث شد تا مقام‌های چین واکنش نشان داده و از آمریکا بخواهند تا به «حاکمیت چین و اصل چین واحد» احترام بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس