ذوب آهن و پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس باوجود ارائه یک بازی هجومی برابر ذوب آهن در هفته نخست لیگ برتر، از کسب پیروزی در این دیدار بازماند و به کسب یک امتیاز بسنده کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های هفته نخست لیگ برتر فوتبال، تیم‌های ذوب آهن و پرسپولیس از ساعت ۱۹ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند. در این بازی دو تیم موقعیت‌هایی روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند اما در نهایت با تساوی بدون گل این بازی به پایان رسید.

فیلم/ خلاصه بازی ذوب آهن ۰ - ۰ پرسپولیس

ترکیب ذوب آهن: حبیب فرعباسی، محمد قریشی، نادر محمدی، آرمان قاسمی، مسعود ابراهیم زاده، پویا پورعلی، صادق صادقی (دقیقه ۴۶ محمدحسین اسلامی)، سجاد جعفری (محمد سلطانی‌مهر دقیقه ۸۸) ، سعید باقرپسند (شهرام سالاری از دقیقه ۶۶)، سجاد آشوری (امیرحسین صدقی از دقیقه ۶۶) و امیرحسین جدی (از دقیقه ۷۱ آرمان اکوان)

سرمربی: مهدی تارتار

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی ، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی (از دقیقه ۶۹ محمدمهدی احمدی)، میلاد سرلک، سعید صادقی، کمال کامیابی‌نیا (از دقیقه ۶۸ شرزود تمیروف) ، مهدی ترابی، مهدی عبدی (محمد عمری از دقیقه ۷۸) و سروش رفیعی

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

داور: موعود بنیادی‌فر

کمک‌ها: آرمان اسعدی و قهرمان نجفی

کارت زرد: صادق صادقی، سعید باقرپسند، آرمان صادقی و نادر محمدی از ذوب آهن و گولسیانی، سعید صادقی و سروش رفیعی از پرسپولیس

کارت قرمز: نادر محمدی از ذوب آهن

تازه واردهای پرسپولیس شیوه متفاوت فنی در دیدار با ذوب آهن را از همان ابتدا پیاده کردند. سرخپوشان پایتخت بازی را پس از سوت موعود بنیادی‌فر بازی تهاجمی را در دستور کار قرار دادند اما مدافعان پر تعداد این تیم به خوبی توانستند از زیر فشار بازیکنان پرسپولیس خارج شوند.

ذوبی ها با نگاه به ضد حمله و استفاده از سرعت هافبک‌های میانی خود توانستند در دقیقه ۸ با شوت سرکش صادقی، اولین موقعیت خطرناک خود را روی دروازه علیرضا بیرانوند ایجاد کنند.

در ادامه مدافعان پرسپولیس با نفوذهای خود تا نیمه زمین حریف فشار روی میزبان را افزایش دادند. همچنین حرکت تیمی هافبک‌های پرسپولیس با پاس‌های عمقی متوالی سعید صادقی به مهدی ترابی و مهدی ترابی به مهدی عبدی همراه بود تا مهاجم سرخپوشان در دقیقه ۲۰ در محوطه شش قدم، موقعیت مسلم گلزنی پیدا کند اما حبیب فرعباسی به خوبی توانست دروازه ذوب را بسته نگه دارد تا حسرت اولین گل فصل عبدی در این لحظه برای او بماند.

پاس‌کاری های تک‌ضرب و کم نقص هافبک‌های پرسپولیس بارها خط میانی و دفاعی ذوب آهن را غافلگیر کرد. طراح اصلی این حرکات سروش رفیعی بود که در نیمه اول با اتکا به قدرت بالای بازی ترابی و صادقی توانستند بارها یار روبروی خود را از سر راه بردارند.

فشار بالای پرسپولیس در نیمه زمین حریف باعث شد تا صادقی و نادر محمدی با خطا روی پای علی نعمتی، از داور مسابقه کارت زرد بگیرند. در ۱۵ دقیقه پایانی هم سرخپوشان توانستند مالکیت توپ را به طور محسوس در اختیار داشته باشند اما ذوبی ها با استفاده از پاس‌های کوتاه و بلند خود قصد داشتند باقر پسند را در خط حمله صاحب موقعیت گلزنی کنند که این امر محقق نشد تا بازی با تساوی بدون گل در نیمه نخست به اتمام برسد.

توقف سرخپوشان در هفته نخست/ پرسپولیس حریف تیم ۱۰ نفره نشد

مهدی تارتار سرمربی ذوب آهن برای خروج تیمش از فشار همه جانبه پرسپولیس تصمیم به ایجاد تغییر در ابتدای نیمه دوم گرفت. محمدحسین اسلامی به جای صادق بابا احمدی وارد زمین شد اما بی احتیاطی نادر محمدی روی پای میلاد سرلک باعث شد تا او کارت زرد دوم را در دقیقه ۵۲ دریافت کند و از زمین مسابقه اخراج شود.

پس از این اخراج، ذوبی‌ها با یک بازیکن کمتر روی ضد حمله و کار تیمی هافبک‌های خود توانستند در دقیقه ۵۷ دروازه بیرانوند را با تهدید جدی روبرو کنند اما دفاع میهمان این موقعیت را دفع کرد.

ارسال کرنر روی سر باقر پسند با خطای مشکوک به «هند» علی نعمتی همراه بود اما بنیادی فر اعتقادی به آن نداشت تا اعتراض‌های آرمان قاسمی با کارت زرد روبرو شود. رفتار مشابهی که سعید باقر پسند نیز در نیمه دوم انجام داد و کارت زرد گرفت.

اخراج نادر محمدی فضای میانی زمین را بیش از پیش در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار داد تا دانیال اسماعیلی فر با سانتر بلند خود در دقیقه ۶۳ مهدی عبدی را صاحب موقعیت سر زنی کند اما او نیز نتوانست دروازه فر عباسی را بگشاید.

توقف سرخپوشان در هفته نخست/ پرسپولیس از پس ذوب آهن ۱۰ نفره بر نیامد

حملات پر دامنه پرسپولیس پس از پاس‌های کوتاه در پشت محوطه جریمه ذوب آهن تغییر فاز داد تا بازیکنان این تیم با شوت‌های سرکش از پشت محوطه جریمه خطرات جدی روی دروازه ذوب آهن ایجاد کنند اما واکنش‌های فرعباسی مانع از لرزیدن تور دروازه این تیم شد.

سرمربیان محروم دو تیم در ادامه تغییراتی را در ترکیب خود ایجاد کردند. محمد مهدی احمدی و شیرزود تمیروف به میدان آمدند تا آهنگ تهاجمی این تیم سرعت بگیرد. از سوی دیگر شهرام سالاری جای باقر پسند را گرفت تا استحکام خط دفاعی ذوب آهن را افزایش دهد.

۱۵ دقیقه پایانی بازی با تغییر استراتژی پرسپولیس همراه بود. گولسیانی که در دقیقه ۷۵ با کارت زرد روبرو شد بیشتر در خط حمله پرسپولیس حاضر شد تا از روی توپ‌های ارسالی اسماعیلی فر بتواند گلزنی کند اما این امر محقق نشد.

محمد عمری بازیکن تعویضی پرسپولیس نیز در دقیقه ۸۴ روی شوت سرکش خود یکی از خطرناک‌ترین موقعیت‌های گل را برای پرسپولیس ایجاد کرد اما شوت محکم و دقیق او پس از اصابت به تیر عمودی دروازه به گل تبدیل نشد تا تلاش‌های مستمر سرخ‌ها در نیمه دوم هم ناکام مانده و این تیم از رسیدن به گل باز مانده و به یک امتیاز در اصفهان بسنده کند.

 به این ترتیب پرسپولیس بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر را با نتیجه بدون گل برابر ذوب آهن آغاز کرد و یک امتیازی شد. روز گذشته هم تیم استقلال برابر سپاهان با نتیجه دو بر صفر شکست خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 5
    با آفتابه آب بخوری اینجوری ضایع نشی بیچاره ها بعد از شکست استقلال روی ابرها بودند اما با حمایت داور هم ناکام شدند یحیی دلال مهاجم بیار مهاجم
    • الکیسه IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      6 1
      وای کیسه چه سوزشی داره😂 تو تهران دروازتون رو به توپ بستن😁 ۷ تا مهاجم داشتید یکی از یکی رونالدوتر بودن‌. چکار تونستید کنید؟ اولین بازی افتتاحیه منجر شد به اولین شکست مفتضحانه😅 حالا این کیسه ای اومده برای سرورش که بازی را هم تو اصفهان نباخت؛ کری میخونه. همه چی بلعکس شده‌‌.
    • رضا IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      1 1
      الکیه جان همین که فصل گذشته حسرت به دل یک باخت استقلال ماندید برایتان کافیه!! امسال هم با همه حمایت فدراسیون فوتبال باید برای بقا در لیگ برتر تلاش کنید
    • نریمان آذری IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      0 0
      تو تهران با کلی مهاجم نتونی گل بزنی و ضایع بشی!!!!!!
    • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      0 0
      تیمت تو پایتخت باخت!
    • ایرانی IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      0 1
      هواداران پرسپولیس هواسشان باشد که سایت ...قسمت ورزشی اش؛ کاملا استقلالی هستن و مدام بر علیه پرسپولیس تیتر میزند! از مبلغ دروغین قرارداد لوکادیو تا تخریب باشگاه پرسپولیس! حتی تیتر زده که آل کثیر با پرسپولیس درگیر شده و دعوا کرده! مراقب باشید فریب اینگونه اخبار جعلی را نخورید! یاحق‌.
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      0 0
      یه عکس از جدول بگیر برا یادگاری XD
  • رمضانی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    5 1
    دم بچه های پرسپولیس گرم. یکسره حمله بودن. ذوب آهن فقط دفاع کرد.
    • ۵۲ IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      9 1
      خدایی سه تا توپ به دیرک دروازه خورد و ذوب آهن به جز وقت تلف کردن هیج حرفی برای گفتن نداشت. دروازه بان عالی؛ دفاع عالی؛ هافبک های بازیساز عالی؛ فقط یک مهاجم شش دانگ مثل لوکادیو میخواهیم که هم شوت زنه و هم سرزن. چقدر خوب بود محمد عمری❤❤❤❤❤❤
    • نوید IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      2 0
      بچه ها گل کاشتید❤ بدون امیری و عالیشاه و پورعلی گنجی و پاکدل و البته مهاجم هلندی، عالی بودید❤ سر تا سر حمله حمله حمله❤ درود به شرفتون که اولین بازی را بدون گل خورده و گرفتن یک امتیاز در زمین حریف شروع کردید❤
    • آذربایجان ایران IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      1 0
      داش بیرو ستونی❤ خودت یه دفاع آخری💪 مهاجم کیسه خفه کن وارد تهران شد.
    • پرسپولیس IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      0 0
      پرسپولیس سروره استقلاله
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    11 1
    ۹۰ دقیقه دفاع مقدس😀 گلر ۱۰ بار خودشو انداخت زمین. داور چرا اون حرکت آخر پرسپولیس را خطا گرفت؟ خطایی نشد. اگر سوت نمیزد گل بود. اما در کل بچه ها تو بازی اول و در زمین اصفهان خوب بودن.
    • ۶ تایی IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      9 1
      اولین اسکار شکایت و اولین بیانیه لیگ تقدیم میشود به الاستقلال الشیشتقلال الکیسه🤗 برای شکایت از داور....
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      0 0
      😉😅🤣
  • سیمین IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    یه جور میگه توقف که انگار ۲ بر ۰ باختیم! همه باریکنان خوب بودن! البته تیم نصف و نیمه اس و ۶ تا بازیکن نداشتیم و البته لوکادیا که خداروشکر بالاخره اومد! دیگه با دیدن تصویرش تو ایران باور کردیم که یه مهاجم تراز اول اومده به تیم بزرگ پرسپولیس!
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    2 0
    دوباره مساوی ها و باخت ها شروع شده . جلوی ذوب آهن ۳ امتیاز نتونست بگیره. مربی باید با دانش باشه. گل محمدی این کاره نیست
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      1 0
      شیشتقلال در اولین بازی رفت ... مثل این ۱۰ سال🤣
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    3 1
    امیدی به این تیم نیست
  • یک استقلالی IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    خوشحالم کردی خدا
    • رمضانی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      0 0
      لوکادیا این کارست که تو آزادی آبکش شد! اما تیمی که تو زمین حریف گل نخورد اینکاره نیست؟؟؟ سوزش کیسه از دیشب آغاز شد! الان کیسه در رده ۱۴ جدول با امتیاز ۲- قرار گرفته🤫🤫🤫
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      0 0
      ای جان دیشب کی بود میگفت کمرم شکست؟؟؟؟ واقعا از نباختن پرسپولیس انقدر خوشحال شدی؟؟
  • رضا IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    2 0
    بنده خدا بنیاد موعودی فر همه تلاشش را کرد تا ماموریتش را انجام دهد ولی به قول آقا یحیی زمین کج بود!!!
    • استقلول IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      1 1
      زمانی که میبازه به همه چیز و همه کس تهمت میزنه. مافیای آبی با وزیر و فدراسیون آبی در استادیوم آزادی بااااااااخت. میدونی چرا؟ 😎😅😆
  • صادقی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    خندم میگیره که طرف کامنت گذاشته که خدایا خوشحالم کردی🤩 این حرفو زود زدی و حداقل صبر میکردی یک شکست بیاره پرسپولیس و بعد این حرفو میزدی... تیمی که شکست خورده با تیمی که شکست نخورده جاش عوض شده..‌. حقا که شیشتقلالی هستید...
  • الاستقلال IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    وای تو رده شانزدهم جدوله 😃 باید برای بقا بجنگه😁 !!!! این جدول را بخاطر بسپارید!!!
  • zohreh IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    بدون تعصب تیمهای شهرستانی مقابل پرسپولیس دفاعی بازی می کنند و یازی پرسپولیس را خراب می کنند و این یعنی ضد فوتبال
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    ایرانی عزیز چرا غلط املایی پرسپولیسیها اینقدر زیاده یاد علی پروین و درصدهاش افتادم حواس نه هواس . درضمن مشرق بازتاب دهنده نظرات متنوع است متهم به رنگی بودن نکنید بی انصافیه
  • سپاهان+تراکتور IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    سپاهان با این که بازی بزرگ رو برد ولی میدونه که برای قهرمانی هنوز اول راهشه اونوقت شما دارید از سقوط و قهرمانی حرف میزنید؟! فقط ای کاش قهرمانی حق هر کی هست تو زمین مشخص بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس