کد خبر 1409920
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
تیشه به ریشه درختان بلندقامت اکالیپتوس در گچساران/ علت چیست؟

این روزها تصاویری درخصوص قطع درختان اکالیپتوس در جاده گچساران - بهبهان در فضای مجازی دست به دست می‌شود و سبب اعتراض و گلایه شهروندان و تشکل‌های زیست محیطی شده است.

به گزارش مشرق، یعقوب عوض زاده رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران گفت: درخت‌های اکالیپتوس حاشیه جاده گچساران به بهبهان در قالب طرح سراسری کمربند سبز از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران برای زیبا سازی حاشیه جاده کاشته شدند.

او به قرار گرفتن این محور در نزدیکی محدوده شهر دوگنبدان اشاره کرد و افزود: هدف از کاشت این درختان زیبایی جاده و همچنین جلوگیری از تجاوز به حریم راه بوده است.

عوض زاده می‌گوید: به منظور حفظ ایمنی، تردد آسان و جلوگیری از به خطر افتادن جان هموطنان هنگام وقوع حوادث طبیعی از جمله؛ طوفان و بارش سیل آسا، هرس درختان اکالیپتوس در ارتفاع ۳ تا ۴ متری از سطح زمین در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران با بیان اینکه بیشتر این درختان بر اثر توفان شکسته و خرد شده بودند، ادامه داد: این اداره در ابتدا شاخه‌های آن‌ها جمع آوری کرد و سپس نسبت به هرس آن‌ها اقدام کرد.

به گفته عوض زاده؛ با توجه به ماهیت رشد درخت اکالیپتوس، در ۳ ماه آینده شاهد جوانه زده و زیبایی دوچندان آن‌ها خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    9 4
    دروغه برای فروش چوب قطعش کردن ای. دولت مردان به داد گچساران برسید همش با رانت زمین های کشاورزی رو کردن باغ ویلا و بهشون برق دادن و زمینهای منابع ملی رو تصرف کردن و سند زدن بگردید ببینین تو این۵ سال چند صد هکتار زمین تغییر کاربری داده و تصرف شده با رانت به داد ملت برسید
  • مصر60 IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    8 2
    اوکالیپتوس درخت مخصوص بیابانها و دشت هاست...اینهمه آب میدید و هزینه میکنید تو شهرها بجای درختای بی مصرف و مضر و بی ثمر درختای درست و حسابی و مثمر بکارید... چی میشه؟!
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      0 0
      منظورت از مثمر چی هست؟! خوب بید یا اکالیپتوس! که سرتاپاش دفع کننده مریضی هست! از بوش تا برگش! ضمن اینکه به این راحتی ها از بین نیمره! قطع بشه! بازم در میاد! چند بار هم این کار صورت بگیره،بازم به وجود مید! صدایی قشنگ داره! و زیبایی قشنگ میده! و بشده هم ارامش بخشه! برعکس مورد امریکایی و کاج و سرو (اکثرا! که تغییر ژنتیکی داده هستن) هیچ چیزشون بدرد نمی خوره! همش ضرره، خاک هم داغون میکنه!) درخت و بوته ها بومی شهر ما(گچساران)، کنار(همه جا)، بنک(در کوه ها)،بلوط(در کوه ها)،رملیک (همه جا) و خود درخت وارداتی اوکالیپتوس(بید) که نزدیک به 100 ساله که کلا در ایران اومده. در شهر گچساران چند سالی که به جون درختان افتادن! و بشدت درختان رو قطع میکن! این کار ضررهای برای مردم هم داشته! چون پرندگان که روی اون درختان می نشستن! حالا به خونه ها مردم هجوم می اورن! گردخاک قاعدتا بیشتر میشود! و درجه هوا شهر بالاتر می رود! جالبه که مدت پیش در سایت دیوار می گشتم! شخصی رو دیدم،که چوب، درخت می خرید! بهش اخطار دادم،که این کار رو نکن! گفت نگران نباش، ما قانونی هستم و هواسون هست! (گفتم از فردا هرکس یک اره بر میداره! چوب درختان تویه خونه و جلو خونه و پارک و .. رو میبره! میاره به شما میفروشه!) لذا به طور کلی راست میگن،مردم،بشدت به جون درختان افتادن! مشخصه همون نفوذی ها محیط زیستی هم باید باشه! ظاهرا بدشت با درخت،بید ما مشکل دارن! و ظاهر هیچ مشکل با کاج و سرو و مورد امریکایی که کاملا بی خاصیت و مضرر محیط زیست هستن ندارن! فقط بید که خاصیت ها درمانی فوق العاده بالایی داره و بشدت ضد مریضی هست و ارامش بخش هست. مشکل دارن!
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 3
    همه جای ايران همينه، کل درختاشو دارن نابود ميکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس