جدیدترین جزئیات از رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش جزئیات جدیدی از این رزمایش را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات ارتش و سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش در ارتباط زنده تلویزیونی که از قرارگاه مرکزی این رزمایش در انارک اصفهان با شکبه خبر انجام شد، اظهارداشت: فردا با حضور بیش از ۱۵۰ فروند انواع پرنده های بدون سرنشین، از نقاط و پایگاه های مختلف کشورمان از فواصلی تا یک هزار کیلومتر از جمله پایگاه های زیرزمینی پهپادی جمهوری اسلامی به این منطقه اعزام خواهند شد تا مأموریت های خود را اجرا کنند.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش با اشاره به انواع پهپادهای حاضر در این رزمایش بیان داشت: یکی از پهپادهایی که در این رزمایش از آن استفاده خواهیم کرد، پهپاد ضد رادار امید است که علیه رادارهای شناسایی و مراقبت دشمن به کار گرفته خواهد شد تا بتوانند اهداف مورد نظر خود را منهدم کنند. 

وی ادامه داد: علاوه بر ارزیابی میزان و قابلیت های تهاجمی و آفندی پرنده های بدون سرنشین به دنبال ارزیابی سامانه های مقابله با نفوذ و اقدامات تهاجمی پرنده های بدون سرنشین هستیم؛ در این راستا، نمونه هایی از سامانه های جنگالی زمین‌پایه و هواپایه در محدوده رزمایش مستقر بوده و تلاش می کنند شرایط مشابه صحنه نبرد واقعی را برای پرنده های بدون سرنشین فراهم کنند. 

معاون عملیات ارتش در پاسخ به سؤالی درباره جزئیات اجرای بمباران انبوه پهپادهای کرار در رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش بیان داشت: این پهپاد از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و ما توانمندی به‌کارگیری این پرنده را با توجه به سرعت بالای آن در ماموریت های مختلف دارا هستیم.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت های پیش بینی شده برای پهپاد کرار به کارگیری آن علیه پرنده های بدون سرنشین و یا با سرنشین دشمن در قالب رهگیری و انهدام پرنده مهاجم است. 

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش ادامه داد: پهپاد کرار قادر است انواع بمب‌ها با تناژ مختلف و سر جنگی متفاوت را با خود حمل کرده و به عنوان یک پرنده بدون سرنشین بمب افکن علیه اهداف ثابت و متحرک در منطقه رزمایش استفاده شود.

امیر موسوی تصریح کرد: از جمله دیگر ویژگی های این پرنده، حضور به عنوان یک پرنده مهاجم انهدامی همچون موشک علیه اهداف مشخص مورد بهره برداری قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    13 2
    رزمایش قدتمندانه ای بوده
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      9 0
      هنوز شروع نشده.
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      ایشالله توالبانی
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      تموم شد
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      گویا در سفر ارتشبد باقری به روسیه قرارداد خرید چندین فروند آواکس به امضا رسیده
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      ارتشبد نداریم . ارتشبد چهار ستاره داره .
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      اگه راست میگن. فعلا ترابری و سوخترسان بدهند .
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    متاسفانه امسال هم چیزی رونمایی نشد معلوم نیست وزارت دفاع چه خبر
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    وقتی محل رزمایش اعلام میشود جاسوس های دشمن به همراه سامانه های شنود انها در منطقه حساس میشوندو سعی میکند مقرهای زیر زمینی و استقراری پهبادها را شناسایی کنند. امواج و تاکتیک ها و...پس بعد از انجام رزمایش انرا اعلام کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس