حساب‌های بارسلونا زیر ذره‌بین یوفا؛ پی‌اس‌جی در خطر محرومیت

اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) تحقیقات خود درباره ۲۰ باشگاه فوتبال از جمله بارسلونا که در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ موفق به برآورده کردن الزامات بازی جوانمردانه مالی نشده بودند را آغاز کرد.

به گزارش مشرق، از جمله دیگر باشگاه‌هایی که یوفا این تحقیقات را درباره آنها آغاز کرده می‌توان به پاری‌سن‌ژرمن، مارسی، اینترمیلان، آ.اس رم و یوونتوس اشاره کرد و انتظار می‌رود محرومیت‌هایی در مورد آنها اعمال شود.

این تحقیقات در حالی آغاز شده که پای دو باشگاه بارسا و یوونتوس به همراه رئال مادرید، در پرونده «سوپرلیگ اروپایی» نیز در میان است.

براساس گزارش نشریه تایمز، محرومیت‌های احتمالی برای پی‌اس‌جی و مارسی احتمالا ماهیت مالی خواهد داشت و این در حالی است که می‌توان برای باشگاه‌هایی ایتالیایی دخیل در پرونده در کنار بارسلونا، مجازات‌های شدیدتری متصور شد که از جمله آن می‌توان به محرومیت از حضور در مسابقات و همچنین فعالیت در بازار نقل و انتقالات و ثبت بازیکن اشاره کرد.

این فصل آخرین فصلی است که مقررات فعلی بازی جوانمردانه مالی در مورد آن اعمال می‌شود و از سال ۲۰۲۳ سیستمی جدید معرفی خواهد شد و باشگاه‌ها ملزم خواهند شد تا درصدی از درآمد خود را برای دستمزد بازیکنان، نقل و انتقالات و کمیسیون مدیران برنامه(ایجنت‌ها) هزینه کنند.

این محدودیت در سال ۲۰۲۳، ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به ترتیب ۹۰، ۸۰ و ۷۰درصد خواهد بود و درآمدهای باشگاه‌ها نیز در طول سال در مقاطع مختلف و در زمان حضور آنها در رقابت‌های اروپایی، مورد نظارت قرار داده خواهد شد.

نشریه اکیپ فرانسه از کسری بودجه بیش از ۳۰میلیون یورویی پی‌اس‌جی در سه سال اخیر خبر داده و براساس گزارش نشریه مارکا اسپانیا، تیم کنونی «لیونل مسی» و «کیلین امباپه» در خطر محرومیت مالی و البته خطرناک‌تر از آن محرومیت ورزشی قرار دارد. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس