روسیه

رسانه‌های روسی با انتشار تصاویری گزارش دادند که بالگردهای روسیه با پرواز بر فراز پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در شرق سوریه اقدام به تصویربرداری از افراد و تجهیزات موجود در این پایگاه‌ها کرده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع روسی با انتشار تصاویری از پرواز بالگردهای روسیه بر فراز دو پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در سوریه خبر دادند.

وبگاه «روس وسنا» با انتشار دو ویدئو خبر داد که بالگردهای روسیه برفراز پایگاه‌های غیرقانونی آمریکایی در «المالکیه» (شمال شرق سوریه) و «هیمو» (شمال شرق سوریه) پرواز کرده‌اند و از تجهیزات و افراد موجود در این دو پایگاه تصویربرداری کرده‌اند.

این وبگاه روسی اضافه کرد که هدف از پرواز بر فراز پایگاه‌های مذکور یادآوری این نکته به ائتلاف آمریکایی است که آن‌ها باید در خانه‌هایشان باشند.

این تصاویر در حالی منتشر شده است که وبگاه روسی «آویا. پرو» نیز اخیرا تصاویری از نفت‌دزدی آمریکا در سوریه و قاچاق منابع سوریه به کشورهای مجاور منتشر کرد.

آویا.پرو گزارش داده بود که یک بالگرد رزمی روسی هنگام گشت‌زنی در سوریه با کاروانی متشکل از ده‌ها کامیون مواجه شده است که در حال قاچاق نفت سوریه به عراق بوده‌ است (جزئیات بیشتر).

آمریکا طی یک دهه جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در این کشور حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را به اشغال خود در آورده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر در اظهاراتی به صراحت گفته بود که حضور نظامیان این کشور در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

مردم محلی روزانه با ایستادگی در برابر کاروان‌های نظامی آمریکا در شمال شرق و شرق سوریه مخالفت خود را با حضور نظامیان آمریکا ابراز می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس