ریابکوف: در خط  پایان مذاکرات وین هستیم اما همه موارد حل نشده‌ است

معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که کار روی احیای برجام درمورد برنامه هسته ای ایران در فرمت وین در خط پایان است، اما هنوز همه موارد حل نشده است.

به گزارش مشرق، سرگئی ریابکوف گفت: هنوز همه موضوعات حل نشده است، اما تماس های فشرده در سطوح مختلف ادامه دارد و هیات روسی از نزدیک و به طور سازنده با همکاران خود همکاری می کند.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز ۱۷ مرداد ماه با بازگشت هیات‌ها به پایتخت‌ها پایان یافت.  

برگزاری این دور از مذاکرات در پی آن صورت گرفت که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزنامه فایننشال‌تایمز ادعا کرد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که شامل راهکارهای به روز درباره رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.  

در پی پایان یافتن این دور از مذاکرات، مقامات آمریکایی و اتحادیه اروپا ادعا کردند که متن نهایی به همه طرف‌ها ارائه شده که قابل تغییر نخواهد بود و بایستی یا پذیرفته شود و یا شکست مذاکرات اعلام شود که این ادعا از سوی مقام وزارت خارجه ایران رد و اعلام شد که با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن توافق در وین سخن بگوییم.  

هیات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که لازمه رسیدن به توافق، پایدار بودن رفع تحریم‌ها به نحوی تضمین شده است و اینکه موضوعی نباید به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی بماند. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 3
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.
  • ابوالفضل IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    4 1
    تا تو باشی هیچ چیز حل نمیشه
  • علی اصغر از تهران IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    این حرف رازهایی دارد که بعدا به شما میگویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس