کد خبر 1407349
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
عراق

پس از درخواست رهبر جریان صدر برای انحلال پارلمان عراق به دستور دستگاه قضایی این کشور، منابع عراقی خبر دادند حامیان این جریان در حال آمادگی برای برگزاری نماز جمعه در اطراف پارلمان عراق هستند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عراقی، امروز (جمعه)، گزارش دادند که حامیان جریان صدر بار دیگر برای برگزاری نماز جمعه در حال ورود به «منطقه سبز» بغداد هستند.

بنابر گزارش شبکه «السومریه»، حامیان جریان صدر قصد دارند نماز جمعه این هفته را در اطراف و داخل پارلمان عراق برگزار کنند.

این شبکه عراقی اشاره کرد که حامیان جریان صدر پیش از این شکایتی درباره انحلال پارلمان و لزوم تعیین روزی برای برگزاری انتخابات پارلمانی از سوی رئیس‌جمهور، تنظیم کرده بودند و آن را به دادگاه فدرال عراق تحویل داده بودند.

این شکایت پس از آن تنظیم شد که «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای خواستار انحلال پارلمان عراق از سوی دستگاه قضایی عراق شد و از رئیس‌جمهور این کشور خواست که برای برگزاری انتخابات‌ زودهنگام زمانی را مشخص کند.

سید مقتدی الصدر، چهارشنبه‌شب هفته گذشته، گفت‌وگو میان احزاب سیاسی عراق را بی‌فایده خوانده بود و خواستار انحلال پارلمان عراق شده بود.

این درخواست با واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری همراه شد و تعدادی از گروه‌های سیاسی عراق تأکید داشتند که انحلال پارلمان بایست با اجماع تمام احزاب سیاسی صورت گیرد.

امیدها در کشور عراق پس از ۱۰ ماه با معرفی «محمد شیاع السودانی» به عنوان نامزد منصب نخست‌وزیری زنده شد و در حالی که پارلمان نیز خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس پارلمان آماده می‌کرد، تظاهرات حامیان جریان صدر برای مخالفت با روند سیاسی، شرایط عراق را پیچیده کرد.

آشوبگران حامی رهبر جریان صدر طی هفته گذشته چند بار پس از ورود غیرقانونی به «منطقه سبز» بغداد، وارد صحن پارلمان شدند و همچنان به تحصن خود در منطقه سبز ادامه می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 2
    دلارهای اماراتی وانگلیسی ازراه رسیدبه این شیعه های قلابی وانگلیسی... اگه راست میگیدبریدتومرزدفاع کنیدکه داعش اینقدرحمله نکنه به زنان وکودکان بیدفاع گاه وبی گاه.. مثل حشدالشعبی راست میگیدبرای وطنتون دفاع کنید. این اوج نامردیه ک بودجه بگیریدپخش کنیدفقط وفقط بین مزدوران ک بیان اغتشاش باتوجه به وضع بدمعیشتی یه تعدادادمهای جوگیرشده اینابجای ساختن عراق دلار پاشی میشه بینشون وبجزنابودی وسایل عمومی و... وهزینه رودست کشورشون چیزی ندارن. آب توسرخودفروششون ک مثل اصلاحات داخلی ماتوایام محرم حرمت چیزی رانگه نمیدارن. حشدالشعبی داره میجنگه باداعش اینا....مدیون حزب الله ومقاومتیدوگرنه الان بایدمثل برده فروخته میشدید دست داعش اگه نیروهای مقاومت نبودن.. ایناحرمله بازیه وقدرت طلبی
  • !! IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 0
    شیعه انگلیسی !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس