تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر معادل ۸۵ میلیون بشکه نفت است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تاکنون در واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر ۵۲ میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید کرده که معادل ۸۵ میلیون بشکه نفت است.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر اظهار داشت: طی یک سال گذشته دولت در همه استان‌ها حضور یافته و مسائل و مشکلات مردم از نزدیک مورد بررسی قرار گرفته است.

وی این میزان سفر استانی توسط رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت را کم نظیر و بی‌سابقه عنوان کرد و ادامه داد: این روند و برنامه‌ها بیانگر مدیریت جدید و رویکرد دولت در اداره کشور است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به سیاست خارجی فعال دولت سیزدهم در زمینه‌های مختلف بیان کرد: طی یک سال گذشته حجم رفت‌وآمدهای رئیس جمهور و وزیران و سایر مقامات خارجی به کشور ایران افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این رفت‌وآمد آثار مهمی در کشور داشته است خاطرنشان کرد: حجم تجارت، مبادلات در بخش‌های گوناگون مشخص است که این رفت‌وآمدها تأثیرگذار بوده است.

اسلامی بیان کرد: اراده دولت توسعه و پیشرفت توأمان بر اساس منویات مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلی نظام، توجه به فرایند اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: در شش ماه نخست امسال حجم پرداخت‌های در حوزه عمرانی بر اساس اعداد و آمارها بیشتر از سال‌های قبل است.

اجرای بزرگترین تأسیسات آب‌شیرین‌کن کشور

وی با اشاره به اینکه کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر با بهترین کیفیت به صورت ایمن از نیروگاه شماره یک بهره‌برداری می‌کنند تصریح کرد: تاکنون در واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر ۵۲ میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید و به شبکه سراسری برق تحویل شده که این میزان تولید برق معادل ۸۵ میلیون بشکه نفت است.

معاون رئیس جمهور تولید این میزان برق و انرژی پاک را یک رکورد و دستاورد مهمی در این عرصه و جلوگیری از تخریب محیط زیست دانست و خاطر نشان کرد: این مهم دستاورد مهمی در جلوگیری از تولید گاز گلخانه‌ای و مزیت بزرگی در قدرت و برقراری تولید برق پایدار است.

وی با اشاره به روند اجرای مراحل دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: با اعمال مدیریتی که شد این پروژه‌ها از رکود خارج شده و با گذشت زمان و طرح‌هایی که اجرا می‌شود پیشرفت‌هایی برای جامعه اسلامی به‌وجود می‌آورد.

اسلامی با اشاره به آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در نیروگاه اتمی بوشهر اضافه کرد: این پروژه بزرگترین تأسیسات آب‌شیرین‌کن کشور محسوب می‌شود که با تکمیل طرح‌های مطالعاتی و تهیه نقشه‌های آن وارد فاز عملیاتی شود.

اعمال مدیریت برای مهار تورم

وی اعمال مدیریت برای مهار تورم را از دیگر سیاست‌ها دانست و تصریح کرد: رشد لجام گسیخته قیمت‌ها که آثاری در جامعه داشته نیاز به اقدام و عمل برای اصلاح ساختار اقتصادی داشت که طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در دستور کار قرار گرفت و با همراهی و همکاری مردم این مهم اجرایی شد. اسلامی با تشریح آثار ارز ترجیحی که آثار منفی در جامعه داشته است گفت: قبل از اجرا اصلاح ساختار اقتصادی و مردمی‌سازی یارانه‌ها، سالانه افزون بر ۱۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی بدون نظارت پرداخت می‌شد که آثار منفی در جامعه داشت.

با بیان اینکه با بحران اوکراین قیمت جهانی گندم افزایش یافت افزود: قیمت گندم از هر تن ۲۰۰ دلار بیش از ۲ برابر شد و این مهم در شرایط اقتصادی جهان اثرگذاری مهمی ایجاد کرد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه عدالت‌گستری از دیگر سیاست‌های مهم دولت است و گفت: تناسب منابع با پرداخت‌ها در اولویت قرار گرفت و این مهم باید به گونه‌ای عمل می‌شد که ضمن توسعه و پیشرفت در بخش عمرانی اداره امور به نحو مناسب و مطلوب انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    1 0
    فکر کنم اشتباه شده. درستش اینه: ۵ میلیارد وات ساعت = ۵ هزار مگاوات ساعت . اما نوشته ۵ میلیارد کیلو وات ساعت (یعنی ۵ میلیون مگاوات!!!) کیلو اضافی هست. (اصلا چرا از همون اول نگفته ۵ هزار مگاوات. توان نیروگاه های برق معمولا به مگاوات هست.)
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      0 0
      درسته عددش
  • ناشناس IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    1 0
    سلام _لطفا یک مهندس برق بفرماید این عدد به مگاوات ساعت چقدر می شود که مصرف تابستان در اوج گرما به 65 هزار مگاوات ساعت در روز رسیده بود و این میزان تولید برق نیروگاه مربوط به چه مدت زمان است ، ممنون
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      1 0
      ۶۵ هزار مگاوات توان مصرفی است. ۵۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی تولیدی آن در طول عمرش می باشد.
    • رامین IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      0 0
      منظور از زمان احداث هستش وگرنه حداکثر توان مفید نیروگاه حدود 900 مگاوات ساعت هست 85 ملیون بشکه حدوداً 8 میارد دلار هزینه ساخت نیروگاه حدود 5 ملیارد دلاره با این حساب نیروگاه هسته ای در بلند مدت 30 تا 50 ساله بسیار به صرفه هست
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      0 0
      در پاسخ به رامین. توان مفید راکتور بوشهر 1000 مگاوات در ساعت هست نه 900.
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 4
    حالا این عدد رو در نظر بگیرید، مثلا اگر به طور ایده آل در خورشیدی‌ترین منطقه ایران یعنی بین استانهای فارس و یزد و اصفهان، یک مربع به ضلع ۱۰۰ کیلومتر پنل خورشیدی نصب کنیم می توانیم ۳۰۰۰ تراوات ساعت انرژی سالانه تولید کنیم یعنی کل انرژی مصرفی ایران بعلاوه اتحادیه‌ی اروپا!!!!
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      0 0
      اونم درست می‌کنیم خب منظورت اینه هسته ای بو میده؟
  • یوسف از همدان IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    این 85میلیون بشکه برای چند ساله؟ فکر کنم 10سال یعنی سال 8.5میلیون بشکه اونهم برای کشوری که تولید نفتش در شرایط عادی حدود4میلیون بشکه در روز و در شرایط تحریم حداقل 3میلیون بشکه در روزه یعنی سالی بین یک میلیارد تا 1.5 میلیارد بشکه این بدونه احتساب گاز و میعانات گازیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس