کد خبر 1405781
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
واکنش روسیه به حمله رژیم صهیونیستی به غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به حمله رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان داده و خواستار ممانعت از وقوع تقابل تمام عیار شد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه به حمله رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه شبکه «العربیه»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسکو به طور جدی بابت دور جدید خشونت میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها نگران است».

در این بیانیه آمده است: «دور جدیدی از تشدید تنش را ارتش اسرائیل با گشودن آتش به سمت نوار غزه در تاریخ پنجم آگوست آغاز کرد که پاسخ گروه‌های فلسطینی با بمباران گسترده را در پی داشت».

زاخاروا افزود، مسکو با نگرانی عمیق این تحولات را دنبال می‌کند که ممکن است به شروع تقابل نظامی تمام عیار و وخامت بیشتر وضعیت اسفناک انسانی در نوار غزه منجر شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین گفت: «از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم حداکثر خویشتن‌داری را اعمال و از تشدید خصومت‌ها جلوگیری کنند و فوراً آتش‌بس اعلام کنند».

حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از عصر دیروز (جمعه / ۱۴ مرداد) تحت عنوان «صبح صادق» آغاز شد و تا امروز (شنبه) همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، از روز گذشته تاکنون ۱۳ فلسطینی از جمله «تیسیر الجعبری» فرمانده ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه از صبح امروز شهرک‌های صهیونیستی مجاور باریکه غزه را در پاسخ به حملات جنگنده‌های صهیونیستی هدف حمله راکتی و خمپاره‌ای قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی، امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که برآورد می‌کند حملات دست‌کم تا یک هفته دیگر همچنان ادامه داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • irani IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    4 2
    خخخخخخ
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 1
    بِسمِ اللهِ قاِصمِ الجَّبارینْ. ما ملت ایران اسلامی حملۀ وحشیانۀ اسرائیل جنایتکار به ملت مظلوم فلسطین را محکوم می کنیم؛ و نیز از نیروهای نظامی کشور عزیزمان ایران می خواهیم که هر چه سریع تر اسرائیلی های جنایتکار را نابود و از صفحۀ روزگار محو کنند. قطعاً مردم مظلوم فلسطین و سایر کشورهای اسلامی (یمن، عراق، سوریه و ...) پیروز میدان هستند؛ ما از ایران اسلامی به آنها سلام و درود می فرستیم و هرگز تنهایشان نمی گذاریم و نیز از آنها می خواهیم که این بار آتش بس را نپذیرند و تا نابودی کامل دشمن صهیونیستی به مبارزه ادامه بدهند. اسرائیل و حامیانش محکوم به نابودی هستند؛ مرگ بر اسرائیل و مرگ بر حامیانش.
  • سید فروزان CH ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 1
    بهتر بود محکوم کند حمله رژیم اشغالگر را تا دعوت به آرامش و آتش بس حمله را اشغالگران شروع کرده اند و طبق معمول بعد از حمله دست به دامان مصر و دیگر پا اندازان ا
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 1
    روسیه می تواند با دادن موشک های وربا و کورنت سطح تنش ها را افزایش دهد هم کار اسرائیل تمام شود و هم فلسطین ازاد شود چرا نگران است
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 1
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 1
    روسیه هم در مقابله با هیمارس های امریکامی تواند موشک های ws چینی با برد بالای 280 کیلمتر و بسیار ارزان چینی را بخرد
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 3
    ایران موشک های بالستیک قدر را که سوخت مایع هستند و نیم عمرشان تمام شده به روسیه بفروشد هم پولی بدست آورد و هم از شر انهدام این موشک ها خلاص شود هم ناتو نابود شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس