تیراندازی در مدارس آمریکایی سال گذشته 3 برابر شده است

یک نهاد آمریکایی اعلام کرد که در سال تحصیلی گذشته خشونت با اسلحه ۷۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، یک گروه غیر انتفائی با نام Everytown For Gun Safety که با خشونت با اسلحه مقابله می‌کند، در گزارش جدید خود اعلام کرد که خشونت با اسلحه در مدارس آمریکا در سال تحصیلی جاری (۲۰۲۱-۲۰۲۲) سه برابر شده است.

به گزارش ان‌بی‌سی، در سال تحصیلی جاری بیشترین میزان خشونت با اسلحه در مدارس آمریکا در یک دهه اخیر ثبت شده است که ۳ برابر سال تحصیلی پیشین بود.

براساس این گزارش بین ۱ اوت ۲۰۲۱ و ۳۱ مه ۲۰۲۲، ۱۹۳ مورد «حادثه تیراندازی» در محوطه پیش‌دبستانی‌ها و مدارس آمریکا گزارش شده است. شمار این حوادث در سال گذشته تحصیلی ۶۲ مورد بود و بیشترین میزان در سال تحصیلی ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ بود که ۷۵ حادثه گزارش شد.

این گروه غیرانتفائی از سال ۲۰۱۳ شروع به ردیابی خشونت‌ها در مدارس آمریکایی کرده است. حوادث یک سال گذشته منجر به کشته شدن ۵۹ نفر و زخمی شدن ۱۳۸ نفر شده است. حداقل ۶ نفر از هر ۱۰ نفر از کشته‌شدگان و ۴ نفر از ۱۰ نفر از مجروحان دانش‌آموزان فعلی یا سابق محل وقوع حادثه بودند.

این گروه، حوادث تیراندازی را شامل استفاده از اسلحه‌ای می‌داند که در محوطه مدرسه باشد و در بخشی از گزارش خود آورده است: «در ۲۰ سال گذشته، دانش‌آموزان، مربیان و والدین با تیراندازی‌های مکرر در مدارس زندگی کرده‌اند. بدترین دوره برای این خشونت در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بوده است که از سال ۲۰۱۳ تقریباً چهار برابر میانگین تعداد حوادث تیراندازی بوده است.»

دموکرات‌های آمریکا سالهاست که در تلاشند ممنوعیت فدرال برای استفاده از سلاح گرم را که در سال ۱۹۹۴ اعمال و در سال ۲۰۰۴ منقضی شد را بار دیگر تمدید کنند. لابی‌های بزرگ آمریکایی و کمپانی‌های اسلحه سازی از مخالفان اصلی تصویب این طرح هستند.

آن‌ها هر بار با مانع تراشی مقابل اجرای هر قانونی برای محدودیت خرید و فروش سلاح گرم در داخل آمریکا را می‌گیرند. براساس متمم دوم قانون اساسی آمریکا، مردم این کشور می‌توانند اقدام به خرید و حمل سلاح گرم کنند. اما اوایل ماه جاری مجلس نمایندگان آمریکا در راستای مقابله با شیوع افسار گسیخته خشونت‌ها با سلاح گرم، اقدام به تصویب طرحی برای جلوگیری از استفاده از برخی تسلیحات تهاجمی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    خیلی هم خوب، ان شاءالله بریم برای سی برابری!! خخخخخخ
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    نتیجه علوم منحرف اخلاق فرویدی قرص اکسیانگ زن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس