مرندی: ادعای العربیه درباره پاسخ آمریکا به ایران کذب است

مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، ادعای یک رسانه سعودی درباره رد شروط ایران برای احیای برجام توسط آمریکا را کاملا کذب دانست و افزود: ایران بررسی پاسخ آمریکا را تازه آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، سید محمد مرندی چهارشنبه شب، طی پیامی در توئیتر نوشت: ادعای مطرح شده توسط العربیه کاملا غلط است. ایران تازه بررسی پاسخ را آغاز کرده است و بعد از اتمام بررسی‌ها، هماهنگ‌کننده را از نتایج این بررسی مطلع خواهد کرد.

خبرگزاری العربیه وابسته به آل سعود در خبری جعلی از رد همه شروط ایران برای احیای برجام توسط آمریکا خبر داده و مدعی شده بود که آمریکا در پاسخ خود خواستار غنی‌سازی اورانیوم تا سقف حداکثر ۴ درصد توسط تهران و لغو محدودیت‌ها برای بازرسی از تاسیسات اتمی ایران شده است.

یک منبع آگاه هم پیشتر گزارشی را که به نقل از شبکه سعودی العربیه در برخی رسانه‌ها با محتوای پاسخ آمریکا به نظرات ایران منتشر شده، تکذیب کرد.

به گفته این منبع آگاه مفاد این گزارش غیرواقعی بوده و شبکه مزبور تنها برای موجه جلوه دادن آن ادعاهای خود را با برخی عبارات که به نظر می‌رسد از متن برجام برداشت شده باشند، ترکیب کرده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ساعاتی پیش از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات خبر داده و گفته بود: ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود را در این رابطه به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

همچنین، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ارسال پاسخ واشنگتن به درخواست ها و نظرات ایران را در خصوص پیشنهادات اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم ها تایید کرد و گفت که بررسی نظرات ایران به پایان رسید و پاسخ خود را به اتحادیه اروپا ارسال کردیم.

ارسال پاسخ به نظرات ایران پس از بیش از یک هفته از آن صورت می گیرد که جمهوری اسلامی ایران نظرات خود را درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا اعلام کرده بود.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز  ۱۷ مرداد ماه با بازگشت هیات ها به پایتخت ها پایان یافت.

برگزاری این دور از مذاکرات در پی آن صورت گرفت که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزنامه فایننشال‌تایمز ادعا کرد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که شامل راهکارهای به روز درباره رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

 جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که لازمه رسیدن به توافق، پایدار بودن رفع تحریم‌ها به نحوی تضمین شده است و اینکه موضوعی نباید به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی بماند و به دنبال توافقی است که در آن انتفاع اقتصادی مردم تامین، تجارت خارجی ایران رفع و محدودیت‌های غیرقانونی فروش نفت برداشته شود. از این منظر، اگر طرف مقابل مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکاء را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • SG ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    13 4
    کلاً سرکاریم. همش الکی و چرت‌وپرته. برجام و توافق اتمی دیگه بلاموضوع شده و اهمیت سابق را از دست داده و مذاکرات(علیرغم ادامه‌دار بودنش) هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.
    • علی IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 0
      اگر امریکا جوابی منفی داده به سرعت رسانه ای کنید و توپ را در زمین آمریکا باقی بگذارید........
    • 598 IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      کش دادن و زمان مذاکرات به نفع ایران است
    • 598 IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      کش دادن و زمان مذاکرات به نفع ایران است
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 1
    تا کجا
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    2 3
    بابا خب بگو حقیقت رو ، همه فهمیدن به در بسته خوردید
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 0
      اون کسی به در بسته خورد که میگفت بدون برجام نمیتونم کشور رو اداره کنم. الان کشور داره بدون برجام اداره میشه نفتش رو میفروشه و کالاهای اساسیش رو تامین میکنه.
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 0
    کو نتیجه ؟؟ تحریم ها لغو شدن ؟!!!
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    2 1
    آمریکا و اسراییل کی هستند بچسبید به صنعت خودروی با کیفیت مگر مغز ایرانی از انگلیسی کوچکتر است
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 2
    جمع کنید این مسخره بازی ها رو...
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      حالا که شما گفتی چشم. زنگ زدیم برگردن!
  • CA ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    5 0
    کذب یا راست، برجام رو زنده نکنید.
    • ایرانی عصبانی AU ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      امیدوارم کذب باشد. برجام دوم اگر هم انجام بگیرد باید از نقطه قدرت و با دست اوردی بیشتر نسبت به برجام اول صورت گیرد وگرنه ما برای دشمن غنی سازی کرده و مواد 60 در صدی را دو دستی تحویل انها میدهیم. عملی که سرنوشت لیبی را بیاد میاورد..
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    برای رفع تحریم ها , باید غنی سازی به 90 در صد رسانده شود..
  • اصغر IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    اقای مرندی جنابعالی که دوتابعیتی هستی وخودت متولد ویرجینیای امریکا هستی پس چطور داری ازحقوق ایران دفاع میکنی
  • US ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    آرزوهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی و اسرائیل از زبان العربیه نوشته و پخش شد.
  • محمد IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    8 1
    هدف دشمن سرگرم کردن کشور به برجام است که به نحو احسن در حال انجام اینکار است و آقای مرندی هم با این قبیل اظهار نظرات و قراردادن فتوای حضرت امام ره در مقابل برجام به نوعی آب به آسیاب دشمن می ریزد . برجام مرده و متعفن شده دیگر با هیچ دارویی قابل احیاء نیست .
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    بابا این مرندی که دست همه مذاکره حویان سابق رو از پشت بسته!! بخاطر برجام ایستادیم! به هوای برجام سکوت کردیم! به طمع برحام میخوابیم! رویای برجام شده متضاد آرمانهای انقلاب.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    ایران به هیچ عنوان نبایداجازه بدهدنصب دوربینها وحضور جاسوسان آژانس بطور دائمی وبدلخواه غربیها باشه)چون اولا مخالف با (استقلال،اقتدار،خوکفایی،انواع پیشرفتها وامنیت.... مردم وکشور)هست! دومابدلیل (زیادهخواهی وجوسازی ومداخله وبی ثباتی...) غربیها،صهیونیسم ووهابیها،ایران بیشتر ازتمام کشورها بازرسی و حضور آژانس را داشته!سوما حداکثر هرسه ماه وهرفصل ازسال اونهم با موافقت وتائیدکل اعضای دائمی شورای حکام بعداز گذشت هرسه ماه میتوانند برای رلستی آژمایی درمحلهای مشخص بدون نصب دائمی دوربین به ایران بیایند-بطورکلی شرقیها(روسیه،چین،کره شمالی،ایران ومتحدانشان باید با اتحاد درمقابل استکبارغرب غارتگران اشغالگران نوکران وگاوهای شیرده ایستادگی وهمشان را ازمنطقه بیرون کنند
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    2 0
    شما رو به خدا این برجام رو دفن کنید و روش بتن آرمه بریزید! فقط خدا می‌دونه این برجام نکبت چقدر به کشور لطمه زده.
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    2 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    2 0
    ما پول بلوک شده توسط آمریکا نداریم؟
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    ما پول بلوک شده توسط آمریکا نداریم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس