مرندی: هیچ توافقی قبل از مختومه شدن پرونده آژانس علیه ایران اجرا نخواهد شد

مشاور تیم ایرانی مذاکرات لغوتحریم ها عقد هرگونه توافق را منوط به بسته شدن پرونده آژانس علیه ایران دانست.

به گزارش مشرق، محمد مرندی در صفحه شخصی خود  به گزارش ادعایی خبرگزاری رویترز مبنی بر کوتاه آمدن ایران از برخی خواسته‌های خود در مذاکرات لغوتحریم‌ها واکنش نشان داد.  

مشاور تیم ایرانی مذاکرات لغوتحریم ها ضمن «بسیار گمراه‌کننده خواندن» گزارش این خبرگزاری نوشت: ماه‌هاست که می‌گویم حذف سپاه پاسداران از FTO (فهرست ادعایی سازمان‌های تروریستی خارجی) پیش‌شرط نیست. 

محمد مرندی در ادامه در اشاره به ادعای دیگر رویترز، اعلام کرد: «هیچ توافقی قبل از بسته شدن دائمی پرونده اتهامات نادرست (ضد ایرانی) شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجرا نخواهد شد». این کارشناس ایرانی در پایان تاکید کرد برنامه هسته‌ای ایران برچیده نخواهد شد.

خبرگزاری رویترز سه‌شنبه در گزارشی مدعی شد یک مقام ارشد آمریکایی دوشنبه به این خبرگزاری گفت که ایران برخی از خواسته‌های اصلی خود از جمله «اصرار برای بسته شدن برخی از تحقیقات درباره برنامه هسته‌ای ایران توسط بازرسان بین‌المللی را کنار گذاشته که احتمال توافق را بیشتر می‌کند».

در این گزارش همچنین به نقل از این مقام ناشناس آمریکایی ادعا شده که ایران تا حد زیادی از درخواست خود برای حذف نامگذاری «تروریستی» سپاه پاسداران صرف نظر کرده است.

به ادعای رویترز این مقام گفت که شکاف‌هایی بین ایالات متحده و ایران باقی مانده و در صورت امکان توافق، رسیدن به توافق نهایی «کمی بیشتر طول می‌کشد». وی افزود: ما اکنون در حال بررسی پاسخ ایران هستیم و به زودی به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

بر اساس گزارش رویترز وی همچنین مدعی شد: اگر توافق را به دست آوریم، برخی تحریم‌ها را لغو می‌کنیم، اما ایران باید برنامه هسته‌ای خود را از بین ببرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 0
    زمستان سرد در پیش است
  • دلسوز IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 0
    فقط بنشید و ببینید
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    نباید زیاد عجله کرد خداوندغرب وحشیرا میخواهد مجازات بکند انگار صدای ناله شان که زمستان بلند خواهد شد به گوش میرسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس