بررسی گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: گزارش دیوان محاسبات در خصوص تفریغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و بخش درآمدهای نفتی و محل هزینه کرد آن‌ها در جلسه امروز این کمیسیون بررسی شد.

به گزارش مشرق، مالک شریعتی در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون به بررسی سوال بیگی نژاد از وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضعیت هلدینگ پتروفرهنگ و کارهایی که در آنجا در حال انجام شدن است، اختصاص داشت.

وی بیان کرد: سوال وی ناظر بر این بود که آیا شأن نظارتی که مقام عالی وزارت باید در حوزه‌های اقتصادی به ویژه این هلدینگ داشته باشد اتفاق افتاده است یا خیر. آیا از دانش کافی در این حوزه تخصصی بهره گیری شده و آیا از منابع عمومی کشور که در این هلدینگ ها است، صیانت می‌شود یا خیر.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت حسابرسی و لزوم توسعه این هلدینگ به منظور درآمدزایی برای کشور از دیگر محورهای سوال بیگی نژاد بود و مقرر شد تا کمیته‌ای تشکیل شود و این محورها را پیگیری کند. سوال به صحن علنی ارجاع نشد.

شریعتی ادامه داد: بخش دوم جلسه امروز کمیسیون به بررسی گزارش دیوان محاسبات در خصوص تفریغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اختصاص داشت. از تبصره ۱ شروع شد و امروز فقط به این حوزه پرداخته شد. تبصره ۱ بودجه به درآمدهای نفتی و محل هزینه کرد آن‌ها بازمی‌گردد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف از این اقدام آسیب شناسی قانون بودجه و انحرافاتی است که در عملکرد دولت‌ها اتفاق می‌افتد تا در بودجه‌های آتی یا در قانون گذاری دقت بیشتری شود و یا ضمانت‌های بیشتری برای عمل مجریان قانون به مصوبه مجلس دیده شود.

وی تاکید کرد: در آستانه ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه هستیم و این جلسات بررسی تفریغ بودجه کمک می‌کند تا در سیاست گذاری و تدوین برنامه هفتم توسعه مواردی را دنبال کنیم که سبب شود بودجه‌های سالانه ای که تنظیم می‌شود، انطباق بیشتری با قانون برنامه هفتم داشته باشد. از این طریق در بودجه‌های سنواتی آتی شاهد انحراف کمتری خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس