فرماندار ایالت ایندیانا وارد تایوان شد

فرماندار ایالتی آمریکا، در راستای  اقدامات بی ثبات کننده واشنگتن وارد تایوان شد.

به گزارش مشرق، در ادامه تنش آفرینی های مقامات آمریکا در شرق آسیا، فرماندار ایالت ایندیانا آمریکا به تایوان سفر کرد.

علیرغم هشدارهای پیاپی دولت چین درباره سفر مقامات آمریکایی به تایوان، «اریک هولکامب» فرماندار ایندیانا روز یکشنبه وارد تایپه شد.

فرماندار ایالت ایندیانا در پیامی در حساب توییتری خود ضمن اعلام خبر سفر به تایوان، نوشت که از کره جنوبی نیز بازید خواهد کرد.

از سویی دفتر ریاست تایوان در این باره اعلام کرد که فرماندار آمریکایی صبح روز دوشنبه با «تسای اینگ ون» رئیس این منطقه دیدار خواهد کرد.

این فرماندار آمریکایی هدف سفر جنجال برانگیز خود را، که به تنش ها در منطقه شرق آسیا دامن می زند، ایجاد روابط جدید، تقویت روابط طولانی مدت و تقویت مشارکت های بخش کلیدی با تایوان و کره جنوبی اعلام کرد.

هولکامب سفر خود به تایوان و کره جنوبی را سفری در جهت توسعه اقتصادی توصیف کرد و گفت که او اولین فرماندار ایالتی آمریکاست که از زمان شروع همه گیری کرونا به تایوان سفر کرده است.

دور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین ۱۱ مرداد وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست چین واحد است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس