کد خبر 1405704
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

«پارکینگ‌های مملو از خودروهای ناقص» همان استخوان در گلویی است که خودروسازان به دلیل نبود قطعات نه تنها نمی‌توانستند آن را کاهش دهند، بلکه ناچار بودند همجمه‌هایی مانند اینکه شرکت‌های خودروسازی با دپو خودرو در پارکینگ به دنبال افزایش قیمت هستند را نیز تحمل کنند، این در حالی است که در پارکینگ ماندن خودروها نه تنها هیچ نفعی برای خودروسازان ندارد بلکه حتی این شرکت‌ها ناچارند برای این موضوع نیز هزینه مالی و معنوی بپردازند.

خوشبختانه با حضور خطیبی مدیرعامل ایران خودرو، تجاری سازی خودروها سرعت گرفت، به این معنا که با تلاش مسوولان این شرکت و تامین قطعات موردنیاز تولید، علاوه بر تولید خودروهای کامل، تعداد خودروهای کف پارکینگ نیز به شدت کاهش یافت.

با عرضه مستقیم و تجاری‌سازی خودروها، التهاب بازار خودرو به شدت کاهش می یابد زیرا عرضه به بازار بیشتر می شود و دست سوداگران از بازار کوتاه خواهد شد، دستور کار جدید ایران خودرو در کاهش تعداد خودروهای کف پارکینگ موجب شده که در حال حاضر تعداد این خودروها به کانال ۲۳ هزار دستگاه برسد در حالیکه در بهمن سال گذشته این تعداد بیش از ۸۲ هزار هزار دستگاه بود.

علاوه بر کاهش تعداد خودروهای کف پارکینگ ایران‌خودرو نسبت به سال گذشته، تولید کامل در این شرکت نیز در سال جاری با رشد چشم گیری روبه رو شده است به گونه ای که تا ۲۶ خردادماه ۱۳۵ هزار خودروی کامل در این گروه تولید شده که رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

بر هیچ کس پوشیده نیست که با افزایش تجاری سازی خودروسازان، عرضه به بازار بیشتر می شود این عامل موجب منطقی شدن قیمت خودرو در بازار خواهد شد و تعادل عرضه و تقاضا تا حدودی برقرار خواهد شد البته نباید این نکته را نیز فراموش کرد که تامین سرمایه در گردش خودروسازان و منطقی شدن قیمت خودرو در کارخانه می تواند به رشد تیراژ تولید و کاهش خودروهای کف پارکینگ آن‌ها کمک کند.

خبرنگار: محسن عرب

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس