کد خبر 1407634
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
بحران تایوان؛ چین و تایلند رزمایش برگزار می‌کنند

با افزایش تنش‌ میان پکن و واشنگتن بر سر تایوان، چین و تایلند برای برگزاری رزمایش هوایی آماده شده‌اند.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی چین در حال اعزام جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های خود به تایلند برای برگزاری رزمایش مشترک است.

 وزارت دفاع چین اعلام کرد، در این رزمایش که از فردا (یکشنبه)  شروع می‌شود، پشتیبانی هوایی، حمله به اهداف زمینی و استقرار نیرو در ابعاد کوچک و گسترده از جمله تمرینات نیروهای چینی و تایلندی خواهند بود.

سفر اخیر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان که چین آن را بخشی از خاک خود می‌داند، دور تازه‌ای از تنش‌ها را در منطقه ایجاد کرده است.

پکن که قبل از انجام این سفر درباره عواقب آن هشدار داده بود، طی روزهای گذشته رزمایش‌های گسترده‌ای را اطراف تایوان برگزار کرده، پلوسی و بستگانش را تحریم کرده و خطوط ارتباطی حیاتی با آمریکا را قطع کرده است.

ارتش چین علاوه بر اجرای رزمایش اطراف جزیره تایوان، در شمال و جنوب دریای زرد در همسایگی شبه جزیره کره نیز رزمایش‌هایی را آغاز کرده است.

اکنون، رزمایش هوایی چین و تایلند با نام «ضربت شاهین» یک ماه پس از سفر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به این کشور انجام می‌شود.

در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان چین و آمریکا «کرت کمپل» مشاور ارشد کاخ سفید در حوزه اقیانوس هند-آرام بر مواضع تحریک‌آمیز واشنگتن در قبال چین از جمله تردد کشتی‌های جنگی آمریکایی در تنگه تایوان تأکید کرد.

این مقام آمریکایی گفت: «ما به پرواز، ناوبری و عملیات در هر کجا که قوانین بین‌المللی اجازه دهد و با تعهدات قانون‌گذاری ما در زمینه آزادی ناوبری مطابقت داشته باشد ادامه خواهیم داد و این اقدامات شامل انجام ترددهای استاندارد دریایی و هوایی در تنگه تایوان ظرف هفته‌های آینده خواهد بود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس