وزیر صمت: با تویوتا مذاکره نمی‌کنیم

وزیر صمت گفت: ما با شرکت تویوتا مذاکره انجام نمی‌دهیم، ولی شرکت‌های خودروسازی ما مذاکرات را انجام میدهند.

به گزارش مشرق، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح و بازدید از نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور در جمع خبرنگاران به دستاوردهای صنعت خودرو و عرضه آن در نمایشگاه اشاره کرد.

فاطمی امین با بیان اینکه در این نمایشگاه نکات بسیار متنوعی وجود دارد گفت: صنعت خودروی ایران فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و در چند سال اخیر با چالش‌هایی روبرو بوده که یکی از مهمترین دلایل این چالش‌ها بحث تحریم‌ها است.

وی با اشاره به نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: مهم این است که بدانیم چه ظرفیت‌هایی در این صنعت داریم و اینکه آیا این ظرفیت‌ها می‌تواند ما را به نقاط مطلوب برساند یا خیر.

وزیر صمت با اشاره به اینکه روند طی شده در صنعت خودرو رو به رشد و شتابنده است افزود: خبر خوب آن است که حرکت‌های مهم و قابل توجهی در بخش‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین آغاز شده است.

فاطمی امین یکی از مهمترین دستاوردهای نمایشگاه تحول صنعت خودرو را همکاری و هم افزایی بین شرکت‌های خودرو ساز و قطعه ساز مطرح کرد و گفت: اگر بتوانیم در مسیر کسب و کارهایی که پشت صنعت خودرو فعالیت می‌کنند تحول ایجاد کنیم اتفاق خوب و مهمی رخ خواهد داد و در نهایت این اقدامات منجر به کاهش هزینه می‌شود.

وزیر صمت در تشریح اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر در حوزه صنعت خودرو گفت: در گام اول تمرکز بر ثبات تولید بود و اکنون به مرحله‌ای از تولید رسیده ایم که دیگر کسی نمی‌پرسد چرا خودرو ناقص تولید می‌شود.

وی در این خصوص ادامه داد: گام بعدی ما تمرکز بر ایمنی، تنوع و کیفیت است و بخشی از آن در حال حاضر در نمایشگاه ارائه شده است.

فاطمی امین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تاثیر برجام بر این صنعت گفت: برنامه‌های وزارت صمت نه تنها در خصوص صنعت خودرو که درباره همه صنایع بدون در نظر گرفتن تحریم‌ها دنبال می‌شود، اما اگر این اتفاق بیفتد ممکن است گشایش‌هایی در این عرصه صورت بگیرد و کمک کننده باشد.

وزیر صمت در زمینه تولید خودروی اقتصادی بیان داشت: تولید خودرو از زمانی که طراحی آن آغاز می‌شود تا زمانی که در بازار عرضه می‌شود، حداقل ۱۸ ماه زمان می‌برد. در نمایشگاه امروز نیز از چند خودروی اقتصادی رونمایی شد، شرکت‌های خودروسازی براساس برنامه‌ای که اعلام کرده‌اند این خودروها اواسط سال آینده وارد بازار می‌شود.
 

واردات خودرو به کجا رسید؟
وزیر صمت در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت مذاکره‌ای با شرکت خودروسازی تویوتا انجام داده است یا خیر؟ گفت: وزارت صمت مذاکره‌ای با تویوتا انجام نداده است. ممکن است شرکت‌ها مذاکراتی با تویوتا انجام دهند، زیرا در حوزه واردات، وزارت صمت هیچ دخالتی ندارد و شرکت‌های ایرانی مذاکره انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش؛ پیش‌تر وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آیین نامه واردات خودرو، تصریح کرده بود: آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شد و به جای خوبی رسید. چند قید در این آیین‌نامه لحاظ شده است؛ یکی اینکه وقتی خودرویی وارد می‌شود باید خدمات بعد از فروش داشته باشد؛ همچنین وقتی خودرویی وارد می‌شود باید انتقال فناوری صورت بگیرد. فاطمی امین تأکید کرد: هر کس این شرایط را ایجاد کند می‌تواند خودرو وارد کند و این منحصر به خودروسازان نیست.

وی با بیان اینکه قرار نیست خودروهای لوکس وارد شود، ادامه داد: واردات خودروهای دست دوم هم طبق قانون ممنوع است. وزیر صمت درباره اینکه آیا مشخص است که واردات خودروها از چه کشورهایی انجام می‌شود، گفت: بازرگانان مشخص می‌کنند که خودرو از چه کشوری وارد شود و قیدی در این خصوص وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • یاسر IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    15 7
    فکر کردین تویوتا مثل پژو اجازه میده هر بلایی سر ماشیناش بیارین و ابروشو ببرین؟ الان یه عده نمکدون میگن تویوتا داره از داعش حمایت میکنه اون عربستانه که ماشینای تویوتارو میخره میده داعش البته سایپا قطعا از داعش خطرناکتره
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 2
      پژو خودش چیه که بلا سرش بیاد تو یه تیکه پره سوپاپ نمیزارن بیاد ایران مستقیم از ژاپن شاسی میره تحویل داعش اینطور باشه المان شیمیایی میداد صدام المان خوبس یا به قصد کشت میداد صدام تا کی میخای اکبند نگهش داری
    • قریشی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 1
      بیشعور، همون تویوتایی که داری براش غش و ریسه میری از اولین پیچ و مهره خط تولید میدونست این خودروها برای داعش باید ساخته بشه پس از همون لحظه اول میتونست قراداد فروش نبنده، ضمنا همون تویوتا جونت بود که بخاطر اینکه یک دستگاه خودرو به سفارت ایران در افغانستان فروخته بود کتبا از امریکا عذرخواهی کرد!
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      6 3
      پژو جزو ماشین های در پیت اروپاست خیلی فیگور دیگران رو هم نگیر همچین صحبت می‌کنه انگار شرکت تویوتا مال باباشه
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      2 0
      اخ بدم میاد از این ایرانی های خودتحقیر و بیسواد
    • محمدایوب IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 0
      14/47 ببخشید نمیدونستن شما ژاپنی هم بوده که خیلی عصبانی شدی گویا شماهم سهمی از تویوتا داری چون فرزند سهم میبره احساس خطر کردی ناراحت نباش
    • یاسر IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      من به شما توهین کردم؟ اسمی از پدرتون اوردم؟ تویوتا همین الان ستون فقرات نیروی زمینیه و نقش تو جنگ بی بدیل بود قطعا یه سری استاندارد ها داره که اجازه نمیده به هرکسی دست تو ماشیناش ببره
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      داداش بیا پایین، پژو با ایران "شیر" شد، هنوزم فقط یه آرم هست! محصولات لکسوس، بی ام دبلیو، پورشه، تویوتا و حتی بنز اینا سرآمد خودروسازی دنیا هستند. توان مهندسی، طراحی و کیفیت قابل توجه در کنار غرور و تعصب مردم و کارکنانشون واقعا از این ها شاخ های چشم گیری ساخته.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    اقا با اونایی که مارو ول کردن و رفتن هیچ قراردادی نبدن....اول لعنت بر ماشین بی کیفیت حتی تولید داخل و لعنت دوبرابر بر پدر اونایی که تو تحریم فلنگو بستن رفتن
  • کلانتری IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    5 1
    حقتون همون چینی هاست وقتی وزیر نالایق باشه.
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    نه جناب وزیر حامی مافیا تویوتا با شما مذاکره نکرد چون شما در حد تویوتا نیستید شما باید با چین چانگ موتورز پاسگاه شانگهای صحبت کنید
  • هموطن IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    7 2
    با سلام و احترام ، حالا ببینید شرکت تویوتا موتورز اصلن با شما مذاکره می کند و به بازار بی ثبات ایران وارد می شود ؟!
  • شهروند IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    سلام علیکم ، حتمن شرکت تویوتا موتورز ژاپن ، منتظره مذاکره با شماست زهی خیال باطل . مردم را چی فرض کرده اید ؟!
  • عماد IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    اره هیچ‌وقت این کار رو نکنید تویوتا خرابی نداره مردم بد عادت میشن توقع میره بالا لگن نمیخرن
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    حتما شرکت های نفتی فردا میرن در خونه توتال
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 3
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • ابی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    5 0
    عوضش با خودرو سازای چینی تا دلتون بخواد حرف زدییم .ریس جمهور چین از این همه دید باز استقبال کردن
  • ابی IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    5 0
    البته با برادرای چینیمون نیازی به مذاکره ندارییم
  • وحید IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    6 0
    به جرات می‌توانیم بگوییم چهل سال بدون هیچ دلیل معقول و خلاف اصول بنگاه داری علمی دنیا از شرکت‌های خودروسازی تنبل حمایت شده شایسته است برای احترام به حقوق مصرف کننده باکاهش عقلایی تعرفه و آزادسازی واردات خودرومثل تمام کشورهای شرکت‌های موفق جهان مشتری مدارباشیم
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      به شرط اینکه امریکا مزاحم اداب و اخلاق مسلمانی ما چه عبادی چه سیاسی نشود و وقتی کاملا وابسته شدیم مثل بنزین و دارو و ........ هوس تحریم به سرش بزند در واقع این امر محاله و نتیجتا گاو شیرده شدن و بردگی ما هم محاله
  • محمدایوب IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    2 0
    واقعا میخواهید از تویوتا غیرت کجا رفته مگر این بی شرف ها ماراتنها نگذاشتن ورها کردن حداقل هنوز باز نشده اسم این حرامیان ونوکر آمریکا را نیارین این همه کشور حالا پورسانت کمتر بخورن آنها که برای قرار دادمیرن. روسیه هند ترکیه روسیه خودرو لادا چندین سال در ایران کارمیکرد بعد پهلوی رفت سراغ آمریکا وبعد سرمایه دارن رفتن سراغ فرانسه وژاپن
  • 114 IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    دوستان نظرات رو پخته و با آگاهی بدهین دولت ژاپن هم مثل دولت فرانسه بازیچه دست آمریکاست و به این دلیل نمی توان به شرکت های ژاپنی اطمینان کرد و همچنین کره جنوبی! ما باید برای کامل خودکفایی صنعت خودروسازی خودمان تلاش کنیم و از کشورهایی که وابسته و یا زیر بلوک سلطه آمریکا نیستند مثل چین و روسیه و برزیل و هند و افریقای جنوبی و کشورهای همسایه و دوست و ...کمک بگیریم.بگیریم
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    اینا که همه میدونند باید ماشین آشغال وارد کنین
  • بهلول IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    فقط کسی نباید اینکارو بکنه
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    خوب معلومه جناب وزیر ،نباید هم با تویوتا مذاکره کنیداگر مردم ما تویوتا سوار بشن دیگه کسی سوار پراید، پژو و سایر اشغالهای تولید داخل نمیشه.
  • مصطفی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 1
    الان باید ازت تشکر کنیم با تویوتا مذاکره نکردی!!!
  • سعید IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    چند دهه مدیریت بر یک بازار انحصاری با چند ده میلیون مشتری رام و مطیع و دست به جیب ، نتیجه اش شده این که می‌بینید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس