کد خبر 1410523
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
روسیه از انهدام انبار مهمات اوکراین خبرداد

ارتش روسیه اعلام کرد، با موشک‌های کروز کالیبر یک انبار مهمات را در منطقه اودسا اوکراین که در آن موشک‌های هیمارس آمریکایی نگهداری می‌شد، منهدم کردند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری تاس، "ایگور کوناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: موشک‌های دوربرد کالیبر در نزدیکی روستای مایورسکویه در منطقه اودسا اوکراین یک انبار مهمات از موشک‌های هیمارس آمریکایی و سامانه‌های ضد هوایی ساخت غرب منهدم کردند.

کالیبر یک موشک کروز روسی است، اگرچه مشخصات دقیق این موشک به طور قطع مشخص نیست اما بر اساس داده های مختلف برد این موشک ها تا ۳۷۵ کیلومتر در برابر اهداف دریایی و تا ۲۶۰۰ کیلومتر در برابر اهداف زمینی و حداکثر وزن کلاهک ۵۰۰ کیلوگرم است.

به رغم ادعای وزارت دفاع روسیه، کی یف اعلام کرد که یک انبار غلات مورد هدف قرار گرفته است.

در همین رابطه "سرهی براتچوک" سخنگوی اداره منطقه ای اودسا گفت که دو موشک بر فراز دریا سرنگون شده است، اما سه موشک به اهداف کشاورزی اصابت کرده است.

براتچوک در پیامی در تلگرام نوشت که این حادثه تلفات جانی نداشته است، در زمان حادثه یک کارشناس مواد منفجره و دیگر بازرسان در انبار غله مشغول به کار بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    10 1
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است پس ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس و اعزام نیرو را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 0
      عکس برای چله زمستونه
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    7 1
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 0
    انبار مواد منفجره را احتمالا میبرند زیر زمین و روی زمین نیست که بزنند و بترکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس