ستایش دبیرکل حزب الله لبنان از تصمیم تاریخی امام خمینی (ره)

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که امام خمینی (ره) در سال ۱۹۸۲ میلادی در تصمیم تاریخی بزرگی نیروهایی را برای مقابله با یورش رژیم صهیونیستی اعزام کردند.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود، ضمن خوشامدگویی به حاضران، درگذشت فوزیه حمزه مادر احمد قصیر را تسلیت گفت. وی همچنین شهادت ابراهیم نابلسی و همرزمان شهیدش را تسلیت گفت.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: سالهاست که ما به اجرای یک جاذبه گردشگری جهادی در بقاع فکر می کنیم.درباره ایجاد این مرکز در بقاع بحثی نبود زیرا این کمترین کار درقبال تاریخ و جانفشانی ساکنان این منطقه است اما بحث همیشه این بود که کجا احداث شود؟ این موضوع زمان زیادی نبرد و مکان آن پیدا شد.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: در سال ۱۹۸۲ به دنبال یورش اسرائیل احتمال قوی درباره اینکه این حمله به کل مناطق لبنان و محاصره دمشق باشد، وجود داشت. در آن روزها امام خمینی (ره) تصمیم تاریخی بزرگی گرفت و نیروهای پیشاهنگ را به سوریه اعزام کرد. حضور اساسی در منطقه الزبدانی بود و از آنجا تصمیم گرفته شد که به منطقه جنتا وارد شوند و این اولین منطقه ای بود که برادران سپاه به آن رسیدند و این همان منطقه ای که ما جشن مان را برپا داشته ایم.

نصرالله افزود: این اردوگاه میزبان اولین دوره بود و اولین کسانی که در این دوره وارد شدند سید شهیدان مقاومت سید عباس موسوی به همراه برخی از برادران بودند. دوره نخست تمام شد و مرکز جنتا معروف شد و مشتاقان برای پیوستن به آن اشتیاق ورزیدند. اینجا اولین مرکز آموزش مقاومت اسلامی در لبنان و اولین دوره نظامی فارغ التحصیلان رزمندگان مقاومت اسلامی است. مرکز جنتا توسعه پیدا کرد.

خون ایرانی و لبنانی در جنتا در هم آمیخت

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ساکنان این مرکز به علت حملات اسرائیل دچار رنج شدند اما شمار زیادی از ساکنان به این مرکز ملحق شدند. در جریان حملات رژیم صهیونیستی خون ایرانی با خون لبنان در هم آمیخت. بسیاری از کسانی که به این مرکز نظامی پیوستند به شهادت رسیدند و بسیاری دیگر همچنان منتظر شهادت هستند. این مکان مرکز آموزش نظامی بود اما در واقع سرزمین دعا و توسل و آمادگی بود. به یاد دارم که برادران چگونه با یکدیگر وداع می کردند. هنگامی که مجالس عزا در این اردوگاه برپا می شد، اشکها برای امام حسین (ع) جاری می شد و مردان خدا از اینجا معجزه آفریدند.

وی تصریح کرد: در مراکز آموزش نظامی جنتا مردان خدا حضور و پرورش یافتند که قلوب آنها آکنده از ایمان و احساس مسئولیت بود. این مکانی معنوی در روند مقاومت است. اما امیدوار به یادآوری خاطرات اردوگاههای آموزشی در کل جنتا هستیم. امیدواریم که در این مکان جاذبه گردشگری خاطرات این اردوگاهها زنده بماند. به یاد دارم که در شرایط سخت چگونه مردمانی ایثار می کردند و هر آنچه داشتند ایثار می کردند.

نصرالله تاکید کرد: این مرکز باید حافظه و به یادآورنده آزاد سازی دوم و نیز هر آنچه مقاومت به آن رسیده است، باشد. ما از سالها اراضی در اطراف اردوگاه آموزشی را خریداری کردیم و انشاءالله این مرکز بر اساس اصول قانونی احداث خواهد شد.

میانجی آمریکایی زمان زیادی ندارد

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه به موضع ترسیم مرز دریایی و میدان کاریش پرداخت واظهار داشت: موضوع ترسیم مرز دریایی و میدان کاریش و نفت و گاز ربطی به توافق هسته ایران چه از نزدیک و چه از دور و اینکه توافق امضا شود یا نشود، ندارد.اگر میانجی گر آمریکایی با خواسته های لبنان موافقت کند ما به سمت آرامش حرکت می کنیم خواه توافق هسته ای ایران امضا شود یا نشود. اگر خواسته های لبنان در زمینه ترسیم مرز دریایی محقق نشود ما به سمت تنش حرکت می کنیم خواه توافق هسته ای ایران به امضا برسد یا نرسد. همه نگاهها هم اکنون به میانجی گر آمریکایی است که در حال حاضر وقت کشی می کند و زمانش محدود است.

تمجید از اقدام ضد صهیونیستی وزرشکار لبنانی

نصرالله در ادامه با اشاره به اقدام ضدصهیونیستی ورزشکار لبنانی و حاضر نشدن در رویارویی با حریفی از رژیم صهیونیستی این موضع را مورد تمجید قرار داد و موضع شربل ابوضاهر در ابوظبی را عنوانی از عناوین مقاومت برشمرد.

وی این موضع ورزشکار لبنانی را مایه مباهات و سربلندی دانست.

درباره بحث دلار گمرکی هم گفت: قبل از هرگونه تصمیمی باید جوانب این تصمیم بررسی و سنجیده شود.

حمایت از روند تشکیل دولت لبنان

سید حسن نصرالله درباره روند تشکیل دولت لبنان هم تصریح کرد: ما بر ضرورت ادامه تلاشها برای تشکیل دولت در لبنان تاکید می کنیم.

سید مقاومت در ادامه گفت: وظیفه ام بود که در میان شما باشم اما شرایط مانع از آن شد. اولی ترین برای قرار دادن سنگ بنای این مرکز برادر بزرگ و عزیز سید ابوهشام الموسوی است و از او می خواهم که این کار را انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    10 2
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    8 2
    رژیم صهیونیستی دقیقا عین یک مار سرطانی کثیف جنایتکار مشغول خزیدن و لولیدن هست تا به زودی وقت مرگش فرا برسه.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    جناب اشتباه به عرض رسوندن امام خمینی نیروها و برگردوند وگفت راه قدس از کربلا می گذرد
    • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      0 0
      امام(ره) فرمودند اگر در لبنان خون از دماغ یک سرباز یا رزمنده ایرانی بیاید من مسئولیت نمی پذیرم(یا جوابگو نیستم) لذا تمامی گردان تکاور اعزامی از ارتش و عمده نیروهای رزمنده لشکر 27 حضرت محمد رسول ا...(ص) به ایران بازگشتند و نحوه حضور و نقش نیروی ایرانی از حالت رزمی و میدانی به مستشاری و آموزشی و اطلاعاتی و... تغییر یافت؛ که نتایج ماندگار تر و بسیار بزرگتر و موثرتری از حضور میدانی بدنبال داشت؛ - اولین زنرال سوریه ای که از نیروها بازدید کرد گفت که بجای این نیروها(بچه های بسیجی لشکر 26 )؛ از آن نیروها( با اشاره به برادران تکاور ارتش که لباس مرتب؛ بدن ورزیده و پوتین واکس خورده و با صورت های اصلاح شده و با نظم و انظباط تر بودند) بیاورید؛ بهرحال کار بزرگی بود و تحولی در مقابله با اشغالگران؛ و تولد مقاومت و... ؛ البته این اعزام؛ بغیر ازرجوی؛ مورد استقبال خیلی ها از جمله صدام هم قرار گرفت و پیشنهاد صلح و اعزام نیرو از طریق خاک عراق داد و اگر یادمان باشد امام(ره) نیز هیاتی را مامور بررسی «آتش بس» یا «صلح» یا «ادامه جنگ» در آن مقطع کرده بودند که مرحوم هاشمی به جای انتقال نظر هیات به امام(ره)؛ نظر شخصی خود (که تحت تاثیر ... بود و در مقابل نظر تمامی اعضای هیات انتخابی حضرت امام(ره) بغیر از دو نفر(مرحوم هاشمی و محسن رضایی) را بعنوان نظر نهایی و صلاحدید هیات به امام منتقل نمودند و بر این اساس مرحوم سید احمد خمینی آن نامه معروف(.. از نظر خود عدول فرمودید..) را (شاید با توصیه و اشاره امام(ره)) به امام(ره) نوشت تا هم موضوع و هم سند معتبری برای تاریخ ماندگار بماند و گرنه ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس