آرامکو عربستان با شرکت نفتی چین یادداشت تفاهم همکاری امضا کرد

شرکت ملی نفت عربستان(آرامکو) از امضای یادداشت تفاهم با شرکت نفت و پتروشیمی سینوپک چین به منظور اجرای پروژه‌هایی بزرگ در عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش مشرق، شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی از امضای یادداشت تفاهمی با شرکت نفت و پترو شیمی چین (سینوپک) خبر داد که چندین زمینه همکاری بالقوه بین دو طرف در عربستان سعودی را پوشش می‌دهد.

آرامکو شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای تأیید کرد که این یادداشت تفاهم با هدف تعیین مسیرهای همکاری استراتژیک بین این شرکت و سینوپک در عربستان سعودی و ایجاد روابط بلندمدت بین دو شرکت و سرمایه‌گذاری مشترک موجود در چین و عربستان سعودی است.

آرامکو تصریح کرد: این یادداشت تفاهم شامل زمینه‌های همکاری بالقوه و ارزیابی فرصت‌های یکپارچه‌سازی در پالایش و پتروشیمی، مهندسی، تدارکات، ساخت‌وساز، خدمات میدان نفتی و فناوری‌ها برای بخش‌های اکتشاف و تولید، پالایش، فرآوری و بازاریابی است.

این شرکت اعلام کرد که این یادداشت تفاهم همچنین شامل همکاری در فرآیندهای ترسیب کربن و هیدروژن است. این دو شرکت همچنین فرصت‌هایی را برای ایجاد یک مرکز تولید صنعتی بومی در شهر «اسپارک»(شهر انرژی و صنعتی ملک سلمان در منطقه الشرقیه عربستان سعودی) بررسی خواهند کرد.

آرامکو تاکید کرد: این همکاری بین دو شرکت بر اساس تعدادی از سرمایه گذاری‌های مشترک موجود به نام‌های شرکت پالایش و پتروشیمی فوجیان و شرکت "SSPC" در چین و شرکت پالایش آرامکو یاسرف "YASREF" در عربستان سعودی است.

محمد یحیی القحطانی، معاون ارشد پالایش، پردازش و بازاریابی آرامکو نیز به نوبه خود گفت: ما به توانایی خود در گسترش روابط خود با سینوپک و استفاده از نقاط قوت و همکاری طولانی مدت خود در چین برای دستیابی به دستاوردهای اضافی برای امکاناتمان در عربستان سعودی افتخار می‌کنیم.

وی افزود: این همکاری به تقویت روابط استراتژیک ما با سینوپک، در زمینه‌های کلیدی که به منافع متقابل در داخل عربستان دست می‌یابد، کمک خواهد کرد.

رئیس شرکت (سینوپک) یو بائوکای نیز به نوبه خود گفت: آرامکوی سعودی شریک بسیار مهم سینوپک است و این شراکت منجر به همکاری مثمر ثمر بین دو شرکت شده است و آنها در طول سال‌ها دوستی عمیقی را ایجاد کرده‌اند.

یو بائوکای افزود: امضای این یادداشت تفاهم در چارچوب آغازی جدید برای شراکت ما در عربستان سعودی است و دو شرکت با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا شراکت خود را تمدید کنند و در طرح‌های کمربند و جاده و چشم انداز ۲۰۳۰ پیشرفت بیش‌تری داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    میگم اگه آمریکا با ایران جنگ کند چین 1 میل سرباز اهدا میکند برای پیاده کردن در ایران چون میترسه نفت منطقه توسط ایران بره هوا .
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    آرامکو ارزشمندترین شرکت دنیا است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس