کد خبر 1406903
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

با فرا رسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا نیاز به کولر گازی شدید شده است اگر در یک منطقه ی معتدل و مرطوب مثل شمال زندگی می کنید و دنبال بهترین کولر گازی برای خود هستید به شما توصیه می کنم با ما همرا باشیم تا ویژگی های بهترین کولر گازی را برای شما مورد بررسی قرار دهیم تا انتخاب بهترین ها برا ی شما آسان شود حائز اهمیت است که کولر گازی ها در مناطق مرطوب این قابلیت را دارن که رطوبت هوا را بگیرند و باعث کاهش آن در هوا بشوند.

هر کولر گازی با برند های مختلف مناسب با یک کلاس آب و هوایی است یعنی اگر کولر گازی را خریده باشید که مناسب با کلاس آب و هوایی منطقه ی شما نباشد آنگاه بشترین کارایی و عملکرد را از خود نشان نمی دهد و باعث می شود که طول عمر کولر گازی کاهش بیابد پس در نتیجه در هنگام خرید کولر گازی حتما به تطابق داشتن با کلاس آب و هوایی منطقه ی شما دقت لازم را بکنید.

 انواع کلاس آب وهوایی در کولر گازی

کلاس آب و هوایی به 3 دسته ی زیر تقسیم می شودکه عبارتند از:

  • کلاس آب و هوای T1
  • کلاس آب و هوایی T2
  • کلاس آب و هوایی T3

بهترین کولر گازی برای شمال ایران

کلاس آب و هوای T1

مناطقی با کلاس آب و هوای T1 ، دارای آب و هوایی معدل هستند که دما در این مناطق تا 45 در جه ی سانتی گراد افزایش می یابد که میتوان به استان های کاشان، تهران و اصفهان و .... اشاره کرد پس اگر در این مناطق سکونت دارید می توانید کولر گازی ای را که با کلاس آب و هوای T1 مناسب است را تهیه کنید که اگر به طور کلی معین کنیم که چه مناطقی با کلاس آب و هوایی T1  سازگار هستند ، می توانیم  مناطق معتدل خزری، شمال غربی ایران و در آخر فلات غربی را جز مناطقی با این کلاس آب و هوایی بدانیم.

کلاس آب و هوایی T2

کولر گازی هایی مناسب مناطقی با این نوع  کلاس آب و هوایی ،نسبت به کلاس آب و هوایی T1  و کلاس آب و هوایی T3  کمتر تولید می شوند . کولر گازی های مناسب با کلاس آب و هوایی T2  ، مناسب مناطق سرد سیری هستند پس در نتیجه خیلی واضح است که از قابلیت گرمایشی کولر گازی ها در مناطق سرد سیری استفاده می کنند پس در نتیجه کاربرانی که در مناطقی با کلاس آب و هوایی T2  زندگی می کنند به هیچ وجه نباید کولر گازی هایی با کلاس آب و هوایی  T1  و کلاس آب و هوایی T3  را خریداری کنند چون علاوه بر اینکه در هزینه اسراف می شود بلکه باعث می شود تا عمر کولر گازی کاهش بیابد و راندمان کولر گازی افت شدیدی بکند و باعث نارضایتی کاربر بشود.

کلاس آب و هوایی  T3

کولر گازی هایی که برا ی مناطقی با این کلاس آب و هوایی ساخته شده اند مناسب مناطق گرمسیری هستند حداکثر دمایی که این مناطق به خود دیده است 65 درجه سانتی گراد می باشد پس حائز اهمیت است که این کولر گازی ها باید علاوه بر کمپرسور قوی از ظرفیت بالایی نیز برخوردار باشد لازم به ذکر است که حتما توجه کنید در هنگام  خرید ،کولر گازی را انتخاب کنید که مناسب با متراژ خانه ی شما باشد تا انرژی زیادی را مصرف نکند و از همه مهمتر از هزینه های مصرفی برق شما بکاهد

پس در نتیجه باید کاربر کولر گازی مناسب با کلاس آب و هوای T1  را انتخاب کند چون منطقه ی شمال ایران با این نوع کلاس آب و هوایی تطابق دارد.

بهترین کولر گازی برای شمال ایران

عوامل تاثیر گذار در انتخاب کولر گازی برای شمال ایران

بعد از این که کلاس آب و هوایی منطقه ی خود را شناختیم ،نوبت به شناخت و انتخاب موتور کولر گازی مناسب می باشد لازم به ذکر است که به موتور کولر گازی ، کمپرسور نیز گفته می شود. کمپرسور ها 3 نوع هستند که عبارتند از: روتاری ، پیستونی ، اسکرول.

که اگر به دنبال کمپرسور مناسب منطقه ی شمال ایران هستید باید گفت که کمپرسور روتاری مناسب ترین موتور کولر گازی برای این منطقه است.  لازم به ذکر است که در میان موتور های کولر گازی روتاری دارای بیشترین محبوبیت است چون تولید صدای کمی دارد علاوه بر آن نیز انرژی کمی مصرف می کند و از عملکرد بالا و بالقوه ای برخودار است هم چنین در کنار این همه مزایا ، معایبی را نیز دارا می باشد.

گاز مبرد از عوامل تاثیر گذار و مهم در انتخاب کولر گازی می باشد 3 نوع گاز مبرد در ساخت کولر گازی استفاده می شود که محبوب ترین این گاز ها R410a  می باشد چون این ژاز از نقطه ی جوش بالایی برخوردار بوده و علاوه بر آن دوستدار محیط زیست می باشد و در این زمان که ما با بحران سوراخ شدن لایه اوزون مواجه هستیم، نسبت به گاز مبرد R22  کمتر آسیب می رساند لازم به ذکر است که در آزمایشگاه ها گاز مبرد دیگری به نام  r23 نیز ساخته شده است که این گاز هنوز وارد ایران نشده است پس در نتیجه در ایران کولر گازی ای وجود ندارد که با این گاز مبرد ساخته شده باشد.

میزان مصرف انرژی یکی دیگر از مهم ترین معیار های انتخابی به شمار می آید در کولر گازی ترموستات تعبیه شده است که از این ترموستات برای تنظیم دما استفاده می کنند پس در نتیجه بهترین دمای انتخابی برای مناطق معتدلی مثل شمال باید در فصل تابستان 26 درجه ی سانتی گراد باشد.

لازم به ذکر است که در هنگام خرید کولر گازی دقت کنید که حتما کولر گازی اتخاب دارای قابلیت اینورتر باشداین قابلیت باعث صرفه جویی در انرژی شده و از هزینه ها می کاهد.

بهترین کولر گازی برای شمال ایران

معرفی کولر گازی مناسب برای شمال در ایران

یکی ازبرند های  کولر گازی و لوازم های همه جانبی خانه است که در ایران از محبوبیت، اعتبار و فروش بالایی به خاطر کارایی و عملکردش می باشد برند جنرال گلد است که در زمینه تولید تمامی محصولات با کیفیت مانند موارد زیر فروش بالا و اعتبار بالایی داشته که از پر فروش ترین و با کیفیت ترین محصولات آن می توان به تمامی تولیدات زیر اشاره کرد:

کلام آخر

در این مقاله برای شما بهترین کولر گازی برای منطقه ی زیبای شمال را مورد بررسی قرار دادیم و معیار ایی را که باید در خرید کولر گازی در نظر بگیرد را به طور کلی بیان کردیم تا کولر گازی انتخابی شما بالاترین راندمان ، عملکرد را از خود نشان داده و از هزینه های شما بکاهد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس