تمام افرادی که صاحب یک کسب و کار هستند و یا در مجموعه ای مشغول به فعالیت هستند، نگران از دست دادن اطلاعات خود هستند و در برخی موارد بدلیل عدم دسترسی کافی نمیتوانند نسبت به تهیه بکاپ کامل اقدام کنند.

در نتیجه پشتیبانی شبکه باید فعالیت هایی را انجام دهد تا جلوی بروز اتفاقات مختلف در شبکه از جمله حذف شدن اطلاعات را بگیرد اما این کار نیازمند روش هایی است تا شما بتوانید یک شخص یا شرکت پشتیبانی شبکه مناسب را برای شبکه مجموعه خود انتخاب کنید!

در ادامه به شما راه کار هایی را معرفی می کنیم تا بتوانید یک کارشناس پشتیبانی شبکه مناسب را برای شرکت مورد نظر خود انتخاب کنید و همچنین به شما می گوییم که پشتیبانی شبکه چه وظایفی دارد و چه ویژگی هایی باید داشته باشد

تماس با شرکت پشتیبانی شبکه

راه کار جلوگیری از حذف اطلاعات با پشتیبانی شبکه تخصصی

در ابتدا شما با شرکت های پشتیبانی شبکه ای که از راه های مختلف پیدا کرده اید تماس میگیرید.

در مرحله اول به سرعت پاسخ دهی کارشناس پاسخگو توجه می کنید، اینکه چقدر منتظر شدید تا پاسخ گوی شما باشند در ادامه نکته مهمی است که در شرایط بحرانی برای شما اهمیت ویژه ای پیدا می کند. سعی کنید سوالاتی را مطرح کنید تا اگر فرد مربوطه نتوانست جواب گوی شما باشد، شما را به واحد پشتیبانی وصل کند تا ببینید زمان پاسخ گویی واحد پشتیبانی فنی چقدر است و چگونه به سوال شما جواب می دهد.

صحبت ها و سوالاتی که شما باید با کارشناس پاسخ گو بکنید در درجه اول مطرح کردن نیاز شما است و مشکلاتی که با آن ها سر و کار دارید. اگر پاسخ کارشناس مثبت بود باید از شما اطلاعات کلی در رابطه با شبکه کامپیوتری را درخواست کند، این اطلاعات می تواند شامل تعداد تجهیزات و سرویس های استفاده شده در شبکه باشد.

در انتها که سوالات دو طرف تمام شد می توانید درباره قیمت پشتیبانی شبکه هم سوال کنید و کارشناس پشتیبانی باید به صورت حدودی به شما قیمت اعلام کند، این قیمت حدودی می تواند تا 25 درصد خطا داشته باشد. ارائه قیمت دقیق نشان دهنده بی دقتی و کم تجربه بودن کارشناس مورد نظر است که بدون بررسی دقیق نسبت به اعلام قیمت دقیق اقدام کرده است و در آینده می تواند مشکلاتی را برای دو طرفین به همراه داشته باشد!

به عنوان نمونه کارشناس پس از بررسی حضوری متوجه وجود برخی از سرویس ها در شبکه شود که شما درباره آن ها اطلاعی نداشته اید و در نتیجه نتوانسته اید در تماس تلفنی آن را به کارشناس مربوطه اعلام کنید. در نتیجه یا کم کاری می کند و یا مجدد به شما قیمت ارائه می کند و شما هم ممکن است فکر کنید و کارشناس مربوطه دروغ گفته است و نسبت به او بی اعتماد شوید.

درخواست قرارداد پشتیبانی شبکه

راه کار جلوگیری از حذف اطلاعات با پشتیبانی شبکه تخصصی

همیشه باید سعی کنید تمام مواردی مهم کاری ای که با طرف مقابل مطرح می کنید و جوابی را دریافت می کنید به صورت کتبی باشد. در نتیجه شما پس صحبت های تلفنی اولیه که با شرکت پشتیبانی شبکه می کنید باید نسبت درخواست پیش نویس قرارداد پشتیبانی شبکه اقدام کنید و شرکت پشتیبانی شبکه مربوطه آن را برای شما ارسال کند.

سپس آن را به طور دقیق بررسی کرده و اگر موضوعی برای شما ابهام داشت با شرکت مربوطه در میان گذاشته تا راه کاری را برای آن ارائه دهند. در نتیجه اگر راه کاری برای آن ارائه شد، آن را به صورت کتبی در قرارداد پشتیبانی شبکه اضافه کرده تا هر دو طرفین نسبت به انجام آن احساس مسئولیت داشته باشند و تمام تلاش خود را برای اعمال آن انجام دهند.

 زمان بندی سرویس دهی خدمات پشتیبانی شبکه

راه کار جلوگیری از حذف اطلاعات با پشتیبانی شبکه تخصصی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید به آن توجه کنید چگونگی رفع مشکلات شبکه توسط شرکت پشتیبانی شبکه است. اکثر مجموعه های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه به این صورت عمل می کنند که به تعداد نامحدود (به صورتی تئوری) پشتیبانی شبکه ریموت ارائه می دهند و تنها به تعداد روز های محدود نسبت به ارائه خدمات حضوری اقدام می کنند که برای اکثر مجموعه ها این سرویس بین 1 تا 4 بار در ماه برای هر مجموعه تعریف می شود و برای روزای اضافه تر خدماتی ارائه نمی شود و یا در ازای آن مبلغ جداگانه درخواست می شود.

اما این شیوه ارائه خدمات برای شرکت پشتیبانی شبکه مناسب نیست. شما در نگاه اول ممکنه تصور کنید که این موضوع منطقی به نظر میرسد و برای مجموعه شما کافی است اما زمانی متوجه ایراد این روش می شوید که مشکلات خاص برای مجموعه شما به وجود می آید که به راحتی رفع نمی شود و نیاز به زمان زیادی برای رفع آن است.

در این حالت شما مجبور هستید در بهترین حالت مبالغ اضافه ای را برای رفع مشکل خود پرداخت کنید چون که در این حالت راه دیگه ای ندارید و فقط می خواهید مشکل شما به سرعت برطرف شود و با خود فکر می کنید بهتر بود از اول به شرایط این شکلی فکر می کردید.

ولی شیوه درست سرویس دهی در پشتیبانی شبکه خروجی مناسب است، یعنی شرکت پشتیبانی شبکه با بررسی دقیق خود بتواند خروجی مناسبی را به شما ارائه دهد و شما دیگر در شرایط خاص نگرانی از بابت زمان رفع مشکل و هزینه آن نداشته باشید و میدانید مشکل شما در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف می شود.

شما وقتی مبنای کار را بر حسب تعداد ساعت و روز در نظر نگیرید و فقط خروجی را ملاک قرار دهید، میدانید که شرکت پشتیبانی شبکه تمام تلاش خود را می کند که مشکل شما برطرف شود و دیگر بخاطر دریافت هزینه بیشتر زمان را افزایش نمی دهد. شاید با خود فکر کنید که در این شرایط خودتان متوجه افزایش زمان بیهوده می شوید ولی می تواند اینگونه نباشد چون که شما اندازه یک کارشناس پشتیبانی شبکه علم و تجربه ندارید و در نتیجه دروغ های زیادی ممکن است به شما گفته شود تا زمان رفع مشکل افزایش پیدا کند، بدون اینکه شما متوجه شوید.

حضور کارشناس پشتیبانی شبکه برای عقد قرارداد

پس انجام صحبت های اولیه با شرکت پشتیبانی شبکه و پرسیدن سوالات مربوطه از طریق تماس تلفنی، می توانید از شرکت پشتیبانی شبکه بخواهید برای بررسی دقیق و در نهایت عقد قرارداد پشتیبانی شبکه به مجموعه شما آمده و گزارش نهایی خود را از وضعیت شبکه و روند اصلاح و پشتیبانی آن را به شما ارائه دهند.

در بسیاری از مواقع شرکت پشتیبانی شبکه کار بلد برای اینکه بتواند خدمات پشتیبانی خوبی را به شرکت های درخواست کننده این خدمات ارائه دهند نیاز هست تا اصلاحاتی را خارج از قرارداد پشتیبانی شبکه انجام دهند تا وضعیت شبکه مجموعه به یک روال نسبی برسد و سپس برای نگهداری آن و انجام اصلاحات کوچک اقدام به انجام ادامه کار ها در زیر مجموعه قرارداد پشتیبانی شبکه بکنند.

لازم به ذکر است برای انجام این اصلاحات مبلغ جداگانه ای مورد نیاز است و زیر مجموعه نصب و راه اندازی قرار می گیرد و سپس برای پشتیبانی از خدمات راه اندازی شده، قرارداد پشتیبانی شبکه عقد می شود.

تمام موارد عنوان شده در بالا به طور پیشفرض توسط شرکت آی تی پشتیبان قابل انجام است و شما می توانید برای دریافت خدمات پشتیبانی شبکه از لینک زیر با آی تی پشتیبان تماس بگیرید.

https://itposhtiban.com/%D9%BE%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87/


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس