کد خبر 1406951
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
قتل ۲ نفر از رهبران مسلمان راخینی

۲ تَن از رهبران مسلمانان میانمار در کمپ‌ های آوارگان واقع در بنگلادش به قتل رسیدند.

به گزارش مشرق، مسئولان محلی منطقه «کاکس بازار» واقع در کشور بنگلادش که میزبان هزاران پناهجوی مسلمانان از ایالت راخین واقع در شمال غربی میانمار هستند، امروز چهارشنبه از کشته شدن ۲ تَن از رهبران مسلمانان راخینی در کمپ‌ های آوارگان خبر دادند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «کامران حسین» از مقامات امنیتی محلی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی درباره این حادثه گفت: ابوطالب ۴۰ ساله و سید حسین ۳۵ ساله به قتل رسیده اند.

وی در این باره افزود: این ۲ رهبر مسلمانان راخینی از مدت ها پیش تحت تعقیب مهاجمین قرار داشته اند. عوامل این قتل‌ ها به زودی بازداشت و محاکمه خواهند شد.

ارتش میانمار در ۲۵ ماه آگوست سال ۲۰۱۷ میلادی حملات خود به منطقه راخین را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی راخینی جان باخته و حدود ۳۵۰ روستا توسط ارتش میانمار و بودائیان افراطی به آتش کشیده شد.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از ۲۵ اوت ۲۰۱۷ به این سو از خشونت‌ های ارتش میانمار و بودائیان افراطی فرار کرده و به اردوگاه‌ ها و اقامتگاه‌ های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به ۹۰۰ هزار نفر رسیده است.

از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۸۴ درصد از جمعیت ۲ میلیونی مسلمانان راخینی در میانمار در پی خشونت‌ های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای همسایه گریخته‌ اند. سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌ های بین‌ المللی مدافع حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان راخین در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل‌ کشی» توصیف کرده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس