کد خبر 1407085
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
دستگیری ادمین کانال تلگرامی «درآمد دلاری با فارکس»

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری ادمین و گرداننده کانال تلگرامی درآمد تلگرامی با فارکس که اقدام به سرقت دارایی کاربران در زمینه رمز ارزها می‌کرد، خبر داد.

به گزارش مشرق، احسان آنقی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شکایت یکی از شهروندان ساوجی به پلیس فتا این شهرستان مبنی بر سرقت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال دارایی ارزهای دیجیتال وی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که به منظور سرمایه گذاری در زمینه رمز ارزها پس از جست وجو در شبکه های اجتماعی با کانال تلگرامی با نام "درآمد دلاری بافارکس" آشنا شده است و پس از ارتباط با ادمین کانال در دام شیاد سایبری گرفتار شده و دارایی اش به سرقت رفته است.

 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در خصوص شیوه و شگرد این متهم حوزه ی رمز ارزها بیان داشت: شاکی به صورت دقیق بر این نکته اذعان داشنه است که  با توجه به تجربه پایین و عدم شناخت کامل در زمینه رمز ارز ها به ادمین کانال تلگرامی و وعده های زیبای وی اعتماد کرده و پس از هدایت به سایت جعلی که با چرب زبانی متهم برای وی ارسال شده است اطلاعات کیف پول دیجیتال خود را در اختیار قرار داده و پس از مدت زمان کوتاهی متوجه برداشت کل موجودی ارز دیجیتال خود شده است.

آنقی افزود: متهم حتی پس از برداشت از کیف پول شاکی ورود به بازار سرمایه را بهانه کرده است اما با گذشت چند روز شاکی به اصل ماجرا پی برده و اقدام به ثبت شکایت می کند که با رسیدگی سریع و به موقع کارشناسان پلیس فتا شهرستان ساوه و با استفاده از ترفندهای خاص و انجام اقداماتی فنی و پشتیبانی اطلاعاتی از کارشناسان مرکز استان، متهم به هویت مشخص در مرکز استان شناسایی و هماهنگی لازم به منظور دستگیری و توقیف تجهیزات رایانه ای وی با مراجع قضایی انجام شد.

وی با اشاره به استخراج ادله جرم و دو کانال کلاهبرداری دیگر همسو با موضوع پرونده از تجهیزات توقیف شده ی متهم افزود: در پی بررسی فنی و دقیق کارشناسان مرکز استان جرم متهم به صورت قطعی به ایشان تفهیم شد و با توجه به اقرار متهم و کشف اطلاعات حساب سایر قربانیان تا کنون ۱۷ مالباخته شناسایی و ادله ی سرقت رایانه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از هموطنان استخراج شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 0
    فارکس رو قانونی کنید و برای افراد مختلف در سطوح مختلف حرفه ای سقف تایین کنید یعنی کسی که معاملاتش دارای سود زیادی هستن بتونه پول بسیار زیادی وارد فارکس کنه و کسی که عموما ضرر میکنه نتونه با پول های زیاد در فارکس ترید کنه. و بهتره خود ایران در کشورهای مختلف کارگزاری فارکس تاسیس کنه و کارگزاری های خارجی موجود رو هم مجوز دار کنه. اینجوری از این دست تقلب ها صورت نمیگیرخ
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 0
    جالبه که اینجور کلاهبرداری ها رو به ریال اعلام می کنن بعد اختلاس ها واحدش میشه همت ( هزار میلیارد تومان)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس