جزئیات پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان اعلام شد

سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: این پیشنهاد با هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان، بازنشستگان کشوری، لشگری و ارتقای قدرت خرید، ارائه شده است.

به گزارش مشرق، سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: پیشنهاد افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان، توسط این سازمان مشترک با سازمان برنامه و بودجه کشور به دولت ارائه شده است و در روزهای آینده روال قانونی تأیید آن طی خواهد شد.

عادلانه سازی پرداخت‌ها، افزایش قدرت خرید و همچنین کمک به حفظ بنیان خانواده در راستای قانون جوانی جمعیت کشور، از اهداف این پیشنهاد عنوان شده است.

الگوی جدید پیشنهادی، این‌گونه است که معادل ریالی امتیازاتی که برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت با عنوان متناسب‌سازی حقوق به صورت ثابت در احکام کارگزینی در نظر گرفته می‌شود، به حقوق افزوده خواهد شد.

بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی مطابق با جزء ۲ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، مشمول این افزایش حقوق خواهند بود.

همچنین در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مطابق این پیشنهاد کمک هزینه اولاد و حق عائله‌مندی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌هایی که در ماده ۲۹ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه مطرح شده و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی (به استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات افزایش خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    به داد کارکنان سازمان فنی و حرفه ای هم رسیده شود.فقیرتر از کمیته امدادیها.اَللّهُمَّ اِنْ کانَ رِزْقنا فِی السَّماءِ فَأنْزِلْهُ وَ اِنْ کانَ فِی الْاَرْضِ فَأخْرِجْهُ وَ اِنْ کانَ بَعیداً فَقَرِّبْهُ وَ اِنْ کانَ قَریباً فَیَسِّرْهُ .صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ.
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      2 0
      جهاد کشاورزی هم بدبخت تر از شماست با ۲۵ سال سابقه رتبه عالی و مدرک ارشد و ۲فرزند و مادر بجه ها حکم حقوقی ۸۸۰۰
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      0 0
      ولی فنی و حرفه ای واقعا فاجعه است با 23 سال سابقه 6200
    • جمشید IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 0
      من هم معلم با دکتری25سال سابفه وخدمت درروستاهای بی آب وبرق چابهار با فرزند وهمسر حقوقم9000تومان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس