طراحی و ساخت اتوکلاو شیشه لمینت و ایمنی توسط شرکت پترو صنعت تاراز

شرکت پترو صنعت تاراز، مستقر در شهرک صنعتی نجف آباد یکی از معدود شرکت های ایرانیست که توانایی طراحی و ساخت اتوکلاو تولید شیشه لمینت را داراست. این شرکت موفق به بومی سازی فن آوری طراحی و ساخت انواع کندانسور، اتوکلاو، راکتور، پایلوت، فرمانتور، وپورایزر و کوپلینگ های مغناطیسی طبق استاندارد های بین المللی در سطح کیفی بازارهای جهانی شده است. این شرکت تنها شرکت ایرانیست که توانایی فنی ساخت اتوکلاو های تولید قطعات بدنه هواپیما و پهپاد را دارا میباشد.

شیشه لمینت نوعی شیشه ایمنی است که از دو یا چند لایه شیشه که مابین آنها یک ورق پلیمری شفاف قرار داده شده است که طی فرآیند ترکیبی فشار و دما تولید می‌شود.  وجود ورق پلاستیکی شفاف بین دو لایه شیشه باعث می شود تکه های شیشه پس از شکستن به ورق پلاستیکی چسبیده و از جدا شدن و پخش شدن آن در محیط جلوگیری شود، به همین دلیل استفاده از شیشه لمینت در ساختمان های بلند در جلوگیری از خطرات ناشی از بلایای طبیعی مانند زلزله و آتش سوزی که باعث ریزش شیشه های معمولی و سکوریت می شود بسیار موثر است.

امروزه شیشه های لمینت مرغوب و با کیفیت با دستگاهی به نام اتوکلاو صنعتی تولید میشوند. اتوکلاو محفظه ای استوانه ای و فولادیست که درون آن دما به همراه فشار بالا و در صورت نیاز میتواند خلاء و مکش نیز ایجاد شود. اتوکلاو دارای یک درب آسان بازشو اتوماتیک میباشد و کنترل مراحل گرم و سرد کردن و تغییر فشار درون مخزن آن توسط سنسور ها و نرم افزار های کامپیوتری انجام میگیرد.

شرکت پترو صنعت تاراز یکی از معدود شرکت های ایرانیست که توانایی طراحی و ساخت اتوکلاو تولید شیشه لمینت را داراست. لازم به ذکر است کلیه مراحل ساخت اتوکلاو شامل قسمت های فلزی، بدنه، تجهیزات الکترونیکی و تجهیزات جانبی مثل تجهیزات کمپرسور، همگی داخل شرکت پترو صنعت تاراز انجام میشود. این مجموعه در راستای سیاست های کلان نیل به خودکفایی فنی کشور در تولید تجهیزات راهبردی واحدهای پتروشمی، پالایشگاهی و نیروگاهی، موفق به طراحی و ساخت تأسیسات سنگین صنایع نفت و گاز مطابق با آخرین تکنولوژی ها و دانش مهندسی روز دنیا شده است. خط مشی این شرکت ارتقای مستمر دانش فنی پرسنل و در مقوله کیفت، بهبود فرآیند ساخت و تولید بوسیله تجهیز کارگاه شرکت به جدیدترین و دقیق ترین ماشین آلات جوش لیزری، تراش، برش، نورد، پرس و CNC های کامپیوتری میباشد.

شیشه لمینت با توجه به مقاومت بالایی که دارد از انواع شیشه های سکوریت محسوب می شود و علاوه بر کاربرد آن در ساختمان های مسکونی (که به عنوان نوعی عایق صوتی و متریال برای دید بیرونی ساختمان استفاده می شود) در سایر مکان ها نیز کاربرد دارد. از جمله فرودگاه. اماکن اداری و تجاری، فروشگاه های زنجیره ای، ویترین صرافی ها و طلافروشی ها و سایر اماکن و همچنین به عنوان کفپوش تزئینی در ساختمان ها استفاده می شود.

برای تولید شیشه لمینت ابتدا باید یک لایه پلیمری روی یکی از شیشه ها و لایه بعدی شیشه روی آن قرار می گیرد. سپس در مرحله بعد شیشه ها را داخل اتوکلاو قرار می دهند. مرحله بعدی برای تولید شیشه های لمینت خلاء داخل اتوکلاو می باشد که باعث خروج هوا از بین شیشه ها می شود و با حرارت آن لایه پلیمری شفاف به هر دو لایه شیشه می چسبد. سپس در مرحله بعد شیشه ها را داخل اتوکلاو شیشه لمینت قرار می دهند. مرحله بعدی برای تولید شیشه های لمینت خلاء داخل اتوکلاو است که باعث خروج هوا از بین شیشه ها می شود و با گرمای خود لایه پلیمری یا PVB به هر دو لایه شیشه ای می چسبد.

طراحی و ساخت اتوکلاو شیشه لمینت و ایمنی توسط شرکت پترو صنعت تاراز

به گفته آقای مهندس لیموچی مدیر عامل شرکت پترو صنعت تاراز، در حال حاضر ساخت هر دستگاه اتوکلاو با قطر 7 و طول 14 متر در این شرکت حداکثر 6 ماه زمان نیاز دارد در حالی که حداقل  یک سال طول میکشد که نمونه این دستگاه به یک شرکت خارجی سفارش داده شود و پس از ساخته شدن توسط کشتی به یکی از بنادر کشور حمل و بعد از طی تشریفات گمرکی به دست خریدار برسد. خدمات پس از فروش، نصب و راه اندازی دستگاه در محل و همچنین انجام بازرسی ها و سرویس های دوره ای و بررسی موارد ایمنی دستگاه از جمله مواردی است که شرکت های خارجی در ایران انجام نمیدهند یا در صورت انجام هزینه های بسیار بالایی روی دوش خریدار میگذارند.

شرکت پترو صنعت تاراز در حال حاضر توانایی تولید انواع اتوکلاو و راکتورهای صنعتی مورد استفاده در صنایع شیمیایی و پالایشگاهی کشور را دارد. اکثر قطعات به کار رفته در تجهیزات تولیدی این شرکت از جمله کوپلینگ های مغناطیسی و کندانسور نیز در کارگاه همین شرکت طراحی و ساخته میشوند. همچنین راکتور پایلوت های آزمایشگاهی که در ابعاد کوچک تر ساخته میشوند ولی از لحاظ فنی و مهندسی بسیار دقیق تر و حساس تر از  راکتورهای صنعتی هستند نیز از جمله تولیدات این شرکت میباشد. اگر برنامه توسعه خط تولید و مجهز کردن کارخانه به اتوکلاو صنعتی تولید شیشه لمینت دارید با کارشناسان مجرب شرکت پتروصنعت تاراز مشورت کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس