فرمانده نیروی دریایی ارتش: مبارزه با تروریسم اولویت «نداجا» در حوزه دیپلماسی است

امیر ایرانی گفت: دیپلماسی دریایی، تمرینات دریایی، تبادلات آموزشی، تعاملات فرهنگی، رزمایش‌های مشترک و مرکب را شامل می‌شود.

به گزارش مشرق، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه تعامل با دیگر کشورها و دیپلماسی دریایی، اظهار داشت: هنگامی که یک شناور به‌منظور اجرای مأموریت از آب‌های سرزمینی فاصله می‌گیرد، در واقع این شناور قطعه خاکی از کشورمان محسوب می‌شود و این پیام را القا می‌کند که نیروی دریایی در حوزه «دیپلماسی دریایی» قادر به ایفای نقش است.

دریادار ایرانی با بیان اینکه دیپلماسی دریایی به‌طور خاص دارای ابعاد مختلفی است، افزود: این عرصه، تمرینات دریایی، تبادلات آموزشی، تعاملات فرهنگی، رزمایش‌های مشترک و مرکب، توافقات دوجانبه و چندجانبه، دید و بازدیدهای دو طرفه و... را شامل می‌شود و به‌طور کلی، امنیت دریایی و مبارزه با تروریسم مهم‌ترین اولویت نیروی دریایی ارتش در حوزه دیپلماسی دریایی محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص برگزاری رزمایش‌های دریایی گفت: در سال جاری هم رزمایش مشترک و هم رزمایش مرکب در پیش خواهیم داشت و سعی خواهیم کرد رزمایش‌های پیش‌ِ رو به لحاظ کمّی و کیفی با گذشته متفاوت باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    عشقی به مولا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس