مترو

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه برای ساخت هر کیلومتر خط مترو در تهران حدود ۵۵ میلیون دلار هزینه صرف می‌شود، گفت: اضافه شدن حداقل ۱۵۰۰ واگن به شبکه خطوط مترو لازم است.

به گزارش مشرق، مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران جهت ساخت و توسعه خطوط مترو تهران اظهار داشت: برای ساخت هر کیلومتر خط مترو حدود ۸۲۵ نفر شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌شود و برای سرویس‌دهی استاندارد و مسافران اضافه شدن حداقل ۱۵۰۰ واگن دیگر به شبکه خطوط مترو لازم است.

وی با اشاره به اینکه هر واگن مترو ظرفیت پذیرش ۴۴ مسافر به صورت مسافر و ۱۸۰ مسافر به حالت کلی یعنی نشسته و ایستاده دارد گفت:‌در اوج ترافیک روزانه بیش از ۲.۵ میلیون سفر در تهران توسط شبکه خطوط هفت‌گانه مترو هر روز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه هزینه تأمین برق یک ماه شبکه مترو در حال حاضر حدود ۲ میلیارد تومان است، گفت:‌هزینه خرید هر واگن مترو حدود یک میلیون دلار و هزینه ساخت هر ایستگاه حدود ۱۲ میلیون دلار است.

درستی با اشاره به اینکه برای ساخت هر کیلومتر مترو در تهران حدود ۵۵ میلیون دلار هزینه صرف می‌شود، گفت: در صورت ساخته نشدن مترو هر روز حدود ۳۰ کیلومتر به طول صف ترافیک خودروها در بزرگراه‌ها و معابر حمل و نقلی اضافه می‌شد این در حالی است که با بهره‌مندی از شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی تهران سالانه حدود ۳۰۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ طول مسیر ساخته شده شبکه مترو تهران در حال حاضر حدود ۲۵۲ کیلومتر است که حدودا برابر فاصله تهران ـ ساری بوده همچنین مترو تهران به لحاظ طول مسیر، تعداد ایستگاه‌های احداث شده کیفیت ساخت و نگهداری یکی از ۲۰ مترو برتر جهان به حساب می‌آید.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه بهره‌برداری از اولین ایستگاه‌های مترو در تهران از سال ۷۷ آغاز شد که نخستین ایستگاه آن صادقیه بود، گفت:‌ شبکه مترو تهران تا کنون بیش از ۱۰ میلیارد نفر مسافر را تحت پوشش قرار داده که این رقم حدود ۱۲۰ برابر جمعیت کل کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 2
    برای هر کیلومتر معادل 1650 میلیارد تومان فعلی هزینه میشود قیمت ملک در تهران با همین بهانه ها چندین برابر میشود سودش در جیب مالک ها میرود به میزان و معادل این افزایش قیمت مالیات هم نمیدهند
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      0 0
      منبع؟
  • US ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    3 5
    هروقت سران مملکت مثل فرانسه و آلمان باهاش رفتن سر محل کارشون اونوقت تعریفش بده
    • DE ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      5 2
      آره به خدا ما هر روز اولاف شولتز صدر اعظم آلمان را توی مترو و اتوبوس می‌بینیم همیشه هم یه ساندویج دستشه و میخوره احتمالا نون و خرماست که ننه اش واسش درست کرده!!! مرد حسابی این مزخرفات چیه اونی که تو توی فیلم میبینی شو تبلیغاتی هست و اگر هم باشه با هزار بادیگارد و محافظه برای گول زدن ساده لوحان ابله و گرفتن عکس و رای اگر شما هم باور کردی پس خدا به دادت برسه.
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      0 0
      هزینه اش میدونی چقدر شد این ؟
    • FR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      1 0
      مکرون با مترو میره سرکار ؟! غلط کرده چند روز پیش که حرف صرفه جویی در مصرف سوخت را میزدند دهها اتومبیل با سیلندر بالا در حیاط الیزه را به سخره گرفته بودند ...
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    4 0
    از لحاظ تردد متکدی ها و گداها در واگن ها فکر کنم اول باشه.
  • FR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    بنظرم من که اولین هاست از لحاظ شیکی تمیزی و بزرگی شبکه و بخصوص زیبایی ایستگاه ها
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    بسیار عالی. لطفا برای تهویه هوای بسیار گرم داخل ایستگاهها تهویه مطبوع قرار دهید. هوای داخل ایستگاهها بسیار گرم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس