کد خبر 1409444
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
آبله میمون

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر رصد و مراقبت مرزی برای مقابله با «آبله میمون» گفت: مشکلی در تشخیص این بیماری نداریم و مطالعات خوبی در این حوزه انجام شده است.

به گزارش مشرق، پدرام پاک آئین عصر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه همانطور که چند روز پیش اعلام کردم اولین مورد آبله میمونی در اهواز مشاهده شد، اظهار داشت: این مبتلا هم یک بانوی ۳۴ ساله بودند که با همکاری خودشان و خانواده ایشان ابتلای به آبله میمونی تشخیص داده شد و الان در قرنطینه هستند و در حال طی دوره بیماری هستند.

وی با بیان اینکه این بیماری کشندگی بالایی ندارد و ابتلای به آن هم سریع نیست و نباید آن را با کرونا مقایسه کرد، تصریح کرد: جای نگرانی نیست، مردم توصیه‌های بهداشتی که از سوی همکاران ما ارائه می‌شود را رعایت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام برنامه‌های رصد و مراقبت‌های مرزی برای کنترل این بیماری خبر داد و اظهار داشت: در حوزه تحقیقاتی و علمی کارهای خیلی خوبی در انستیتو پاستور شده است.

پاک آئین یادآور شد: مطالعات خیلی خوبی برای تشخیص آبله میمون شده و مشکلی از جهت تشخیص وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه درمان هم داروهای مشخص وجود دارد و اقدامات تشخیصی و درمانی در مورد این مورد ابتلای شناسایی شده هم صورت گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس