سفر قریب‌الوقوع امیرعبداللهیان به کویت

دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین با حصول نتیجه رضایتبخش به پایان برسد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی که به ابتکار دبیرکل سازمان ملل متحد انجام شد، در خصوص برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و جهانی از جمله کنفرانس معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و همچنین روند مذاکره رفع تحریم ها  گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی در پاسخ به تاکید گوترش مبنی بر ضرورت اجماع در نشست ان پی تی اظهار داشت : " رئیس کنفرانس اخیر ان.پی.تی ، متاسفانه با نادیده گرفتن مصوبات کنفرانس‌های ۱۹۹۵، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ بخصوص در مورد خاورمیانه که همیشه از رژیم اسرائیل می خواست به ان.پی.تی بپیوندد و تاسیسات هسته ای اش را تحت پادمان آژانس قرار دهد، تمام دستاوردهای کنفرانس‌های قبلی را کنار گذاشته که به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.

امیرعبداللهیان همچنین در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها خاطرنشان کرد: آمریکا روز گذشته به پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد و اکنون همکارانم در حال بررسی آن هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین افزود: به همه طرف‌ها تاکید کرده‌ایم حل و فصل موضوعات ساختگی و سیاسی پادمانی، یک ضرورت اساسی است. ما اراده جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار را داریم و این اراده را در عمل نشان داده‌ایم.

 امیرعبداللهیان همچنین از تلاش‌های سازنده دبیرکل سازمان ملل متحد برای کمک به صلح و امنیت جهانی تشکر کرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن تاکید بر لزوم اجماع در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد: دغدغه‌های جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی و توجه قرار خواهد داد.

آنتونیو گوترش با مثبت خواندن روند توافق و با قدردانی از تلاش و مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین با حصول نتیجه رضایتبخش به پایان برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mojtaba SE ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    من که کاملا منتظره ,فقط برای شنیدن طرحهای عبدالهیان و جواب امریکا و جمع بندی هستم ,تا با مدرک بگم غبدالهیان بازیگر امریکا است یا بازیگر کشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس