کد خبر 1407266
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
لیزتراس

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس ادعا کرده که لندن باید از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، «لیز تراس»، وزیر امور خارجه انگلیس که نامزد نخست وزیری این کشور است، در اظهاراتی انتخاباتی که به نظر می‌رسد برای جلب نظر اعضای تندور حزب محافظه کار عنوان شده، ادعا کرده که لندن و جامعه جهانی باید از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنند.

این ادعای وزیرخارجه انگلیس در حالی مطرح شده که ایران تا کنون پای بندی کامل خود به توافق هسته‌ای را در صورت پای بندی همه طرف‌های غربی و آمریکا به آن اعلام کرده است.

جمهوری اسلامی ایران همچنین تا کنون به دفعات هرگونه فعالیت غیرصلح آمیز هسته‌ای را به شدت رد کرده است.

ادعای وزیرخارجه انگلیس که در فضای رقابت‌های انتخاباتی در لندن صورت گرفته، در حالی است که تا کنون آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش‌های متعدد خود صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تائید کرده است.

وزیرخارجه انگلیس در ادعاهای خود همچنین افزوده است که لندن به همکاری‌ها برای به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهد داد، هرچند این مقام انگلیسی در این ارتباط توضیحی ارائه نداده که چرا طی چند سال گذشته و پس از امضای توافق هسته‌ای با ایران، شرکت‌های انگلیسی و دولت این کشور همکاری‌های اقتصادی خود با ایران را در سطح بسیار محدود و براساس تحریم‌های یکجانبه آمریکا دنبال کرده اند؟

این در حالی است که ایران تا کنون بیشترین همکاری‌ها در راستای پای بندی به تعهدات خود در توافق هسته‌ای را نشان داده است، هرچند به گفته مقامات ایرانی، تهران با بدعهدی و عهدشکنی طرف‌های غربی در توافق هسته‌ای روبروست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    3 0
    چرا کارمون به جایی رسیده که اظهارنظرهای نامزدهای انتخاباتی رو هم باید جواب و استدلال بدیم. باید اقتدار داشت.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    3 0
    انجلیسی صهیونیست ها حتما پشتیبان خوبی هستند . عین بچه هائی که سر کلاس برای خوشامد گوئی حرف نا مربوطی بزنند
  • عطار IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 0
    ایران خار چشم شیاطین دنیا شده. به قول معروف به قطار در حال حرکت سنگ میزنند. این یعنی ایران کارش درسته
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 0
    ما اگر اراده کنیم سلاح هسته ای بومی خواهیم داشت انگل ستان و یانکیها و بقیه هم فقط میتوانند تماشا کنند و خودشان را پاره کنند و بسوزند
  • DE ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    شکر خورد
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس