کد خبر 1406924
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
انگلیس سفیر چین را احضار کرد

وزیر امور خارجه انگلیس امروز در اقدامی مداخله جویانه، سفیر چین در این کشور را به بهانه موضوع تایوان احضار کرد.

به گزارش مشرق، «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس امروز چهارشنبه اعلام کرد که لندن «ژنگ زگوانگ» (Zheng Zeguang) سفیر چین در این کشور را به وزارت خارجه احضار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه انگلیس بهانه این اقدام را «رفتار تهاجمی فزاینده» پکن در قبال تایوان توصیف کرده است!

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، «لیز تراس» با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: من به مقامات لندن دستور دادم سفیر چین را برای توضیح اقدامات این کشور احضار کنند. ما در ماه‌ های اخیر شاهد رفتارها و به کار بردن الفاظ تهاجمی فزاینده‌ ای از سوی پکن بوده‌ ایم که صلح و ثبات در منطقه را تهدید می‌ کند!

بیانیه صادره از سوی وزیر امور خارجه انگلیس در این باره اضافه می کند: لندن از چین می‌ خواهد تا هرگونه اختلاف را از راه‌ های مسالمت‌ آمیز، بدون تهدید یا استفاده از زور یا اجبار حل و فصل کند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سه‌ شنبه هفته گذشته به‌رغم هشدارهای پکن، وارد تایوان شد و چین در واکنش به این اقدام تحریک‌ آمیز آمریکا، ضمن تحریم پلوسی و خانواده‌ اش، از روز پنجشنبه رزمایش نظامی گسترده‌ ای را در اطراف جزیره تایوان آغاز کرده است.

پکن تایوان را بخشی از قلمرو خود و اقداماتی همچون سفر پلوسی را نقض سیاست «چین واحد» می‌ داند. این در حالی است که آمریکا در ادامه سیاست‌ های جنگ‌ طلبانه خود همچنان به حمایت و فروش اسلحه به تایوان ادامه داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    2 0
    خباثت از ریخت کثیفش میباره،فقط میشد ولز و اسکات لند از این،ان گلیس جدا بشه اونوقت می‌فهمیدن داستان رو ،این حرام ...ده ها تو مملکت ما خیلی جنایت کردن.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
      1 0
      خباثت تؤام با بلاهت تهوع آور. این خبیثه کثیفه قرار است که نخست وزیر انگلیس شود. چه شود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس