۵۰ هزار زندانی انفرادی در آمریکا با حداقل استانداردهای حقوق بشری

در گزارش دانشگاه ییل آمریکا آمارهایی از وضعیت زندانیان آمریکا منتشر شده است که نشان می‌دهد حداقل استانداردهای حقوق بشری نیز در مورد این زندانیان رعایت نمی‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، دانشکده حقوق دانشگاه ییل آمریکا اخیراً گزارشی از وضعیت زندان‌های این کشور منتشر کرده است که نشان می‌دهد بر خلاف ادعاهای حقوق بشری این کشور حداقل استانداردهای سازمان ملل در مورد افراد زندانی رعایت نمی‌شود.

در این گزارش با استناد به آمارهای دولتی آمده است در حال حاضر حدود ۵۰هزار نفر از زندانیان آمریکایی در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شوند که طبق قوانین سازمان ملل این نوع از زندانی شکنجه محسوب می‌شود.

طبق گزارش این دانشکده بیشتر سلول‌هایی که زندانیان در آنجا نگهداری می‌شوند، فضای بسیار محدودی دارند و از نظر حقوق انسانی حداقل استانداردها را نیز رعایت نمی‌شود.

گفته می‌شود بیش از ۶هزار زندانی به طور مطلق در انزوا نگهداری می‌شوند و نزدیک به هزار نفر از این تعداد یک دهه در چنین شرایطی بوده‌اند.

مطالعات نشان می‌دهد که حتی دوره‌های کوتاه انفرادی نیز می‌تواند مشکلات روانی شدیدی از جمله افسردگی، پرخاشگری و افکار خودکشی را به همراه داشته باشد.

جودیت رسنیک، استاد حقوق دانشگاه ییل می‌گوید در سال‌های دهه هشتاد میلادی از زندان انفرادی به عنوان روشی مبارزه با خشونت در زندان‌ها استفاده می‌شد ولی حالا این پدیده تبدیل به امری عادی در زندان‌های آمریکا شده است.

در گزارش دانشگاه ییل مسئله نگران کننده‌ای ذکر شده است که نشان می‌دهد بیش از هزار نفر از زندانیان آمریکایی به خاطر این شرایط دچار بیماری‌های روانی مزمن شده‌اند. در این گزارش به این نکته نیز اشاره شده است که حدود ۳۰درصد از زندانیان زن شهروندان آفریقایی آمریکایی هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 1
    خیلی هم عالی ، زودتر بکنینش 500 هزار تا زودتر جنگ داخلی بشه و از شر این گاوچرونهای تروریست خلاص بشیم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس