کد خبر 1411905
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
زلنسکی: حاکمیت اوکراین بر کریمه را بازمی‌گردانیم

رئیس جمهور اوکراین در سخنانی خطاب به مردم این کشور گفت که زمستان آینده، سخت ترین زمستان در طول تاریخ اوکراین خواهد بود.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی برای مردم کشورش گفت که زمستان پیش رو به علت قیمت بسیار بالای گاز، سخت‌ترین زمستان در تاریخ اوکراین خواهد بود.

زلنسکی در ادامه سخنانش ضمن این هشدار، وضعیت عرضه گاز در کشورش را «بسیار خطرناک و بسیار سخت» توصیف و خاطرنشان کرد: قیمت گاز در اروپا به بیش از ۳۳۰۰ دلار در هر هزار متر مکعب افزایش یافته است.

رئیس جمهور اوکراین به شهروندان کشورش اطمینان داد که مقامات کی یف در این شرایط تلاش می‌کنند حداکثر تلاش خود را به منظور آماده سازی کشور برای زمستان آینده انجام دهند ولی در عین حال تأکید کرد که این زمستان، سخت‌ترین زمستان در طول تاریخ اوکراین خواهد بود.

پیش از این، سایر مقامات اوکراینی اعلام کرده بودند که انتظار دارند در زمستان آینده این کشور با مشکلات گرمایشی مواجه شود. به عنوان مثال، شهردار کی یف به ساکنان پایتخت اوکراین در مورد احتمال قطع برق هشدار داد.

شهردار کی یف تأکید کرد: مسئولان برای مقابله با چنین وضعیتی آمادگی دارند و سوخت لازم را ذخیره کرده‌اند ولی این ذخیره‌ها تنها برای مدت کوتاهی کفایت می‌کند. وی خاطرنشان کرد که دمای خانه‌ها در پایتخت کمتر از حد معمول خواهد بود، بنابراین از ساکنان کی یف خواست تا لباس‌های گرم و پتو تهیه کنند.

قابل ذکر است که نه تنها اوکراین که در خط مقدم عملیات ویژه نظامی روسیه قرار دارد، بلکه حتی کشورهای غرب قاره اروپا نیز از پیامدهای این عملیات بر عرضه گاز روسیه به این قاره نگران هستند و از هم اکنون در حال فراهم کردن زمینه برای سپری کردن زمستانی هستند که به اذعان مقامات این کشورها، سخت و دشوار خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فری US ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    4 2
    تو که همه ملت را به کشتن دادی با دستور امریکا دیگه کسی نمونده سختی بکشه کمدین دلقک
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      1 1
      فری چش قشنگه تویی؟
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    3 0
    کسی نیست به این دلقک بگوید که خودت ومردم بدبخت اکرایین را بیچاره کردی؟این هنوز به عقلش نمیرسد که اگر روسیه بخواهد مردمی در اکرایین نمی ماند تا زمستان سختی داشته باشند ،ابله هنوز نفهمیده که حتی یک نارنجک هم به سمت مناطق مسکونی پرتاب نکرده بطوریکه مردم مناطق مرکزی اکرایین هنوز نمی دانند که اکرایین درحال جنگه فقط 48 ساعت بمب باران بی هدف داشته باشد همه مردم اکرایین ظرف یک هفته به اروپا فرار میکنند ولی یقینا اروپا قادر به پذیرش جنگزدگان اکرایین نخواهد بود واینجاست که بفکر خاتمه جنگ خواهد بود نه تحریم روسیه وتجهیز اکرایین .
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    زلنسکی تو که گورتو گم کنی بهانه دست روسیه نمیاد. تو دلقک صهیونیست ها برو کنار بگذار مردم اوکراین تو گرما باد بخورند و تو سرما نور بهشون بخوره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس