.

کشورها و سازمان‌های مختلف جهانی ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خواستار اقدام جامعه بین‌المللی در حمایت از فلسطینی‌ها شدند.

به گزارش مشرق، حملات ددمنشانه و جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه که حداقل ۱۰ شهید و ۷۵ مجروح برجای گذاشت، با موجی از محکومیت‌های جهانی همراه شد.

اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: «ما تجاوزات اسرائیل به غزه را محکوم می‌کنیم و اشغالگران را مسئول عواقب آن و جنایات خونین می‌دانیم».

دولت ترکیه ضمن محکوم کردن حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، گفت کشته‌شدن غیرنظامیان از جمله کودکان در این حملات به‌شدت غیرقابل قبول است.

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اظهار داشت: «ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که اقدامی فوری و مؤثر برای توقف تنش‌ها و حمایت از مردم فلسطین انجام دهد».

دولت الجزیره نیز با ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها توسط رژیم صهیونیستی، گفت: «ما تجاوزات وحشیانه نیروهای اشغالگر اسرائیل به نوار غزه را به شدت محکوم می‌کنیم».

وزارت امور خارجه تونس اعلام کرد: «تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم می‌کنیم و از جامعه جهانی می‌خواهیم که مسئولیت خود را در قبال فلسطینی‌ها انجام دهند».

وزارت خارجه مصر نیز با بیان اینکه قاهره در حال میانجی‌گری بین طرفین درگیر است، گفت: «ما با هدف مهار اوضاع غزه و تلاش برای آرامش و حفظ جان و مال مردم، تماس‌های نزدیک شبانه‌روزی برقرار می‌کنیم».

کرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء گفت: ما در آمادگی به سر می بریم چرا که این نبرد، نبرد همه ما است. این نبرد، نبرد همه ما است و تمام محور مقاومت در کنار شما ایستاده است.

هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق هم تاکید کرد: دشمن صهیونیستی در میان سکوت و تسلیم سازشکاران و همدستی کشورهای حامی این رژیم موقت به جنایاتش در منطقه ادامه می‌دهد.

تیپ آزادگان عراق نیز تاکید کرد که مواضع و مقرهای رژیم صهیونیستی در شمال عراق اهداف مشروعی برای آنها خواهد بود.

«ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن تجاوزات صهیونیست‌ها به نوار غزه و جنایت ترور «تیسیر الجعبری» فرمانده سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را بشدت محکوم کرد.

وی بر حق ملت فلسطین برای دفاع از خویش، سرزمین و مقدسات اسلامی تأکید کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمد IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 1
    بنظرم این انتقادها به سفارش اسرائیل انجام شده تا به نوعی شدت پاسخگویی جبهه مقاوت رو کاهش بده چون این کشورها عمدتا دولتهایی منفعل در برابر صهیونیزم هستند.
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 1
    همه ی این بیانیه ها و درخواست های توقف حملات بخاطر ترس از پاسخ مقاومت و بیچارگی اسرائیل وگرنه اتحادیه عرب و ترکیه دلشون واسه مردم مظلوم فلسطین نسوخته
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 1
    کدوم حمايت بین المللی؟! بیشتر شبیه اعترافات یه مشت خائن به اینه که "کی بود کی بود من نبودم" وگرنه همشون با اسغاطیل دستشون تو یه کاسه است!!!
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 1
    محکوم کردن دیگه فایده ای نداره ،فقط واکنش جدی همه مقاومت،پس محور مقاومت کجا باید به درد بخورن؟
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      1 0
      همین انفجار دیشب تو اسرائیل کشک بود؟
  • سید فروزان CH ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 1
    مصر شده پاانداز رژیم اشغالگر زمانی که فلسطینها بمباران میشوند مصر کور و کر و لال ،اما تا بک موشک فلسطینها به سمت تل اویو می‌رود مصر میشود واسطه
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      0 0
      بخاطر اینکه حکام این کشورهای به ظاهر اسلامی یک به یک دست نشانده گماشته یهود بین المللی حاکم بر غرب هستند و باید حافظ منافع یهود و اسرائیل باشند !!! به این کشورها جهان عرب یا جهان اسلام‌ هم می‌گویند !!!
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 0
    لعنت الله یهود
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    روحت شاد آدولف هیتلر ایکاش نسل این قوم پلید موش های کثیف صهیونیسم را نابود کرده بودی ..! لعنت الله بر یهود
  • DE ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    سران کشورهای عربی نوکر اسرائیل هستند. رسانه سعودی العربیه نه تنها اسرائیل رو محکوم نکرده بلکه خبرها رو طوری نوشته که فلسطینی ها مقصر هستند . ترکیه هم در ظاهر و برای اینکه مردم ترکیه اعتراض نکنند حملات اسرائیل رو محکوم کرده ولی در پشت پرده دولت ترکیه دستبوس اسرائیله .
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    پس کجاغیبشان زده ببینه دوباره اسرائیل ازخطوط قرمز رد شده!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس