کد خبر 1409387
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
۱۷۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در نتیجه حملات هوایی بسیار دقیق ارتش این کشور، صدها نیروی نظامی ارتش اوکراین کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حمله نیروی هوایی ارتش این کشور ۲۲۰ نفر از مزدوران خارجی و نظامیان ارتش اوکراین کشته و زخمی شدند.

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز پنج‌شنبه در گزارش روزانه خود از تحولات میدانی جنگ در اوکراین گفت: پایگاه موقتی مزدوران خارجی ارتش اوکراین با سلاح‌های بسیار دقیق هدف حمله قرار گرفت و بیش از ۹۰ نفر از آنها کشته شد.

وی افزود: نیروی هوایی روسیه همچنین نیروهای انسانی و تجهیزات نظامی اوکراینی‌ها را در منطقه خرسون و نیکولایف را بمباران کردند که در نتیجه آن ۸۰ نظامی کشته و ۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

پایگاه‌های مزدوران خارجی که در کنار ارتش اوکراین علیه روسیه می‌جنگند، در چند هفته اخیر چندین بار هدف حمله هوایی قرار گرفتند و صدها نفر از آنها کشته شدند.

به نوشته راشاتودی، هزاران جنگجو از لهستان، کانادا، آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها با درخواست و فراخوان «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین به اوکراین آمده‌اند و در صفوف ارتش اوکراین در جبهه‌ها علیه روسیه فعالیت می‌کنند.

آنگونه که راشاتودی گزارش داده، برآورد و تخمین ارتش روسیه در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) این بود که نزدیک به ۷ هزار مزدور خارجی در اوکراین حضور دارند، با این حال ماه گذشته اعلام کرد که هم‌اکنون تنها ۲۷۴۲ نفر از آنها باقی مانده است. بسیاری از آنها کشته شدند و یا فرار کردند و یا در اعتراض به هرج‌ومرج در ارتش اوکراین و نبود تجهیزات نظامی به خانه و کشور خود برگشتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 1
    خود دلقک زلنسکی هم مزدور خارجی است.
  • مهدی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    آمار تلفات روسیه !!!
  • حمید IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 12
    فقط از یک ایرانی میشه توقع داشت که خودش را کاسه داغ تر از آش کند و از یک دیوانه ای حمایت و از یک وطن پرست که پای جلادین کمونیست ضد کمونیست نما ایستاد هزاران توهین را نثار آن کند، میشه بگید اگه مسلمون واقعی هستید چرا به یک اصلا کاری ندارم با زلنسکی اما کجای شریعت محمد و عدالت علی گفته به یک انسان توهین کنید، اینه جمله دلقک یا... چیه از یک ایرانی آن هم شیعه علی و روش جعفر صادق و دارای تمدن 7 هزار ساله بعیده، جنایتکار هم جنایتکاره فرقی هم نداره روسیه باشه یا آمریکا یا روسیه، من از کودکی یاد گرفتم هیج مرگی را به هیچ کشور و ملتی نثار نکنم خداوند خودش اگه آن دولت ها و ملت ها گناهی کرده اند خودش آن ها را به راه راست هدایت کند انشالله.
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 1
      آهان پس در منطق شما دیگران حق توهین ندارن ولی شما دارید! اگه کسی به یه کمدین بگه دلقک توهین هست و مخالف آموزه های شریعت ولی شما می تونید به دیگران بگید جلاد و دیوانه! خیلی زیبا بود مفهوم توهین رو از این زیباتر نمی تونستی تعریف کنی
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 1
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مستشاری کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 1
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو پیمان دفاع دسته جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است پس ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس و اعزام نیرو را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس