کد خبر 1406541
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
المیادین: خبر احتمال تماس اسد و اردوغان درست نیست

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع خود، خبر احتمال تماس بین روسای جمهور سوریه و ترکیه را درست ندانست.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین روز سه شنبه به نقل از این منابع که آنها را "بلندپایه" توصیف کرد، بدون ذکر نام گفت: سخن درباره احتمال تماس بین بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به هیچ وجه درست نیست.

پیش از این برخی رسانه های ترکیه نوشته بودند که احتمالا روسای جمهوری ترکیه و سوریه تماسی تلفنی با هم داشته باشند.

به نوشته پایگاه النشره، یک روزنامه ترکیه نزدیک به دوایر دولتی این کشور به نقل از منابع خود نوشته بود: اردوغان و بشار اسد ممکن است تماسی تلفنی به پیشنهاد رئیس جمهور روسیه داشته باشند.

این منابع گفته بودند: همانطور که می دانید اردوغان و پوتین اخیرا در سوچی دیدار و به تبادل نظر درباره سوریه پرداختند.

دولت سوریه تاکنون به این خبر واکنش نشان نداده است.

دمشق حضور نیروهای ترکیه در خاک این کشور را نقض حاکمیت و اشغالگری می داند و خواستار خروج فوری این نیروها است.

پیش از این وزیر امورخارجه سوریه در گفت وگو با خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه، خاطرنشان کرد: عامل اصلی تشدید درگیری‌ها در ادلب [شمال غرب سوریه] اشغالگری ترکیه و حمایت آنکارا از گروه‌های تروریستی در آنجاست.

وی گفت: ترکیه باید فورا نیروهایش را از سوریه خارج کرده و جامعه جهانی نیز از تلاش‌های دمشق برای آزادسازی خاک سوریه در شمال این کشور حمایت کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بر اجرای حمله ای نظامی در شمال سوریه با وجود مخالفت دولت سوریه اصرار می ورزد و هدف از آن را "مبارزه با تروریسم" می داند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه روسیه در امور سوریه اخیرا در نشست روند آستانه، درباره تهدیدهای ترکیه برای انجام عملیات نظامی جدید در سوریه، بار دیگر  مخالفت روسیه را با این اقدام تکرار کرد و از ترکیه خواست از راه های مسالمت آمیز موضوع را حل کند.
لاورنتیف اقدام‌های ترکیه در شمال سوریه را غیرمنطقی خواند و گفت که این اقدام‌ها شرایط را بی‌ثبات و تنش‌ها را در منطقه تشدید می‌کند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 2
    دامان بشار عزیز که مبراست اما از این اردوغان دیگه هر چه بشنویم جای تعجب ندارد! حتی دیدار با ابلبس! حامیانش هم با عصبیت همیشگی خواهند گفت در را منافع کشورش دولا شد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس