رئیس سازمان فضایی ایران دکتر حسن سالاریه

رییس سازمان فضایی ایران گفت: برنامه ما برای ارسال انسان به فضا طی یک برنامه ۱۰ ساله در حوزه زیست فضا در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مشرق، حسن سالاریه در پاسخ به این سوال که سازمان فضایی در دوره قبل از همکاری با روسیه برای اعزام فضانورد ایرانی به فضا هم خبر داده بود آیا این برنامه در این دوره هم در دستور کار است، اظهار کرد: برنامه مفصلی را سازمان فضایی در حوزه زیست فضایی در دستور کار دارد که از برنامه علمی امکان سنجی زیست فضا و مطالعات بیولوژیکی شروع می‌شود تا به بحث اعزام انسان به فضا می‌رسد.

رئیس سازمان فضایی افزود: اعزام انسان به فضا به معنای قرار گرفتن در ایستگاه فضایی بین المللی و یا سایر ایستگاه‌هایی که به تدریج ساخته می‌شود؛ در واقع باید همراه با یک برنامه علمی مبتنی بر حوزه زیست فضا ما این برنامه را اجرایی کنیم؛ اینطور نیست که فقط برای اینکه یک فضانورد را بفرستیم به دلیل اینکه فقط یک انسان را فرستاده ایم و به همه اعلام کنیم، برنامه ریزی کنیم بلکه این برنامه برای ما باید آورده‌ای داشته باشد.

سالاریه خاطرنشان کرد: مهمترین آورده این برنامه، توسعه زیست فضا است و آن فضانوردی که به فضا می‌رود باید یک برنامه علمی را برای ما اجرا کند. این فرد در واقع به عنوان یک محقق به فضا می‌رود که با استفاده از ایستگاه فضایی مطالعات ما در حوزه بیولوژیکی فضا فاز تکمیلی آزمایشگاهی داشته باشد.

وی ادامه داد: ارسال انسان به فضا و فضانورد هم مقدمات مفصلی نیاز دارد که باید این مقدمات فراهم شود که ما دنبال این هستیم که اتفاق بیفتد.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: برنامه ارسال انسان به فضا، در حال حاضر در برنامه ۱۰ سال فضایی ما در حوزه زیست فضا گنجانده شده و سال به سال مشخص است که به چه هدفی باید برسیم؛ برای مثال امسال یک پرتاپ کپسول زیستی زیر مداری داریم سال بعد نیز آزمایشگاه فضایی خواهیم داشت.

سالاریه افزود: در مورد اعزام به انسان‌ها در حال رایزنی با روسیه هستیم؛ باید یک دوره آموزشی مفصل آکادمی در همین رابطه در روسیه گذرانده شود اینکه چگونه افراد انتخاب شوند و آموزش‌هایی که باید به آنها داده شود، فرآیندی دارد که باید طی شود تا این اتفاق بیفتد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • CA ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 8
    به فکر اقتصاد ایران باشید
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      6 2
      با یک نگاه ساده به تاثیر تکنولوژی در اقتصاد جواب خودت را میدهی ، ضمنا نگفت برویم ایستگاه فضائی درست کنیم گفت آموزش فضانورد با شاخصه تحقیقات علمی و فضائی.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 9
    وقتی نوکر که شوی می توانی از مزایای نوکری استفاده کنی
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      10 1
      الان تو نوکر کی هستی؟ کی جیره ت رو میده؟ جیره از آلبانی می گیری یا مثل مزدورای بی بی سی جیره خور انگلیسی؟
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      4 1
      آبو بریز اونجا که میسوزه غربگدای منافق ، به اربابهای یانکی گاوچرون تروريستت بگو برن یه فیلم دیگه درست کنن بگن رفتیم مریخ!!! خخخخخخخخ
  • سیدمرتضی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 0
    بهترین استاد تجربه است علم سلطان است فرموده امام علی کمک گرفتن به شرط این که خودمون هم به تکنولوژی برسیم عالیه چون ما چندین پرتاب داشتیم که شکست خوردن اگر از تجربه روسا کمک بگیریم خیلی خوب میشه تاهمین الآن هم امریکایی ها و اروپایی ها دارن از روسا کمک میگیرن نه به دلیل این که خودشون تکنولوژی ندارن یک تجربه بالای روس ها و امنیت تضمین شده موشک های روسی به دلیل پرتاب های زیاد و قیمت پایینتر
  • مجید IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 2
    افغانستان 30سال قبل فضا نورد به فضا فرستاده است
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      2 0
      روس ها جناب مومند رو بردن فضا چند دور تابش دادن برش گردوندن زمین. مثل چرخ و فلک هایی که بچه هارو سوار می کنن. وگرنه افغانستان موشکش کجا بود. افغانستان مثل ایران زمان شاهه. آفتابه هم نمیتونه بسازه.
  • خخخ IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 1
    خدا کنه تیمی که قراره به فضا برن مثل تیم مذاکره کننده نباشن و متخصصین این کاز باشن خخخ
  • من IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 2
    دمتون گرم موشک روسی برنامه روسی فضانورد ایرانی مگه داریم مگه میشه
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    طرح خوبیه میتونیم بریم فضاواز اونجا اسرائیلیاروباسنگ بزنیم
  • مجید IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    مواظب باشیم آنقدر فضا نبرند تا بی هوش و بی عقل نشویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس