درخواست نهادهای حقوق بشری از آل خلیفه برای آزدی زندانی بحرینی

پانزده نهاد حقوق بشری بین المللی از آل خلیفه خواستند که زندانی سیاسی بحرینی، را فورا و بدون قید و شرط آزاد کند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، ۱۵ نهاد حقوق بشری بین المللی از آل خلیفه خواستند که «عبدالجلیل السنکیس»، زندانی سیاسی بحرینی، را فورا و بدون قید و شرط آزاد کند.

در پی گزارش‌ها درباره وخامت حال السنکیس در زندان، این نهادهای حقوق بشری در نامه‌ای به پادشاه و ولیعهد بحرین خواستار تضمین حقوق مشروع السنکیس در دستیابی به امکانات درمانی و همچنین در امان ماندن از هرگونه شکنجه شدند.

عبدالجلیل السنکیس (۶۰ ساله)، استاد دانشگاه و فعال سیاسی، بابت نقش خود در تظاهرات مطالبه اصلاحات در سال ۲۰۱۱ در بحرین به حبس ابد محکوم شد. وی از ژوئیه ۲۰۲۱ یعنی حدود ۴۰۰ روز پیش اعتصاب غذای خشک کرده است.

در نامه نهادهای حقوق بشری تأکید شده است: السنکیس ۱۲ سال است که صرفا به علت استفاده از حق انسانی خود در آزادی بیان و تجمعات مسالمت‌آمیز در زندان به سر می‌برد. السنکیس که اساسا مبتلا به فلج اطفال است، هم اکنون با مشکلات دیگری همچون سرفه‌های پیاپی، تورم پروستات، التهاب مفاصل، رعشه و ضعف بینایی نیز مواجه شده است.

این ۱۵ نهاد حقوق بشری نسبت به وضعیت سلامت این فعال بحرینی و کاهش شدید قند در خون وی و تأخیر فراوان در تأمین داروهای مورد نیاز وی ابراز نگرانی شدید کرده‌اند.

دیده بان حقوق بشر، پیمان جهانی مشارکت شهروندی، انجمن قلم بریتانیا، انجمن قلم جهانی، بنیاد دموکراسی در جهان عرب، مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر، شبکه دانشمندان در خطر، فریدم هاوس، مرکز مطالعات حقوق بشر قاهره، مرکز حقوق بشر الخلیج ، پروژه دموکراسی در خاورمیانه، سازمان عفو بین‌الملل از نهادهایی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس