کد خبر 1407605
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
برد خفیف ژاپن برابر ملی پوشان بسکتبال ایران

اولین دیدار تیم ملی بسکتبال ایران برابر ژاپن با برتری ۸۲ بر۷۷ میزبان همراه بود.

به گزارش مشرق، در این بازی که نخستین دیدار دوستانه تیم های ملی بسکتبال ایران و ژاپن قبل از پنجره چهارم جهانی به شمار می رود سعید ارمغانی در ترکیب اولیه خود از محمد جمشیدی، بهنام یخچالی،پیتر گریگوریان، جلال آقامیری و سالار منجی بهره برد.

کوارتر اول این بازی در شرایطی با نتیجه ۱۸ بر ۱۰ به سود میزبان خاتمه یافت که شاگردان سعید ارمغانی در دفاع موفق عمل نکرده که این مسأله موجب ناراحتی سرمربی تیم ملی شد.

در کوارتر دوم تیم ایران فاصله را کم کرد، در این کوارتر ژاپن با یک اختلاف امتیاز و با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ پیروز از زمین بازی خارج شد تا نتیجه تا این لحظه ۳۳ بر ۲۴ به سود میزبان باشد.

در کوارتر سوم شاگردان سعید ارمغانی به بازی بازگشته و موفق شدند فاصله امتیاز خود را کاهش دهند، در این کوارتر هر دو تیم به تساوی ۲۶ بر ۲۶ رضایت دادند تا نتیجه ۵۳ بر ۵۰ به سود تیم ژاپن شود.

در کوارتر چهارم ملی پوشان کشورمان سعی در کنترل بازی داشتند اما پرتاب های سه امتیازی و موفق ژاپنی ها کار را برای تیم ملی ایران سخت کرد، در ادامه تلاش های شاگردان ارمغانی موجب شد تا این بازی در کوارتر چهارم با نتیجه ۲۹بر ۲۷ به سود میزبان خاتمه یابد تا در کل بازی ۸۲ بر ۷۷ از آن ژاپن شود.

گفتنی است تیم ملی بسکتبال ایران فردا و در دومین دیدار دوستانه خود برابر ژاپن صف آرایی خواهد کرد. هر دو بازی ایران در اکسپوآره‌نای سندایی ژاپن برگزار می شود. شاگردان ارمغانی بعد از انجام دو دیدار دوستانه در روزهای ۲۲ و ۲۳ مردادماه راهی تهران شده تا خود را برای پنجره جام‌جهانی بسکتبال و دیدار حساس برابر ژاپن آماده کنند.

تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره چهارم جام‌جهانی بسکتبال در گروه F با تیم های استرالیا، قزاقستان، چین، ژاپن و بحرین همگروه است. در گروه E نیز تیم های نیوزلند، لبنان، اردن، فیلیپین، عربستان و هند با یکدیگر رقابت خواهند داشت. نخستین دیدار تیم ملی بسکتبال در قالب پنجره چهارم و برابر ژاپن برگزار می شود که تیم ایران میزبان این دیدار است.

برنامه دیدارهای تیم ملی بسکتبال در پنجره های چهارم تا ششم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ به این شرح است:

پنجره چهارم

پنجشنبه ۳ شهریورماه

* ایران - ژاپن

* قزاقستان - چین

* بحرین - استرالیا

دوشنبه ۷ شهریورماه

*استرالیا - ایران

*ژاپن - قزاقستان

*چین - بحرین

پنجره پنجم

جمعه ۲۰ آبان ماه

*قزاقستان - استرالیا

*ایران - چین

*بحرین - ژاپن

دوشنبه ۲۳ آبان ماه

*ایران - استرالیا

*بحرین - چین

*قزاقستان - ژاپن

پنجره ششم

پنجشنبه ۴ اسفندماه

*استرالیا - بحرین

*چین - قزاقستان

*ژاپن - ایران

یکشنبه ۷ اسفندماه

*ژاپن - بحرین

*چین - ایران

*استرالیا - قزاقستان

مسابقات بسکتبال جام جهانی ۲۰۲۳ به میزبانی مشترک اندونزی، فیلیپین و ژاپن برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    2 0
    تیم ملی بسکتبال کلاً‌ بسیار ضعیف شده. باید دوباره استعدادیابی صورت بگیره و مربی خارجی خوب بیاد. یه زمانی بسکتبال ایران راهی المپیک شد و سال‌ها قهرمان آسیا بودیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس