کد خبر 1409642
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
اعتصاب گسترده در بخش حمل و نقل همگانی لندن

شبکه حمل و نقل همگانی لندن روز جمعه با اعتصاب کارکنان مترو و اتوبوس ها برای درخواست افزایش دستمزدها و بهبود شرایط کاری، متوقف می شود.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رویترز؛ این اعتصاب آخرین مورد از اعتراض های کارگری در تابستان جاری هم زمان با ذوب شدن دستمزدها در برابر گرمای داغ تورم دو رقمی به شمار می رود.

پیش بینی می شود که اختلال شدید در همه خط های مترو هم زمان با کاهش خدمات ترابری روی زمین رخ داده و ده ها مسیر اتوبوس رانی در غرب لندن از حال عادی خارج شود.

ده ها هزار کارگر شبکه راه آهن ملی انگلیس که روز پنجشنبه دست از کار کشیده اند نیز قصد دارند در روز شنبه دست به اقدام مشابهی بزنند.

کارکنان راه آهن انگلیس پیش از این هم در سال جاری در اعتراض به دستمزدهای اندک و شرایط کاری نامناسب، دست از کار کشیده بودند که به خوبی نشانگر هزینه های فزاینده زندگی ناشی از تورم به علت افزایش بهای انرژی است.

داده های اقتصادی نشانگر تورم ۱۰.۱ درصدی در ژوئیه به علت هزینه های فزاینده انرژی در پی حمله روسیه به اوکراین است که بالاترین از فوریه ۱۹۸۲ به شمار می رود و موجب بالا رفتن هزینه های مستقیم انرژی خانگی و غیر مستقیم بهای مواد غذایی شد.

کارکنان دیگر بخش های صنایع انگلیس شامل کارکنان بندرها، فرودگاه ها و پست به همراه وکیلان، آموزگاران، پرستاران، آتش نشانان و پاکبابان نیز در سال جاری قصد اعتصاب یا اقدام صنفی دارند.

هم زمان با انتشار آمار رسمی اقتصاد انگلیس در روز چهارشنبه که نشانگر افزایش تورم مربوط به قیمت مصرف‌کننده در این کشور در ماه ژوئیه (تیر) تا ۱۰.۱ درصد بود، شرکت بزرگ انحصاری گاز روسیه "گازپروم" در باره اوج گیری دوباره ۶۰ درصدی بهاز گاز طبیعی در اروپا تا فصل زمستان آینده هشدار داده است.

افزایش تورم در انگلیس در ماه ژوئیه امسال بالاتر از حد انتظار اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز در این ماه بود که پیش بینی می شد تورم افزایشی ۹.۸ درصدی داشته باشد.  این افزایش تورم، نگرانی های بانک مرکزی انگلیس درباره فشار ناشی از قیمت ها را کاهش نداده به گونه ای که اوایل ماه جاری میلادی (اوت)، نرخ بهره  را با افزایش ۰.۵ درصدی به ۱.۷۵ درصد رساند که اولین افزایش نیم واحدی از سال ۱۹۹۵ بود. این بانک پیش بینی کرد تورم در اکتبر (مهر) و با افزایش قیمت های انرژی های خانگی به ۱۳.۳ درصد برسد.

نظرسنجی جدید «تایمز رادیو» نشان داده که از زمان کمبود غذا در جهان و افزایش هزینه‌های انرژی و در نتیجه افزایش قیمت مواد غذایی در انگلیس، میلیون‌ها شهروند این کشور وعده‌های غذایی خود را کاهش داده‌اند تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند. بر اساس این نتایج  ۱۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به صورت مکرر وعده‌های غذایی خود را کاهش داده‌اند تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند.

 کارشناسان اقتصادی پیش بینی می‌کنند که اقتصاد انگلیس در سال آینده میلادی نیز همچنان با افزایش قیمت‌ها و بالا رفتن تورم مواجه باشد.  

 شرکت بزرگ دولتی گازپروم روسیه روز چهارشنبه پیش‌بینی کرد که بهای گاز طبیعی در زمستان سال جاری (۲۰۲۲) در اروپا تا ۶۰ درصد دیگر افزایش یابد.  این شرکت بزرگ دولتی روسیه صادرات گاز طبیعی را به اروپا هم زمان با اوج گیری بحران اوکراین کاهش داده و بهای گاز در اروپا تا میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

گازپروم در بیانیه خود افزود: بهای گاز تک محموله در اروپا که از ۲۵۰۰ دلار برای هر ۱۰۰۰ هر مترمکعب فراتر رفته، بر اساس ارزیابی های محافظه کارانه در صورت تداوم این روال در زمستان پیش رو از چهار هزار دلار برای هر ۱۰۰۰ مترمکعب فراتر خواهد رفت.

گازپروم افزود: این شرکت از اول ژانویه تا ۱۵ اوت سال جاری ۱۳.۲ درصد کمتر گاز طبیعی نسبت به دوره مشابه ۲۰۲۱ تولید کرده، اما علت ان را ذکر نکرد.

جریان گاز طبیعی روسیه به اروپا از هنگام آغاز جنگ اوکراین به شدت کاهش یافته است. کی یف در ماه مه یکی از مسیرهای اصلی انتقال گاز گازپروم را بست و این شرکت حجم گاز طبیعی صادراتی به اروپا را از طریق خط لوله اصلی نورد استریم یک به علت مشکلات فنی ناشی از تحریم های اعمال شده بر روسیه در پی جنگ اوکراین  تا نزدیک به ۲۰ درصد کاهش داده است.

شرکت پژوهشی کورنوالد انگلیس در ماه جاری (اوت) پیش بینی کرد که میانگین سالانه بهای برق در این کشور تا ژانویه آینده از ۴۲۰۰ پوند بالاتر رود که بیش از سه برابر سقف قیمتی یک هزار و ۲۷۷ پوندی تعیین شده از سوی دولت انگلس در همین سال است.  

یک خانواده متوسط چهار نفره در آلمان باید به منظور کمک به شرکت های برق برای تحمل قیمت های اوج گیرنده گاز، از اول اکتبر تا آوریل ۲۰۲۴ سالانه ۴۸۰ یورو بالاتر از میزان عادی برای برق مصرفی پرداخت کند، هر چند دولت آلمان برنامه هایی مانند کاهش بهای بلیت حمل و نقل همگانی و تخفیف های قیمتی برای بهای انرژی افراد واجد شرایط، درنظر گرفته است.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس