احتمالا برای شما هم پیش آمده است زمانی که بیرون از خانه هستید، یک تماس دریافت کنید با این مضمون که آب خورش را بیشتر بریز و دو پیمانه به برنج‌ها اضافه کن؛ چون شب مهمان خانه شما هستیم. فرض می‌کنیم که هیچ مشکلی وجود ندارد و شما مشغول خرید مواد اولیه مورد نیاز می‌شوید و دست پر، به خانه بازمی‌گردید. پس از این‌که یک نفسی تازه کردید، آستین بالا می‌زنید تا کار را شروع کنید.

با این گرانی‌ها، روغن و کره ارزان را از کجا تهیه کنیم؟

همین که ماهیتابه را روی گاز قرار دادید، چشمتان به ظرف روغن مایعی می‌افتد که تنها به‌اندازه نیم بند انگشت در آن روغن باقی مانده است و با لبخند به شما دهن‌کجی می‌کند! تبریک می‌گوییم؛ شما با موفقیت، یک نقطه دردناک در فیلم دراماتیک زندگی خود خلق کردید! حالا خوش‌اقبال باشید و چیز دیگری را مانند کره یا ماست موسیر، از قلم نینداخته باشید.

چالش‌های یک مهمانی بی‌برنامه

زمانی که با این مشکل مواجه شدم، دو راه پیش رویم بود: یا باید شال و کلاه می‌کردم و دوباره سری به فروشگاه می‌زدم، یا شخصی برایم زحمت تهیه وسایل را می‌کشید. در آن ساعت از روز و ترافیک‌های بی‌پایان خیابان، زحمت رفت و برگشت و زمان کمی که برای تهیه غذا داشتم، دست‌ در ‌دست هم داده بودند تا راه اول، بدترین گزینه ممکن شود.

در بین درگیری‌های ذهنی و تلاش برای پیداکردن راه، به یاد ویدیوی طنزی افتادم. آقایی در مراسم سوگواری، باید لیست خرید همسر را در کم‌تر از 30 دقیقه تهیه می‌کرد. او هم گرفتاری مشابه من را داشت که شخص کناری استفاده از سرویس اسنپ مارکت را پیشنهاد کرد. همان یادآوری کافی بود تا زمان را بیش از این از دست ندهم.

گشتی در بین قفسه‌های فروشگاه

با این گرانی‌ها، روغن و کره ارزان را از کجا تهیه کنیم؟

ابتدا لیست مواردی را که از قلم انداخته بودم آماده کردم و سپس به سراغ سایت اسنپ مارکت رفتم. یکی از نگرانی‌هایم این بود که محصولات برند همیشگی را نداشته باشد. در نوار جست‌وجوی صفحه نخست، نام محصول و برند را نوشتم. اولین خبر خوش رقم خورد. سریعا کره حیوانی را به لیست خرید اضافه کردم البته قبل از خرید قیمت کره حیوانی انواع برندها را مقایسه کردم.

بررسی قیمت کره حیوانی

علاوه‌بر این‌که محصولات از تنوع بالایی برخوردار بودند، تخفیف‌های جالب ‌توجهی هم داشتند. قیمت کره حیوانی و تمامی محصولات لبنیاتی، به قیمت شیر بستگی دارد. برای همین نمی‌توان قیمت دقیقی را مشخص کرد. خوشبختانه، توانستم کره حیوانی مورد نظرم را با ۲۲ درصد تخفیف تهیه کنم.

خرید روغن مایع؛ یک انتخاب سخت

حقیقتا خرید روغن مایع، همیشه برای من یک چالش بود. عموما سوپرمارکت‌ها تعداد محدودی روغن سرخ‌کردنی از یک یا دو برند را در قفسه‌های خود دارند. انتظار روغن کنجد و زیتون را هم نباید از آن‌ها داشت.

برای همین، مجبور بودم تا برای خرید روغن مایع به هایپرمارکت‌های خاصی بروم تا بتوانم تمام روغن‌های مورد نیازم را تهیه کنم. دومین خبر خوش هم رقم خورد. با کمی جست‌وجو در این سایت، توانستم روغن سرخ‌کردنی و کنجد را به لیست خریدم اضافه کنم؛ آن‌هم ارزان‌تر از قیمت روی محصول!

قیمت ماست موسیر را بگو تا بگویم چند گرمی

چیپس مخصوص خانگی با ماست موسیر، سفارش ثابت این مهمان عزیز من است. معمولا ماست موسیر را خودم درست می‌کنم؛ اما برای آن شب نه ماست چکیده در خانه بود و نه زمان کافی در اختیار داشتم.

این محدودیت‌ها باعث شد که به همان ماست موسیرهای شرکتی رضایت دهم. تازه این‌جا بود که متوجه شدم ‌قیمت ماست موسیر، علاوه‌بر وزن ماست، به درصد چربی، هم‌زده‌بودن و یک‌سری موارد دیگر هم ارتباط دارد. البته از تاثیر نام برند بر قیمت ماست موسیر هم نباید غافل شد. ماست موسیر را هم به لیست اضافه کردم و به سراغ چند خرده‌ریز دیگر رفتم؛ همه‌شان هم تخفیف داشتند.

تکمیل خرید

با این گرانی‌ها، روغن و کره ارزان را از کجا تهیه کنیم؟

پس از آن‌که لیست ازقلم‌افتاده‌ها تیک خورد، به سراغ مراحل تکمیل خرید رفتم. با یک شماره، نام و آدرس، فرآیند ثبت نام کامل شد و به بخش انتخاب فروشگاه و زمان تحویل رسیدم. برای آن‌که تمامی محصولات را در کم‌تر از یک ساعت نیاز داشتم، «ارسال اکسپرس» را انتخاب کردم.

اگر شما عجله‌ای نداشته باشید، می‌توانید زمان تحویل را خودتان مشخص کنید. خبر خوش سوم هم زمانی به دستم رسید که متوجه شدم هزینه تحویل اولین خریدم رایگان خواهد بود!

پایان آن شب پرچالش

سفارش‌های من، همان‌طور که درخواست داده بودم، در کم‌تر از یک ساعت، سالم به دستم رسیدند و آن شب، بودن در کنار دوستان، لذت چشیدن غذاها را بیشتر کرد. سرعت زندگی‌ به‌قدری زیاد شده است که جایی برای درنگ باقی نمی‌ماند. بودن سرویس‌هایی که بتوانند پابه‌پای این سرعت حرکت کنند و همراه ما باشند،‌ کمک بسیار بزرگی‌ست.

 من دوباره به این باور رسیدم که معجزه نسل ما، چوب جادوی هری‌پاتر یا غول چراغ جادو نیست. معجزه نسل ما، همین دانشی‌ست که روزبه‌روز بهتر در خدمت بشر قرار می‌گیرد و تلاش می‌کند تا سختی‌ها و چالش‌های مسیر را آسان‌تر کند.

کمی اعتماد به فضای دیجیتال

در بیشتر کشورهای دنیا، خرید آنلاین یکی از بدیهی‌ترین بخش‌های زندگی است. دوستی در همین دیار فرنگ دارم که سه سال است رنگ فروشگاه را ندیده است. از پیاز و سیب‌زمینی گرفته تا پردازنده کامپیوتر را با همین سیستم تهیه می‌کند.

در کشور ما، این فضا تازه در حال جان‌گرفتن است. کسب‌وکارهای نوپایی شروع به اجرای چنین طرح‌هایی کرده‌اند. من از آن آدم‌هایی هستم که دوست دارم در فروشگاه قدم بزنم و خودم را از لذت خرید محروم نکنم. از طرفی، کمی بی‌اعتمادی هم از حرفه‌ای‌بودن کسب‌وکارها دارم؛ اما باور دارم تا زمانی که شانسی به آن‌ها ندهیم که خودشان را نشان دهند، به نتیجه و پیشرفتی نمی‌رسیم.

شما هم می‌توانید حداقل یک سری به سایت‌ اسنپ مارکت بزنید؛ قیمت‌ها، محصولات و خدمات جانبی را با خرید حضوری مقایسه کنید و بعد تصمیم بگیرید. اگر می‌خواهید که خریدی داشته باشد، توصیه می‌کنم که مثل من، در شرایط اضطراری اقدام نکنید تا برای اولین خرید، دچار استرس شوید. حتی اگر کمی صبر کنید، می‌توانید خریدتان را در تخفیف‌های هفتگی و ماهانه انجام دهید تا سود بیشتری نصیبتان شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس