درگیری پلیس آمریکا با کماندوهای هلندی در «ایندیاناپولیس»

رسانه‌ها ازدرگیری پلیس آمریکا با چند کماندوی هلندی در مرکز ایالت «ایندیانا» در آمریکا حین عکاسی در منطقه تفریحی خبر دادند.

به گزارش مشرق، به دنبال درگیری سه کماندوی هلندی با پلیس «ایندیاناپلیس» مرکز ایالت «ایندیانا» در آمریکا در روز شنبه حین عکاسی در یک منطقه تفریحی، سه نظامی هلندی با ضرب گلوله پلیس آمریکا مجروح شدند.

درگیری پلیس آمریکا با کماندوهای هلندی در «ایندیاناپولیس»

به گزارش منابع خبری، قبل از عکس گرفتن جر و بحثی بین این سه نظامی هلندی و پلیس آمریکا صورت گرفت. سخنگوی وزارت دفاع  هلند در این باره اعلام کرد که  عکسبرداری در ورودی تفرجگاه محل اقامت کماندوها انجام شد  و این حادثه در زمان فراغت اعضای ارتش رخ داده است.

این سه نفر از کماندوهای هلند هستند و به عنوان بخشی از برنامه مربیگری در ایندیاناپولیس اقامت داشتند .طبق گفته سخنگوی وزارت دفاع هلند، حال دو نفر از این کماندوها وخیم است.

ارتش آمریکا و هلند روابط طولانی مدتی دارند. در ژوئیه ۲۰۲۲، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا  با همتای هلندی خود «کاجسا اولونگرن» در پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) ملاقات کرد. پس از دیدار، آستین در گفت‌وگو با رسانه‌ها از هلندی‌ها برای حمایت آنها از اوکراین پس از تهاجم روسیه تشکر کرد.

اولونگرن همچنین به همکاری ارتش آمریکا و هلند در مقابله با جرایم سایبری اشاره کرد. او گفت: ر«وابط ما بر اساس تعهد، آزادی و حقوق مشترک است.»

آستین  نیز گفت که دو کشور در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در دریای کارائیب با یکدیگر همکاری می‌کنند. وی افزود: «می‌دانم که هلند نیز متعهد به  تردد دریایی آرام آزاد و باز است.»

در سال‌های اخیر، هلندی‌ها جنگنده‌های «اف-35» و پهپادهایی را از ایالات متحده خریداری کرده‌اند.

گفتنی است که پلیس آمریکا سابقه بسیار بدی از برخورد با شهروندان ایلات متحده دارد و هر روزانه اخباری از  بدرفتاری ماموران پلیس آمریکا به گوش می‌رسد. در شرایطی که خشونت نژادپرستانه در آمریکا صدای بسیاری را در این کشور درآورده است،اخیرا  فیلمی از برخورد خشن ماموران پلیس ایالت آرکانزاس با یک جوان آمریکایی جنجال‌های زیادی ایحاد کرده است.

فیلمی در شبکه‌های اجتماعی درباره ضرب و شتم وحشیانه یک جوان آمریکایی در شهر مولبری ایالت آرکانزاس منتشر شده که اوج خشونت سه مامور پلیس علیه یک جوان آمریکایی را نشان می‌دهد.

بنابر گزارش «آسوشیتدپرس»، این فیلم نشان می‌دهد که سه مامور پلیس روی سر یک جوان آمریکایی ریخته‌اند و با خشونت تمام در حال ضرب و شتم او هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس