با این خط حمله دست ساپینتو برای تنوع تاکتیکی باز است/ استقلال در خطوط دیگر نیاز چندانی نداشت

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: استقلال در خطوط دیگر، چندان نیازی به جذب بازیکن نداشت و در هر پست دو بازیکن خوب دارد.

به گزارش مشرق، ستار همدانی در گفت‌وگویی در خصوص پیروزی ۳ بر یک استقلال مقابل ملوان در هفته دوم لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به بازیکنان خوبی که استقلال به خصوص در خط حمله دارد، ساپینتو می‌تواند تنوع تاکتیکی بیشتری داشته باشد و دستش هم برای ایجاد تغییرات باز است. مقابل ملوان هم دیدیم که تغییرات او مثمر ثمر بود. هرچند داشتن این تعداد بازیکن خوب کار هر مربی را سخت می‌کند اما امیدوارم ساپینتو بتواند با همین بازیکنان هفته به هفته بهتر عمل کند.

دوست نداشتم استقلال در هفته اول به رقیبش سه امتیاز بدهد

وی در مورد اینکه پس از نمایش ناامیدکننده در هفته اول، استقلال توانست در نیمه دوم بازی با ملوان به خوبی به بازی برگردد و برنده شود، گفت: به هرحال در هر تیمی، کادرفنی جدید نیاز به زمان دارد تا بتواند تفکرات تاکتیکی خودش و شرح وظایف بازیکنان را ترسیم کند تا بتوانند در آن چارچوب به خوبی کارخودشان را انجام بدهند. بنابراین باید به ساپینتو زمان بدهیم. بازیکنان خیلی خوبی را در در اختیار دارد.

کارشناس فوتبال افزود: اکثر بازیکنان حفظ شدند. این ثبات در تیم می‌تواند نقطه قوتی برای سرمربی باشد. ضمن اینکه مصطفی آجورلو هم مدیریت بسیار خوبی دارد. این‌ها نشان می‌دهد استقلال می‌تواند سال خیلی خوبی را پیش رو داشته باشد. در هفته اول طبیعی بود. هرچند من هم دوست نداشتم به سپاهانی که رقیبش است سه امتیاز را آن هم در خانه واگذار کند. استقلال اگر با برد لیگ را شروع می‌کرد الان صدر جدول بود ولی به هرحال باید چند هفته‌ای زمان بدهیم تا کادرفنی جدید بتواند برنامه‌های خودش را به خوبی پیاده کند.

یزدانی یک لیدر در خط دفاعی است

همدانی در مورد ترافیک خط حمله استقلال و اینکه بسیار معتقدند این اتفاق باعث شده توازن در تیم از بین برود، گفت: استقلال در خط حمله بازیکنان تاثیرگذاری دارد اما برخی از آن‌ها مانند قائدی و محبی می‌توانند در خط هافبک هم کمک کنند. در پست‌های دیگر زیاد به بازیکن نیاز نداشت. به عنوان مثال الان یزدانی برگشته که یک لیدر در خط دفاعی محسوب می‌شود. فکر می‌کنم در خطوط دیگر، زیاد نیاز به جذب بازیکن نداشت و در هر پست دو بازیکن خوب دارد. در خط حمله قبول دارم که بازیکنان زیادی حضور دارند اما حتما بر اساس سیاست‌ها و استراتژی خاص خودشان این کار را کرده‌اند و باید به نظر کادرفنی احترام گذاشت.

وی در خصوص رفتارهای هیجانی و احساسی ساپینتو که ممکن است در آینده باعث اخراجش نیز بشود، عنوان کرد: این رفتارها را قبلا از مربیان دیگر به مدل‌های مختلف دیده‌ایم. قطعا جامعه ورزش و فوتبال این رفتارها را تایید نمی‌کند. از هر مربی که باشد، فرقی نمی‌کند. باید برای این رفتارها جرایم سنگین گذاشته شود تا تبدیل به پیدمی نشود و مشکلات فوتبال ما را بیشتر کند. این روند الان باعث شده برخی مربیان روی نیمکت ناآرام باشند. مربی یک استاد، مدیر و معلم است. مربیان باید خویشتندار باشند و روی نیمکت صبورانه رفتار کنند.

مربی نباید تحت تاثیر اتفاقات قرار بگیرد

همدانی تصریح کرد: البته باشگاه‌ها آنقدر سرمایه گذاری سنگین کرده‌اند که انتظار ندارند با یک سوت تمام زحماتشان به باد برود. بنابراین باید در مورد مسائل و چیدمان داوری، مدیریت فدراسیون و کمیته داوران با مطالعه کار کند که حق کسی ضایع نشود. باید در چیدمان بازی‌های حساس از داوران با تجربه استفاده شود و نظارت بیشتری داشته باشند.  در بازی‌های اوایل لیگ آنطور که باید و شاید نظارت نمی‌شود و ممکن است داوران اشتباهات فاحشی هم داشته باشند. با اینحال مربی یک آدم بزرگ است. آدم‌های بزرگ باید بزرگی کنند. بزرگ فکر کنند. قرار نیست وقتی اتفاقی می‌افتد تحت تاثیر آن قرار بگیرند.

بازیکن اسبق استقلال در مورد انتقاداتی که به یارگیری پیش فصل تیم می‌شود و الان به خاطر پرشدن لیست بزرگسالان، چند بازیکن باید کنار گذاشته شوند، گفت: طبیعتا باید اول مربی انتخاب شود و بعد او بر اساس سلایق و تفکرات خودش نفرات را انتخاب کند اما جدایی مجیدی ناگهانی بود و از طرفی شرایط مهیا نشد که مربیان داخلی دیگری به استقلال بیایند. از طرفی رقبا یارگیری می‌کردند و فشارهای روانی ایجاد شد که چرا استقلال یارگیری نمی‌کند. این‌ها باعث شد تلاش کنند فضا کمی آرام شود. ولی در کل بهتر است نفرات با نظر مربی انتخاب شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس