رئیسی

با بهره برداری از طرح انتقال آب شرب از سد طالقان به آبیک، یکی دیگر از وعده‌های مهم آیت‌الله رئیسی در آستانه یک‌سالگی دولت سیزدهم تحقق یافت‌.

به گزارش مشرق، جریان آب به رگ‌های تشنه آبیک از محل سد طالقان با تخصیص اعتبار از ردیف مصوبات سفر رییس جمهور به استان قزوین بالاخره محقق شد و این پروژه بزرگ امروز شنبه در مراسمی با حضور وزیر نیرو رسما به بهره برداری می رسد.

پروژه ای که یکی از مهمترین مصوبات دولت پیشین در سال ۱۳۹۶ بود و رییس جمهور وقت در دیدار با مردم به صراحت اعلام کرد که کمتر از سه سال کام دشت قزوین را سیراب می کند اما به دلیل کمبود منابع مالی و کم کاری برخی مسوولان سربار دولت سیزدهم شد و در ردیف مصوبات بیستمین سفر استانی دکتر رئیسی به قزوین قرار گرفت.

اقدام دولت سیزدهم در به سرانجام رساندن این پروژه را می توان از بزرگترین خدمات دولت مردمی در زمینه آبرسانی در کشور دانست، پروژه ای که رئیس دولت قبل به بهانه خالی بودن خزانه از اجرای آن شانی خالی کرده بود!

پیشتر محمود واعظی رئیس دفتر حسن روحانی در تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۰ در پاسخ به نامه‌ محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه‌ برای پرداخت مبلغ مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی به آبیک از محل خزانه، اعلام کرده بود به‌دلیل تخلیه‌ همه موجودی خزانه به درخواست نوبخت، امکان تامین هزینه لازم برای اجرای این پروژه وجود ندارد! ‌

از آنجا که مهم ترین دلیل رکود پروژه انتقال آب از سد طالقان کمبود اعتبار و منابع مالی بود بنابراین تزریق اعتبارات سفر رییس جمهور به این طرح توانست قفل رکود شش ساله این پروژه مهم را باز کرده و آن را به سوی تکمیل و بهره برداری سوق دهد.

در کنار تامین آب شرب با کیفیت برای شهروندان آبیکی با اجرای این پروژه همچنین  مشکل تامین آب مورد نیاز صنایع مستقر در شهرک صنعتی آبیک نیز مرتفع شد.

با تامین آب مورد نیاز صنایع مستقر و طرح های سرمایه گذاری در این شهرک، یکی از موانع جذب سرمایه گذار در شهرک صنعتی آبیک مرتفع شد و دغدغه صنعتگران آن برطرف شد.

انتقال آب سد طالقان به آبیک از مهم ترین طرح های آبرسانی کشور

 محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در خصوص این پروژه مهم آنرا از مهم ترین طرح های آبرسانی کشور نام برد و گفت: تامین آب شرب سالم، دغدغه‌ و مطالبه اصلی سال‌های اخیر مردم آبیک بود که برای رسیدن به آن منتظر تکمیل پروژه انتقال آب از سد طالقان به آبیک بودند، طرحی که بارها برای تکمیل آن قول‌هایی داده شد اما محقق نشد و سرانجام با تدبیر دولت سیزدهم و پیگیری رئیس جمهور و اختصاص منابع از سفر استانی ایشان محقق شد.

وی افزود: با استقرار دولت سیزدهم، تلاش برای دریافت منابع مالی جهت تکمیل طرح انتقال آب به آبیک تبدیل به یکی از کارویژه‌های استان شد و در همین راستا در اسفندماه سال گذشته، ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اختصاص یافت.

استاندار قزوین گفت: امیدواریم با تلاش همه جانبه مسوولان استان و کشور، شاهد اجرای فازهای بعدی این پروژه مهم آبرسانی باشیم.

آرزوی دیرین مردم آبیک محقق شد

حامد فتوحی فرماندار آبیک نیز در خصوص این پروژه گفت: مردم آبیک سالها چشم انتظار اجرا و بهره برداری از این پروژه بودند که سرانجام با همت دولت سیزدهم و اختصاص منابع از محل مصوبات سفر رئیس جمهور محقق شد.

وی افزود: با همکاری دستگاه‌های آبفا، آب منطقه‌ای و شبکه بهداشت و درمان عملیات گندزدایی و شستشوی لوله‌های مسیر نیز به عنوان آخرین اقدام به منظور بهره برداری از طرح انتقال آب شرب آبیک از سد طالقان انجام شد.

این مسوول همچنین گفت: با اتمام مراحل شستشو و گندزدایی و اخذ تأییدیه شبکه بهداشت و درمان، آب گوارای مربوط به این پروژه آبرسانی در اختیار شهروندان آبیکی قرار گرفت.

فتوحی اظهار داشت: تصفیه خانه این طرح نیز راه اندازی شده و همراه با پروژه انتقال آب امروز در مراسمی با حضور مسوولان کشوری و استانی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 حل مشکل آب صنایع مستقر در آبیک با بهره برداری طرح انتقال آب از سدطالقان

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین نیز گفت: مشکل تامین آب مورد نیاز صنایع مستقر در شهرک صنعتی آبیک با اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان مرتفع شد.

وی در این خصوص گفت: مقرر شده تا بخشی از آب این طرح به صنایع مستقر و همچنین طرح های سرمایه گذاری شهرک صنعتی آبیک اختصاص پیدا کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اظهار داشت: با تامین آب مورد نیاز صنایع مستقر و طرح های سرمایه گذاری در این شهرک، یکی از موانع مهم جذب سرمایه گذار در شهرک صنعتی آبیک مرتفع و دغدغه صنعتگران آن برطرف شد.

این مسوول گفت: شهرک صنعتی آبیک به دلیل موقعیت مناسب و نزدیکی به تهران از شهرک های صنعتی تقاضامحور در کشور به شمار می رود و حل مشکل آب این شهرک، به رونق سرمایه گذاری در آن و همچنین شهرستان آبیک کمک خواهد کرد.

رهاورد:

طرح انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین برای تامین آب شرب ۱۵ شهر و ۱۹۸ روستای استان از سال ۱۳۹۵ کلنگ زنی شده است.

با بهره برداری از فاز اول این پروژه با اقدام جهادی دولت مردمی سیزدهم، امید می رود اجرای فازهای بعدی نیز در دستور کار قرار گرفته و دیگر شهرهای استان قزوین نیز از محل این طرح از آب شرب پایدار و با کیفیت بهره مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • NL ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 0
    همه برای گزران امور کارشون به بانک های بی وجدان افتاده که برای یه وام بیچاره ت میکنن.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    7 5
    وعده هاتون همون در حد وعده و شعار باقی مونده
    • DE ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      5 8
      نترس سراغ تک تک رانتخواران و غربگداها و وطنفروشان و نجومی بگیران ودلالها و شیتیلبگیران....هم خواهند آمد . آسیب به نوبت.
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 2
      رییسی نمیتونه مثل روحانی وعده بده اجرا کنه خخخخخ خیلی رو داری
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 3
      خخخ می سوزی مزدور
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      2 4
      فعلا که وعده ی تو و امثال تو درباره زمین زدن دولت سیزدهم در حد شعار باقی مونده
    • محمدایوب IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 3
      البته حق با توهست وعده داده بود غذای دام وارد کنند تا گوسفندان شکمشان سیر شود وبع بع نکنند وعده عملی نشد صدایشان درآمد بگو
  • ح ر IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 4
    دولت باید قیمت واقعی آب و برق و گاز بنزین ووووو را به اضافه سود از مصرف کننده بگیرد تا ملت دست از اصراف بردارند و همچنین دولت بتواند به ساخت زیرساخت ها ادامه دهد و به کمک تهی دستان بپردازد
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 1
      اسراف درست هست
  • DE ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 2
    .....پیشتر محمود واعظی رئیس دفتر حسن روحانی در تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۰ در پاسخ به نامه‌ محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه‌ برای پرداخت مبلغ مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی به آبیک از محل خزانه، اعلام کرده بود به‌دلیل تخلیه‌ همه موجودی خزانه به درخواست نوبخت، امکان تامین هزینه لازم برای اجرای این پروژه وجود ندارد...// دولت حسن فریدون دولت کمبودجیه بود منظور کمبودجه ای بود. هرچی درآمد داشت برو بچ و عتینا متینا میخوردند. کلیشون برای همیشه دررفتند مقیم خارج شدند و با پولهای باد آورده واردات و دوستانشان در داخل صادرات را قبضه کرده اند. از تمام شرکتهای مهم نمایندگی گرفته اند و شبانه روز در حال دوشیدن ملت ایران هستند. دولت بایستی اگر تحریمها رفع شد برای اضاله اراذل و اوباش اقتصادی فکری بکند.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 1
      چون خود ملت به خاطر کنسرت و رفع حصر بهشون رای دادن
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    دولت ها به جای انتقال آب باید به فکر شیوه ی صحیح مصرف آب و بازیافت فاضلاب باشند.اکثر سدها خالی شدن چطور می خوان از اونها اب منتقل کنند؟
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 2
    دمش گرم
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    باباچرابه دادهمدان نمیرسین الان سه روزه کل همدان اب قعطه مثلا ما چندتا نماینده گردن کلفت توی مجلس داریم چرا صدای مردم رو نمیشنوین
    • آرش IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      0 0
      قراره کل حوضچه های آبی غرب کشور ازجمله لرستان و چهار محال و همدان سرازیر بشه اصفهان! ودر حال اجرای اون هستن .مافیای آب همه اصفهانیند
  • سجاد IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 1
    با سلام ضمن تبریک بابت بهره برداری این طرح سوال دارم:چرا به طور مغرضانه از اوردن نام غدیر پرهیز کرده اید ؟
  • حمید IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    آقای رئیسی ازت ممنونیم. بزرگترین دغدغه مردم آبیک را بر طرف کردی. واقعا دیگه از پر کردن دبه های آب و خرید آب معدنی خسته شده بودیم.
  • ارش IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    من یک شهروند ابیکی هستم ما خودمون شاهد بودیم که استارت این پروژه در دوره اقای روحانی با قدرت باورنکردنی که من شخصا چنین چیزی ندیده بودم توی دولت ها شروع شد و تا پایان دولت قبل بیشتر از ۸۰ درصد از پروژه انجام شد. با شروع دولت بعدی پروژه تا چند ماه متوقف شد و در نهایت به بهرا برداری رسید. البته اقای روحانی خیلی تلاش کرد که این موضوع رو به نام خودش تموم کنه ولی نتونست و به نام دولت بعدی زده شد. البته برای ما اصل داستان اهمیت داره که بعد از چندین سال بلاخره اب سالم وارد خونه هامون شد. فقط خواستم هموطنان از جزئیات اطلاع داشته باشن البته اگه جلوی حقیقت گرفته نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس