کد خبر 1409362
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
آمریکا، ارتش اوکراین را با موشک‌های ضدرادار تجهیز کرد

مقام ارشد آمریکا می‌گوید واشنگتن موشک‌های ضدرادار مافوت صوت را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده و مدعی شد احتمالا باعث تغییراتی در تحولات میدانی نبرد و مقابله با نیروهای روسیه خواهد شد.

به گزارش مشرق، مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا تأیید کردند که این کشور موشک‌های ضدرادار مافوق صوت را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است.

«کالین کاهل»، معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا دراین‌باره گفت: ما شماری از موشک‌های ضدرادار را در اختیار اوکراین قرار داریم که می‌توان آنها را از هواپیماهای اوکراینی شلیک کرد و تأثیراتی بر رادارهای روسیه خواهند داشت.

بنا بر گزارش یاهونیوز، این مقام آمریکایی مشخص نکرده که چه نوع موشک ضدراداری در اختیار ارتش اوکراین قرار گرفته، اما برخی گزارش‌ها می‌گویند موشک‌های ضدرادار ای‌جی‌ام -۸۸ هم‌اکنون در اوکراین استفاده می‌شود. این نوع موشک گرچه شاید در کل تأثیر محدودی داشته باشد، اما نگرانی به نگرانی‌های دیگر نیروهای روسیه اضافه خواهد شد.

به نوشته یاهونیوز، حضور این نوع موشک ضدرادار برای رادارهای ضدهوایی روسیه مشکل‌آفرین است که باید در برابر بالگردها و جت‌های اوکراینی دفاع یا موقعیت توپخانه‌ها و آتش‌بارهای اوکراینی از جمله پرتاب‌گرهای چندمنظوره آمریکایی را شناسایی کنند.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی، برای توقف پیشروی ارتش روسیه، علاوه بر اعمال تحریم‌های شدید علیه مسکو، تاکنون میلیاردها دلار کمک تسلیحاتی و مالی در اختیار دولت و ارتش اوکراین قرار داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 3
    آیا جنگ جهانی آغاز شده ، قبلا شده ، خواهد شد ، هیچکدام . ///// داوطلب گرامی جواب غلط نمره منفی ندارد .
  • عباس IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    4 1
    رژیم تروریست امریکا این موشک های ضد رادار را حداقل یکماه پیش به اوکراین داده ولی الان اعلام کرده است، چون اوکراین در دو حمله اخیر به فرودگاه نظامی و انبار مهمات کریمه روسیه از همین موشک های ضد رادار استفاده کرده است.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    4 1
    الله بزرگتر است
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 1
    روسیه باید بلافاصله کلیه فرودگاههای اوکراین را غیر عملیاتی کند و اجازه پرواز هیچ هواپیمایی را به اوکراین ندهد.
  • حمید IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 1
    فقط از یک ایرانی میشه توقع داشت که خودش را کاسه داغ تر از آش کند و از یک دیوانه ای حمایت و از یک وطن پرست که پای جلادین کمونیست ضد کمونیست نما ایستاد هزاران توهین را نثار آن کند، میشه بگید اگه مسلمون واقعی هستید چرا به یک اصلا کاری ندارم با زلنسکی اما کجای شریعت محمد و عدالت علی گفته به یک انسان توهین کنید، اینه جمله دلقک یا... چیه از یک ایرانی آن هم شیعه علی و روش جعفر صادق و دارای تمدن 7 هزار ساله بعیده، جنایتکار هم جنایتکاره فرقی هم نداره روسیه باشه یا آمریکا یا روسیه، من از کودکی یاد گرفتم هیج مرگی را به هیچ کشور و ملتی نثار نکنم خداوند خودش اگه آن دولت ها و ملت ها گناهی کرده اند خودش آن ها را به راه راست هدایت کند انشالله.
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 1
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مستشاری کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 1
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 1
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو پیمان دفاع دسته جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 1
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است پس ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس و اعزام نیرو را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس