بازداشت نوه برادر صدام در لبنان به اتهام کشتار "اسپایکر"

مدیر کل سازمان امنیت عمومی لبنان از بازداشت «عبدالله یاسر سبعاوی»، نوه برادر صدام و متهم پرونده جنایت "اسپایکر"، در لبنان خبر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از سایت میدل ایست نیوز، سرلشکر عباس ابراهیم، مدیر کل سازمان امنیت عمومی لبنان، اعلام کرد که این فرد که نوه برادر ناتنی دیکتاتور معدوم عراق است از سوی دستگاه قضائی عراق تحت پیگرد قرار داشته و از متهمان پرونده قتل عام اسپایکر است.

وی تاکید کرد که بازداشت این فرد که نوه سبعاوی ابراهیم حسن التکریتی  است، بر اساس حکم صادره از جانب اینترپل و توسط نیروهای ویژه لبنان انجام شده است.

سرلشکر ابراهیم همچنین تاکید کرد که سازمان امنیت عمومی لبنان بر اساس قوانین بین المللی و معاهده های تبادل زندانیان و استرداد افراد تحت پیگرد با عراق عمل می کند و اجازه نمی دهد که متهمان تحت فشارها و دخالت های دیگران از مجازات فرار کنند.

اسپایکر نام یک پایگاه نظامی در تکریت است که همزمان با حملات گروه تروریستی داعش به عراق، صدها سرباز شیعه در این پایگاه توسط جنایتکاران وابسته به رژیم بعث به شهادت رسیدند.

سازمان ملل متحد قربانیان این حادثه را بیش از ۱۹۰۰ نفر اعلام کرده و آن را جنایت جنگی دانسته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IQ ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    20 2
    این تصاویر رو بکنید بیلبورد بزنید تو اتوبان های تهران تا مزدورانی که دم از چرا دخالت کردیم در عراق و سوریه بدانند که اگر سردارانی شهیدی چون همدانی و سلیمانی و مدافعان حرم نبودن شاید صدها اسپایکر در شهرهای ایران درست میکردن و به سردار همدانی توهین نمی کردند
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 0
      ما باید نیرو به عراق وسوریه اعزام میکردیم
  • K IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    3 17
    اگه پرزیدنت بوش به عراق حمله نمیورد الان باید جمهوری اسلامی با اینها سر و کله میزد #واقعیت_تلخ
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      2 0
      واقعیت تلخ اینه که وقتی صدام برای آمریکا تموم شد پرزیدنت بوش به عراق حمله کرد و بعدش هم داعش به وجود آمد
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 0
      البته اوباما دموکرات داعش رادر عراق آفرید که بدترازصدام بود ولی ایران نابودش کرد صدام راهم آمریکا بخاطر خودش نابودکردولی فکرش رانمیکردد که ایران چگونه عراق رامدیریت می‌کند
    • DE ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 0
      هیچ هم تلخ نیست و خیلی هم شیرین هست وقتی که بوش عقل نداشت ایران هم از موضع قدرت توانست پای خود را در عراق محکم کند مگر قرار نبود که عراق سوئیس خاورمیانه شود پس چرا نشد؟
    • IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 0
      یا واقعا احمقی یا خودتو زدی به حماقت، پرزیدنت بوش از اینها حمایت کرد، سردار سلیمانی و همدانی و... با اینها سر و کله زدند بچه های این مملکت جلوشون ایستادند و نابودشون کردند کور بودی ندیدی کر بودی نشنیدی؟
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 0
      بوش ملعون صدام را که دیگه رام شده بود و با ایران رابطه تجاری زیارتی سیاسی خوبی برقرار کرده بود از او نا امید شد و با خونریزی زیاد از مردم عراق برداشت ولی داعش را جایگزین کرد که هزار برابر بدتر و خونخوارتر از صدام بود ولی شهید سلیمانی داعش را برداشت # حقیت درست و واقعی از نابکاری امریکا
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    میبینید جهان چقدر سرعت یافته است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس