رزمایش نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در میانه تنش‌ها با کره شمالی و چین

نظامیان آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در بحبوحه تنش‌های اخیر با چین و کره شمالی، رزمایش دفاع موشکی بالستیک و تمرینات نظامی ترکیبی برگزار کردند.

به گزارش مشرق، در بحبوحه تنش‌های اخیر بین واشنگتن و متحدانش در شرق آسیا با پکن و پیونگ یانگ، واشنگتن به همراه سئول و توکیو رزمایش نظامی برگزار کرد.

پنتاگون بامداد امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که آمریکا، کره جنوبی و ژاپن اخیراً در یک رزمایش دفاع موشکی بالستیک در سواحل هاوایی شرکت کردند و تمرینات نظامی ترکیبی را با نیم‌نگاهی به کره شمالی و چین انجام دادند.

 این اولین باری بود که سه کشور مذکور از پنج سال قبل که روابط بین سئول و توکیو در سال ۲۰۱۹ به دلیل اختلافات تاریخی دوباره مربوط به اشغال شبه‌جزیره کره توسط ژاپن مخدوش شد، چنین رزمایش‌هایی را برگزار کردند.

«یون سوک یول» رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی وعده داده که روابط با ژاپن را بهبود بخشد و اتحاد با آمریکا را برای بازدارندگی بهتر در برابر کره شمالی، از جمله با گسترش یا تداوم رزمایش‌های مشترک، تقویت کند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع آمریکا طی بیانیه‌ای گفت: «رزمایش اخطار موشکی و جستجو و ردیابی موشک بالستیک از هشتم تا چهاردهم آگوست در جریان رزمایش‌های چندملیتی موسوم به «دراگون» در اقیانوس آرام برگزار شد و تعهد سه کشور به پاسخگویی به چالش‌های ایجاد شده توسط کره شمالی، حفاظت از امنیت مشترک و تقویت قوانین بین المللی مبتنی بر قوانین را نشان داد».

به نوشته رویترز، در بیانیه پنتاگون آمده است که شرکت‌کنندگان در این رزمایش، اطلاعات پیوند داده تاکتیکی را مطابق با توافق سه‌جانبه اشتراک‌گذاری اطلاعات، در اختیار هم قرار دادند.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز امروز تایید کرد که نیروهای این کشور در تمرینات نظامی مشترک با آمریکا که از بیست‌ودوم آگوست تا یکم سپتامبر برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

این رزمایش‌ها در حالی برگزار شده که روابط آمریکا با چین بر سر سفرهای پی‌درپی مقامات این کشور به تایوان و همچنین روابط کره شمالی با همسایگانش به‌دلیل اصرار برای خلع سلاح اتمی این کشور به تیرگی گرویده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Mjp. Shiraz IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 0
    خیلی مضحکه ارتش کره وژاپن راجدا ازنوکروغلام حلقه بگوش غرب بدانیم. باید تییترزدرزمایش ارباب بابرده. ادم ازگشنگی هلاکشه امازورواستعماربالای سرت نباشه. درودبه کشورخودمون ک توراه امام حسین شجاع داره گام برمیداره درسته کم وکاستی هایی داره امازیربارزورنرفتن وازاده بودن رادرست میره.. ژاپن وکره تا وقتی خاک وناموسشون زیرچکمه های امریکایی باشه اصلانبایداسم کشورروشون گذاشت.. فقط یه ادم بدبخت وحقیرکه چیزی بجزالافی نداره وچشمش همش به دست دیگرانه میگه ثروت بهترازازادی وحقوق اجتماعییه..بالاخره یکشوری بایدپیدا میشدکه این سرکشی وجنایت های غرب رابگیره مقابله میکردباهش نمیشه ک ازادگذاشت غرب وحشی راهرکشوری خاست مستعمره کنه یاتجزیه ومیلیون ها نفردیگه کشتارکنه! درودبه چین وروسهاکه دارن کم کم مانع میشن ک غرب جنایت نکنه. نمونش طرفداری روسهادرسوریه اگه ایران وروس کمک نمیکردایا غرب وداعش زنده میگذاشتن ملت سوریه یاعراق رو؟؟ مثل این میمونه چین بره تگزاس بگه جدابشیدومسلح کنه تجزیه طلبان تگزاس وکالیفرنیاروغرب وپادوهاش خودشون جرنمیدن؟؟ تایوان داره خودشوبخاطرمکتب نوکریش به غرب نابودمیکنه.. ایایه همسایه باقدرت بهتربدردمیخوره وثروتمندیایه استعمارگرغریبه ک همش بفکرجلوانداختن تایوان ونوکرش توخطراته؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس